Yamaha FZ6-S. Skelne mellem 78 og 98 hk.??
Fra : Rene´

Dato : 17-01-09 07:29

Jeg har kigget lidt på denne mc, og så vidt jeg kan læse mig frem til
har S2 med sort motor altid 98hk. Men når man ser på de lidt ældre FZ6-
S med grå motor findes de både i 78 og 98 hk. Hvordan kan man som
køber være sikker på, at den man prøver som en 98hk, også har 98 og
ikke bare er en 78 hk, uden at skulle en tur på rullefelt??

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 18-01-09 18:02

On 2009-01-17 15:28:44 +0100, Rene´ <ren.sth@get2net.dk> said:

> [...]
> og
> ikke bare er en 78 hk, uden at skulle en tur på rullefelt??

Ud over det bør stå på dåbsattesten for cyklen, så tror jeg nok at 78
ikke har ABS og 98 har ABS som standard, men jeg er ikke 100% sikker på
dette.

Da jeg købte min 98 HK udgave (2006 model), fortalte forhandler at de
godt kunne få de 98 ud fra 78 modellen, så kan forstille mig der er et
miks der ude. Se papir på cyklen, det bør være den rigtige måde foruden
'løbebånden' :)

--
Thomas Løjmann Jørgensen
http://lojmann.dk

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 18-01-09 19:57

"Thomas Løjmann Jørgensen" <lojmann@lojmann.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne få de 98 ud fra 78 modellen, så kan forstille mig der er et miks der
> ude. Se papir på cyklen, det bør være den rigtige måde foruden

Jeg har en FZ6 S2 2007 model, som jeg købte som ny i september 2008. Det er
min opfattelse at i de sidste par år var forskellen på S og S2 modellen, at
S2 modellen er den med 98 hk. Ud over det, er den kendetegnet ved det sorte
stel, en forbedret alu-bagsvinger, pass. fodhvilere monteret på støbte
alu-ophæng i modsætning til S modellens ophæng i rørformet jern. S2 modellen
har den fine instrumentering fra FZ1 modellen. Det vil sige med analog
omdrejningstæller og digitalt speedometer. Dette gælder tilsyneladende også
for modellerne tilbage i 2004. Jeg fandt lige en manual her :
http://ymenvom.nl/manuals/U5VXE1_2.PDF .
Min S2 har 98 hk men ikke ABS.

Nu fandt jeg lige registreringsattesten. Der står faktisk at at typen er FZ6
S med kåbe. og typenummeret RJ14. Der står også "Største effekt 72kW (98hk).
Jeg ved så ikke om det er fordi at begge modeller har samme typegodkendelse.
Men i øvrigt en dejlig maskine. Jeg går bare og venter på foråret

--
Ivan Bartholin Nielsen
Yamaha Fazer FZ6 S2 - den er go´

Fra : Rasmus

Dato : 24-01-09 09:47

Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> wrote in news:49736085$0
> [...]

> godt kunne få de 98 ud fra 78 modellen, så kan forstille mig der er et
> miks der ude. Se papir på cyklen, det bør være den rigtige måde foruden

Jeg kan ikke huske om de skifter ecu´en, eller om de lægger et andet map
ind i den. Men det er mig bekendt, det eneste der skal til for at lave, en
72 om til 98.