Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus master 2
Fra : Jesper Hansen

Dato : 17-01-09 13:50

Hejsa

Jeg er en lalleglad amertør og ejer et Olympus E-420, til det følger det er
billede program der hedder Olympus Master 2.

Hver gang jeg ligger det ind på min computer og vil arbejde med det, kommer
der en fejl meddelse "Olympus master 2.exe lukkes ned, vil du sende en
fejlmeddelse til microsoft."
Og hele computeren bliver noget ustabil. Nå jeg så afindstalere det igen,
kører computeren nomalt.

Det er en XP maskine med masser af ram og hukommelse.

Er der nogen der kan hjælpe med en problemløsning, for Olympus's support
siger bare at det er computeren der er noget galt med. Det er jo det nemeste
for dem.

Hvis ikke, så et fornuftigt bud på et gratis billedebehandlings program.

På forhånd tak
Jesper

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-01-09 00:44

Jesper Hansen wrote:
> [...]
> siger bare at det er computeren der er noget galt med. Det er jo det nemeste

Tja, Olympus er (desværre) ikke kendt for særlig kundevenlig support...
Men jeg kan da sige, at du ikke er den eneste, der har haft det problem.
- Jeg kunne heller ikke installere den på min Windows XP Pro SP3 på en
MacPro QuadCore 2,66ghz med 9gb RAM. - Så det behøver ikke være din
computer, der er noget galt med. Der var også problemer med at
installere Mac OS X versionen på Leopard 10.5.x, hvis jeg brugte
versionen fra den medfølgende CD.

Gik så på Olympus' website under support og fandt noget om, at OM 2 godt
kunne drille på både 32 og 64 bits XPPro og Vista maskiner, og at man
derfor skulle downloade den seneste version af OM -

Hovedside:
http://searchapp.olympusamerica.com/search?q=olympus+master+2&site=www&client=oai_frontend&output=xml_no_dtd&proxystylesheet=oai_frontend&btnG.x=0&btnG.y=0
Download:
http://www.olympusamerica.com/cpg_section/oima_softwareMaster.asp
Klik på knappen 'Free Downloads" og udfyld registreringen, så får du
tilsendt et link til download siden. Vælg den nyeste version, der passer
til dit system. - Svjh. er den nyeste til download en universal 32/64
bits installer. - Mac versionen er ihvertfald universal...

Du skal hente disse pakker
- OlympusMaster205Win (eller nyere)
- OLYMPUSxDPack
- Check også, om der er en ny ver. af 'RawPlugin' til WinXP

> Hvis ikke, så et fornuftigt bud på et gratis billedebehandlings program.

Nu er det mest Mac-delen, jeg bruger til billeder, og her bruger jeg
Adobe Creative Suite CS1 og CS2, men det er jo noget hammerdyrt stads.
Men her er da et par gode og brugbare alternativer til XP/Vista

GIMP 2.6.4 (freeware)
Create and alter photos and graphics manually or via scripting.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/10073935
ArcSoft PhotoStudio 5.5 (shareware)
Fix, edit, and print your digital photos.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/10376167
PhotoPlus 6 (freeware version)
http://www.freeserifsoftware.com/software/PhotoPlus/default.asp?SP=FSS-G901E&gclid=CLrV1_PhlpgCFUse3godDBEZmg
Klik på den nederste af de to 'Download'-knapper
Ulead PhotoImpact X3 (commercial, shareware)
image editing suite
http://www.ulead.com/pi/runme.htm

mvh. Erik Richard

Fra : Jesper Hansen

Dato : 18-01-09 14:43

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

Jesper Hansen wrote:
> [...]

Klik på den nederste af de to 'Download'-knapper
Ulead PhotoImpact X3 (commercial, shareware)

Hej Erik

Tak for din udførlige beskrivelse, desværre gør det ingen forskel og jeg
ender stadig med den samme fejl meddelelse.

Så jeg tror jeg prøver et af dine alternativer.

Tak for hjælpen

Jesper