Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Danske shortcuts i Lightroom
Fra : Robert Piil

Dato : 17-01-09 13:12

De fleste shortcuts i Lightroom virker fint, selvom man sidder ved et
dansktastatur.

Jeg er dog faldet over enkelte som ikke dur \ (backslash), som burde
virke som toggle til "Show filter bar" i Library-modulet.

[ ] og sikkert også alle andre taster der kræver "alt gr" på et dansk
tastatur virker heller ikke. Er der nogen der har fundet ud af om man
kan gøre noget ved det?

Jeg ved godt man kan skifte til engelesk tastatur layout og bruge
"<"-tasten.

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Robert Piil

Dato : 20-01-09 17:01

Robert Piil skrev:
> [...]
> kan gøre noget ved det?
>
> Jeg ved godt man kan skifte til engelesk tastatur layout og bruge

Jeg fandt lidt her:
http://www.lightroomforums.net/showthread.php?t=3451

Jeg har endnu ikke testet det, men som jeg læser det, er man nødt til at
bruge shortcuts fra fx den tyske-udgave, og se om de virker bedre -
eller man kan se om man kan gennemskue navngivningen.

--
Robert Piil

Fra : rt

Dato : 21-01-09 23:27

Robert Piil wrote:

> [...]
> bruge shortcuts fra fx den tyske-udgave, og se om de virker bedre -
> eller man kan se om man kan gennemskue navngivningen.

Ok, det vil jeg forsøge at huske, hvis det bliver aktuelt.

--
De bedste hilsner,

/rt