Kan ikke finde driver til Multimedielydkor~
Fra : TDN

Dato : 17-01-09 16:00

Har en HP Pavillion m7795.sc-a med et Asus A8M2N-LA Motherboard (tror jeg).
Jeg har måttet lave en recovery efter harddisken stod af. Men ved
installationen mangler den under Andre enheder et Multiemedielydkort. Det
ser ud til den har onboard audio:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00714578&dlc=en&lc=en&cc=us
Jeg ved sgu ikke rigtig hvor jeg skal lede efter en driver.

På forhånd tak.

Mvh
Thomas

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-01-09 16:22

Hej Thomas

TDN wrote:
> [...]
> jeg). Jeg har måttet lave en recovery efter harddisken stod af. Men ved
> installationen mangler den under Andre enheder et Multiemedielydkort.

Så er det vel nærliggende at kigge hos Asus og downloade den derfra? Det
ville jeg da ihvertfald gøre.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 17-01-09 16:52

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00714578&dlc=en&lc=en&cc=us
> Jeg ved sgu ikke rigtig hvor jeg skal lede efter en driver.

Du kan hente en direkte hos producenten af lydchippen:
http://www.realtek.com/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=24&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

Fra : TDN

Dato : 17-01-09 17:22

Det virker sgu ikke, har prøvet nu to gange, måske AC97 driverne duer.

Mvh
Thomas

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@no.spam.gmail.com> skrev i
meddelelsen news:4971feb0$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Carsten

Dato : 17-01-09 19:48

> [...]
> http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00714578&dlc=en&lc=en&cc=us
> Jeg ved sgu ikke rigtig hvor jeg skal lede efter en driver.

ALC888 er Realtek...

Prøv denne:
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&product=1&model=M2N&type=map&f_type=4

Fra : TDN

Dato : 17-01-09 20:00

Har også prøvet denne men når filen er pakket ud og jeg prøver at installere
sige den at der mangler en fil.

Mvh
Thomas

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-01-09 20:11

TDN skrev:

> [...]
>jeg). Jeg har måttet lave en recovery efter harddisken stod af. Men ved
>installationen mangler den under Andre enheder et Multiemedielydkort. Det

det ligner her at det er noget SB X-FI der er standard for den model
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=da&dlc=da&cc=dk&product=3359120&sw_lang=13#

Fra : TDN

Dato : 17-01-09 21:32

Du er en helt!!!!

Det var den der manglede. Underligt for jeg har hentet drivere flere gange i
dag hvor den ikke har været i oversigten.

Sådan ser den ud når jeg prøvede at finde den:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=da&dlc=da&cc=dk&lang=da&product=3359120

og der er audiodriveren íkke med.

Tusind tak for hjælpen

Mvh