Bærbare/stationære..
Fra : kalvoere

Dato : 16-01-09 11:09

Kan følgende setup konfugureres?

Jeg har 2 stk bærbare som bliver brugt over trådløs forbindelse.
Jeg har desuden lige købt (fejl har jeg fundet ud af) en kraftig
stationær.

Jeg har fået følgende ide, men ved ikke om det er muligt eller der er
nogen fornuft i det.

Jeg vil koble den stationære op på netværket (kabel) og sætte den i et
andet rum, hvor den står sammen med router og andet.

Vil det være muligt at bruge datakraften i den til at gemme/redigere
video, og ellers bruge programmer som kræver power, IGENNEM de(n)
bærbare. Det skal forstås således at den bærbare så kun bruges som en
slags fjernbetjening. Jeg er sikker på at det kan kobles op således,
men kan den power der ligger i den stationære bruges igennem disse?
Eller kunne man forestille sig et andet set-up, hvor man får glæde af
den, uden at den nødvendig skal stå fremme og fylde.?

MVH

LARSH

Fra : Holst

Dato : 16-01-09 19:17

kalvoere wrote:

> Kan følgende setup konfugureres?

Det lyder mere som et spørgsmål, du skal stille i en softwaregruppe.

Fra : Studo

Dato : 16-01-09 19:32

Den Fri, 16 Jan 2009 19:17:20 +0100 skrev Holst:

> Det lyder mere som et spørgsmål, du skal stille i en softwaregruppe.

enig. Spørg der.

Hvis du bruger windows xp pro, så skal du nok inkludere remote desktop i
dit spørgsmål.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 16-01-09 21:16

On Fri, 16 Jan 2009 10:09:09 -0800, kalvoere wrote:

> [...]
> kunne man forestille sig et andet set-up, hvor man får glæde af den,
> uden at den nødvendig skal stå fremme og fylde.?

VNC, Remote Desktop og StreamMyGame er teknologier du kan kigge på. Især
den sidste er mere rettet imod multimedia. Hvordan Remote Desktop
fungerer med ting som levende video ved jeg ikke.

Dette indlæg er iøvrigt skrevet fra min bærbare via en VNC forbindelse
til den stationære ude i værkstede, som så også fungerer som medieserver
oa. for resten af maskinerne i huset.

--
Lasse Jensen