"Ordentlig" stegegryde
Fra : kanstrupperne@stofan~

Dato : 15-01-09 02:08

Hej NG

Jeg er på udkig efter en "ordentlig" stegegryde og med det mener jeg:

1)
Kun oliebrændt støbejern, ikke noget med slip-let, Le Cruset eller
noget som helst andet teflon/titanium/skod inden i.

2)
Stor - gerne 8 liter og med så stor bund som muligt (<-- vigtigt!) -
mit store blus er på 28 cm, og bunden må gerne være deropad - det kan
jeg ikke finde synes jeg. Jeg kan ikke se værdien af en 32 cms gryde
når bunden kun er 16 cm i diameter.

3)
Gerne prisrigtig - dvs jeg har ikke et behov for at betale ekstra fro
en fint navn. Jeg er for eksempel vil med panderne fra Skeppshult - de
koster ikke en bjælde, men er rigtig gode. Desværre er deres
stegegrydesortiment ikke for godt.

Er der nogle der kender en god leverandør - gerne på nettet der vil
sende til DK? Den må såmen også gerne være brugt

Pft,
Flemming Kanstrup

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 15-01-09 10:11

<kanstrupperne@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
[...]

jeg har selv såden en:
http://www.guloggratis.dk/inde/kokken/gryde/annonce/4335114

Anders

Fra : kanstrupperne@stofan~

Dato : 15-01-09 02:52

> jeg har selv såden en:http://www.guloggratis.dk/inde/kokken/gryde/annonce/4335114
>
> Anders

Hej Anders

Tak for linket - hvor stor er anlægsfladen mod komfuret?

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 15-01-09 16:50

[...]

Du skulle prøve at gå til en genbrugsbutik. Chancerne er store for at
finde, hvad du søger. Der er ikke mange, der gider have en sådan, som de
måske har arvet.
Men en rigtig stegegryde er uforlignelig. Vi har selv 3 af slagsen, men de
er ikke til salg!!! Se efter Copco, Nacco e.l.
Mvh Aksel

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 15-01-09 21:18

kanstrupperne@stofanet.dk wrote:

> Kun oliebrændt støbejern, ikke noget med slip-let, Le Cruset eller
> noget som helst andet teflon/titanium/skod inden i.

Le Creuset bruger en meget holdbar emalje, men...

> Gerne prisrigtig - dvs jeg har ikke et behov for at betale ekstra fro
> en fint navn.

....de opfylder jo ikke rigtig dine prisønsker

Ebbe

Fra : jos

Dato : 15-01-09 21:46

Ebbe Kristensen wrote:

> Le Creuset bruger en meget holdbar emalje, men...

> ...de opfylder jo ikke rigtig dine prisønsker

jeg arvede for ~30 år siden min bedstemors dengang ~40 år gamle store
støbejernsgryde. Det blev problematisk da vi sidst i 70'erne fik elkomfur,
men løst via en kollega med adgang til en drejebænk.
- vi bruger den stadig!

finn

Fra : kanstrupperne@stofan~

Dato : 16-01-09 01:18

> Se efter Copco, Nacco e.l.
> Mvh Aksel

Se nu er vi inde på noget - andre navnetips når jeg skal gennemsøge
nettet?

1) Copco
2) Nacco
3) ?

Tippet om genbrugsforretningerne er taget ad notam.

Fra : kanstrupperne@stofan~

Dato : 16-01-09 01:24

> Le Creuset bruger en meget holdbar emalje, men...

Desværre - jeg er ikke interesseret i noget der er belagt. Jeg vil
have muligheden for at røre rundt med en skruetrækker eller en dorn i
en rødglødende gryde - hvis jeg skulle få det behov

Nej spøg tilside - jeg mener ikke det er nødvendigt med belægning, og
jeg tror ikke det holder lige så længe som selve gryden. Og så vil jeg
ikke tage hensyn til hvilke køkkeninstrumenter jeg bruger eller hvor
varm gryden er..

- Flemming

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 16-01-09 10:28

> [...]

> have muligheden for at røre rundt med en skruetrækker eller en dorn i
> en rødglødende gryde - hvis jeg skulle få det behov

Fair nok - sådan nogle gryder har vi osse

Ebbe

Fra : Max

Dato : 16-01-09 09:34

Hej Flemming

> en fint navn. Jeg er for eksempel vil med panderne fra Skeppshult - de
> koster ikke en bjælde, men er rigtig gode. Desværre er deres
> stegegrydesortiment ikke for godt.

Hvor køber du Skeppshult i DK, jeg syntes det er svært at
finde en ordentlig leverandør her i landet.

--
Mvh Max

Fra : N/A

Dato : 16-01-09 10:28

Fra : kanstrupperne@stofan~

Dato : 16-01-09 02:36

> Hvor køber du Skeppshult i DK, jeg syntes det er svært at
> finde en ordentlig leverandør her i landet.

Kunst & Køkkentøj i Kbh - lige ved Magasin i en lille sidegade med et
overdækket minitorv. Jeg kan ikke huske præcist hvad det hedder. Det
er en rigtig fed butik, men nu er jeg jo så flyttet tilbage til
hovedlandet

- Flemming

Fra : Max

Dato : 16-01-09 13:09

Hej Flemming

> Kunst & Køkkentøj i Kbh - lige ved Magasin i en lille sidegade med et

Ok, tak for info. Kender godt butikken, men jeg bor også i den
landfaste del af DK, så der er lidt langt væk. Desværre har de
ikke en online butik. Nå, man bliver nok nødt til at arrangere en tur
forbi Skeppshult i sommerferien.

--
Mvh Max

Fra : Grethe Hoff

Dato : 16-01-09 13:39

> [...]
> landfaste del af DK, så der er lidt langt væk. Desværre har de
> ikke en online butik. Nå, man bliver nok nødt til at arrangere en tur

Jerngryter er et *must* i kjøkkenet.
Prøv denne i Sverige:
http://www.ronnebybruk.com/

Grethe
deilig å være norsk i DK

Fra : Max

Dato : 16-01-09 15:09

Hej Grethe

> Jerngryter er et *must* i kjøkkenet.

Ja, og jernpander også :)

> Prøv denne i Sverige:
> http://www.ronnebybruk.com/

Desværre heller ingen nethandel, men det ligger ikke
ret langt fra Skeppshult, så de får et besøg til sommer.

--
Mvh Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-01-09 15:46

Max skrev:
> [...]

> landfaste del af DK, så der er lidt langt væk. Desværre har de
> ikke en online butik. Nå, man bliver nok nødt til at arrangere

Er der nogen som ved hvilken bunddiameter en Skeppshult
stegegryde har? Så vidt jeg kan google, laver Skeppshult
to størrelser, 3 og 5 liter, med glaslåg, men diameteren
skulle jo gerne passe til komfuret, og den kan jeg ikke finde.
På mit Siemens (glaskeramiske) komfur er den største
bunddiameter 21 cm.

Måske skulle man tage en lille tur over Sundet og kigge
på Skeppshult stegegryder.

--
Herluf :·)

Fra : Max

Dato : 16-01-09 20:08

Hej Herluf

> stegegryde har? Så vidt jeg kan google, laver Skeppshult
> to størrelser, 3 og 5 liter, med glaslåg, men diameteren

De laver nu flere, bl.a. en 4 liter i både rund og oval

http://www.skeppshult.com/media/pdf/gen/skeppshult_grytor_kastruller_sv.pdf

> På mit Siemens (glaskeramiske) komfur er den største
> bunddiameter 21 cm.

Jeg kender ikke diameteren, og de opgiver den heller ikke,
men jeg har en blinispande fra dem og der er bunden lavet
helt ud til kanten, så mon ikke de har for vane at lave bunden
så stor som det er muligt.

--
Mvh Max

Fra : anders.alkebradt@spr~

Dato : 23-01-09 11:03

On 16 Jan, 15:08, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> [...]
>
> Ja, og jernpander også :)

> Desværre heller ingen nethandel, men det ligger ikke
> ret langt fra Skeppshult, så de får et besøg til sommer.

Det finns en bra webshop i Sverige som har mycket støbejern, www.culina.se,
och jag tror de kan sende till DK om man bara kontaktar deras
kundservice. En god vän i Norge fick paket sent dit i alla fall.
Lycka till
Kockis