De nye stærekasser...
Fra : Dak

Dato : 15-01-09 18:04

Kon nogen af jer se om de kan tage billeder af mc'er? altså om der er
kamera installeret som vender bagud.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : dots

Dato : 15-01-09 18:21

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kon nogen af jer se om de kan tage billeder af mc'er? altså om der er
> kamera installeret som vender bagud.

Nåååeh, hvor ville det dog være synd hvis de kan

Genbo til Hovedvej 21, hvor alle kører med hovedet under armen dag og nat
året rundt !
dots
Som ville ønske de kunne nakke alle, som prøver at smutte uden om !

Fra : James Henderson

Dato : 20-01-09 10:55

> [...]
> året rundt !
> dots
> Som ville ønske de kunne nakke alle, som prøver at smutte uden om !

Smut du ind i seng og sov et par timer til, du er vist kommet for tidligt
op, eller også har du da vist ikke fået noget i nogle mdr :D

Fra : Simon

Dato : 15-01-09 19:30

Dak wrote:
> ? altså om der er kamera installeret som vender bagud.

Så vidt jeg lige kunne se i TV2 nyheders korte indslag, ser det ikke sådan
ud..

OT:

> ---
> Dak

- det vil hjælpe de fleste hvis du bruger standarden "-- " før din
signatur, så vil news-readeren selv fjerne den ved svar. Tak.

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Grunnet

Dato : 15-01-09 20:23

"Simon" <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> - det vil hjælpe de fleste hvis du bruger standarden "-- " før din
> signatur, så vil news-readeren selv fjerne den ved svar. Tak.

Stadig OT:

Medmindre man som jeg bruger Windows Mail som newsreader, for den kan
tilsyneladende ikke finde ud af at fjerne signaturen
Eller også er det bare mig der ikke kan finde ud af at tilrette opsætningen.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 15-01-09 21:05

Grunnet skrev:
> [...]
> tilsyneladende ikke finde ud af at fjerne signaturen
> Eller også er det bare mig der ikke kan finde ud af at tilrette opsætningen.

Skynd dig at hente thunderbird - den er gratis - den virker
Det er det bedste jeg har gjort for min NEWS oplevelse

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 15-01-09 23:48

J.C.Kløve skrev:

> Skynd dig at hente thunderbird - den er gratis - den virker
> Det er det bedste jeg har gjort for min NEWS oplevelse

Hørt!

Og forøvrigt også omkring spamfiltrering!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-09 07:13

On Thu, 15 Jan 2009 21:04:35 +0100, "J.C.Kløve" wrote:

> Skynd dig at hente thunderbird -

Eller 40tude Dialog.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Dak

Dato : 16-01-09 22:39

> - det vil hjælpe de fleste hvis du bruger standarden "-- " før din
> signatur, så vil news-readeren selv fjerne den ved svar. Tak.

Så det er derfor jeres i i grå farve når jeg læser post.

--
Dak
"Honda CBR600F3 '96"

Fra : Nielsen

Dato : 16-01-09 21:36

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kon nogen af jer se om de kan tage billeder af mc'er? altså om der er
> [...]

Det kan de ikke. Jeg bor næsten ved siden af en. Jeg kan fortælle at den
virker. Den blitzer lystigt her til morgen. Ren pengemaskine. Den står når
man kører ud af Roskilde mod Ringsted. Du kan se 5-6 km frem, så mange kører
85-90 km/t. Det bliver dyrt.......
Der er dog ikke noget bagudvendt kamera, så biler uden frontnummerplade og
motorcykler ser ud til at have kronede dage

/Ths.

Fra : Jan Petersen

Dato : 16-01-09 23:05

> [...]
> Der er dog ikke noget bagudvendt kamera, så biler uden frontnummerplade og
> motorcykler ser ud til at have kronede dage

Står den før eller efter byskiltet, på din beskrivelse lyder det som om den
står indenfor men at byskiltet er synligt og at man allerede er begyndt at
køre landevejskørsel.
Jeg synes at de er helt iorden vel at mærke hvis de placeres et sted hvor
der er grund til at der er en hastighedsbegrænsning, samt at der er skiltet
med at de står der.

Mvh
Jan Petersen
www.qbike.dk

Fra : J. E.

Dato : 17-01-09 14:17

"Jan Petersen" <jan@NOSPAM.kosmo.dk> skrev i en meddelelse
Jeg synes at de er helt iorden vel at mærke hvis de placeres et sted hvor
> der er grund til at der er en hastighedsbegrænsning, samt at der er skiltet med at
> de står der.

Hvorfor skal man skilte med, at lige netop her skal du overholde loven,
ellers koster det ? Tiltaget mister meget værdi ved dette. Overhold
færdselsloven, så er der jo ikke nogen der kommer efter dig.

Der er altid en grund til at køre efter by-forhold inden for by-skilte,
hvilket er en del af funktionen med dem. Desværre ser jeg tit netop
hvor jeg bor, at en strækning godt nok indbyder til at køre 90 km/t
i bymæssig bebyggelse, hvilken mange gør, og så må de 2 huse der
ligger lige inden for forsøge at leve med det så længe de kan.

Fra : Jan Petersen

Dato : 17-01-09 14:36

"J. E." <of.post@post.cybercity.dk> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> ellers koster det ? Tiltaget mister meget værdi ved dette. Overhold
> færdselsloven, så er der jo ikke nogen der kommer efter dig.

Selvfølgelig skal man skilte med det når Big Brother indfører overvågning -
og jg kan da ikke se at det mister værdi. Formålet må jo være at folk kører
efter den regel der gælder netop her og dette formål opnås jo hvis folk
kører efter reglen!

> [...]
> i bymæssig bebyggelse, hvilken mange gør, og så må de 2 huse der
> ligger lige inden for forsøge at leve med det så længe de kan.
Man skal selvfølgelig altid køre efter forholdene, hvilket vil sige efter
den gældende regel eller langsommere indenfor byskiltene.

Mvh
Jan Petersen (der ikke har noget mod kameraerne så længe de står motiveret
og der er skiltet med det)

Fra : Steen Gruby

Dato : 17-01-09 14:44

On Sat, 17 Jan 2009 14:17:20 +0100, "J. E."
<of.post@post.cybercity.dk> wrote:

Hej

>Hvorfor skal man skilte med, at lige netop her skal du overholde loven,
>ellers koster det ? Tiltaget mister meget værdi ved dette. Overhold
>færdselsloven, så er der jo ikke nogen der kommer efter dig.

Den diskussion er efterhånden præget af personlige og politiske
interesser i en grad der gør at den har mistet enhver seriøsitet.

Faktum er, at politikerne har fået vedtaget færdselslove der er så
generelle og unuancerede at de har mistet enhver acceptans blandt
borgerne.
Politikkerne giver så ordensmagten besked på at hitte på noget der får
loven til at ligne en success.
Samtidig finder man ud af at der er ekstra penge at hente, og fra da
af er det politisk korrekt at jagte færdselsforseelser med moderne
teknik - Helt automatisk

Hvis man nu havde sat sig for at lave love der var tilpasset
forholdene, havde det været meget lettere at få den adfærdsændring
igennem hos trafikanterne der er nødvendig for at få accepteret
lovene.

Stærekassernes tilkomst er netop et monument over trafikanternes
manglende accept af de gældende love.

Hvem er galt på den her?
Befolkningen eller lovgiverne?

(Jeg er spændt på hvornår Stærekassen bliver offer for vandalisme)

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 17-01-09 18:28

Steen Gruby skrev:
> [...]
> Samtidig finder man ud af at der er ekstra penge at hente, og fra da
> af er det politisk korrekt at jagte færdselsforseelser med moderne

Hvis man ser sådan helt nøgternt på det:
- ER fartforseelser noget af det mest kriminelle man kan udføre?
- Hvad koster sådan en stærekasse, endsige hvad sherifferne ellers har
fået leveret af fart-gadgets gennem tiden? Og er der bare ét eneste
område indenfor kriminalitet hvortil der er blevet indkøbt for
tilsvarende beløb for at bekæmpe??

Nej vel!?
Er der noget at sige til at man kan gå hen og føle sig som en
vaneforbryder når man sætter sig i sin bil med det simple formål at køre
på arbejde?!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 17-01-09 19:30

On Sat, 17 Jan 2009 18:27:41 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand

> [...]
>fået leveret af fart-gadgets gennem tiden? Og er der bare ét eneste
>område indenfor kriminalitet hvortil der er blevet indkøbt for

Hvis det beløb der nævnes af Casper står til troende kunne man få 10
årsværk ansat hos ordensmagten for de samme penge plus det
installationsomkostningerne andrager.
Så foretrækker jeg sørme 10 stk. "Snupper-Jensen" der kan andet end at
stå ret ved vejsiden

>Nej vel!?
>Er der noget at sige til at man kan gå hen og føle sig som en
>vaneforbryder når man sætter sig i sin bil med det simple formål at køre
>på arbejde?!

Sagen er mere end tragikomisk.
Først lægger man samfundets transportbehov an på privattransporten,
hvorefter man fra politisk hold først malker trafikanterne ved
anskaffelsen, derefter ved driften for siden at kriminalisere hele
bundtet.

Det ku' være sjovt at få alle trafikanter med privatejede køretøjer
til at strejke en uge - Altså at lade private køretøjer stå i garagen
og benytte de offentlige transportmidler.

Det vil have nogle helt synlige virkninger.
Det offentlige transportsystem vil bryde sammen.
Staten vil tabe en formue i tabte afgifter på brændstof.
De der benytter privatkøretøjer i jobbet vil være henvist til
offentlig transport, og da den er overbelastet sker der ikke meget.

Jeg tror "nogen" vil få morderlig travlt, og hvis de ikke har forstået
det med een uge så tager man blot een til

Civil ulydighed?
Næ, blot en stille demonstration

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-01-09 19:44

Steen Gruby skrev:

> Jeg tror "nogen" vil få morderlig travlt

Jeg vil vædde en Cocio på at der ikke sker en sk*d!

Ellers glimrende ini'tiv!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Steen Gruby

Dato : 17-01-09 19:59

On Sat, 17 Jan 2009 19:44:07 +0100, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

Hej Hans.

>Jeg vil vædde en Cocio på at der ikke sker en sk*d!

Og jeg vil vædde på at du har ret

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-01-09 21:33

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 17-01-09 21:14

Steen Gruby skrev:
> [...]
> installationsomkostningerne andrager.
> Så foretrækker jeg sørme 10 stk. "Snupper-Jensen" der kan andet end at

Der er sgu jensener nok!

Selv om der bliver råbt på politi, og befolkningen føler trygheden
forsvinde, er fakta det stik modsatte..(opgjort på antal jensener og
antal sager)

I 1986 var der ca 7500 betjente i danmark
I dag er der omkring 11000

Kriminaliteten andrager ca. 20 sager pr. betjent pr. år det laveste
angsantal pr ansat præsteret i noget land....nogensinde (Monaco undtaget...)

Hvad skal vi med flere????

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-01-09 09:49

> Kriminaliteten andrager ca. 20 sager pr. betjent pr. år det laveste
> angsantal pr ansat præsteret i noget land....nogensinde (Monaco
> undtaget...)
>
> Hvad skal vi med flere????

Så længe de ikke har tid til at komme når man ringer, er der ikke politi
nok.

Jeg har boet en årrække på Nørrebro og set alskens runsten bulet
skrammel uden lys på enten danske eller svenske pladerkøre hazaderet
rundt fyldt med karle der har taget deres kørekort i en stenørken. Jeg
har aldrig set en pragraf 77 razzia. Nu er jeg flyttet på Sydsjælland.
Jeg har boet her 1½ måned og har set to! Plus fotovogne o.l. Jeg undres!
Tør politiet ikke komme på Nørrebro?

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Steen Gruby

Dato : 18-01-09 12:39

On Sun, 18 Jan 2009 09:49:20 +0100, "Jens Jacob Bager Jensen"
<jens@bager.info> wrote:

Hej Bager.

>Så længe de ikke har tid til at komme når man ringer, er der ikke politi
>nok.

Det er da nemt nok - Du skal blot formulere dig rigtigt:

Her er der lige en lektion i kommunikation :
HVORDAN MAN FÅR POLITIET TIL AT KOMME, NÅR MAN HAR BRUG FOR DEM

George Phillips fra Meredian, Mississippi, var ved at gå i seng på
første sal i sit hus, da hans kone fortalte, at han havde glemt at
slukke lyset i garagen, som hun kunne se fra soveværelsesvinduet.
George åbnede bagdøren til garagen for at slukke lyset, men så så han,
at der var et par fyre, der var i gang med at stjæle ting derinde.

Han ringede til politiet,,,,,,,,, som spurgte, er de kommet ind i
huset ?

'Nej! Svarede han.

Politiet sagde så, at alle deres politibiler var optagede og rådede
ham til at låse alle dørene, så skulle de sende en bil, når der blev
en ledig.
George sagde: 'Okay' og lagde røret på - og så talte han til 30.

Så ringede han til politiet igen.
- 'Hej, det var mig, der ringede lige før, fordi der var nogle inde i
min garage i færd med at stjæle.
- Nu behøver I ikke komme, for jeg har lige skudt dem!'
hvorefter han afbrød samtalen.

Inden for ganske få minutter kom der 6 politibiler, et SWAT team, en
helikopter, en brandbil og 2 ambulancer.
De pågreb indbrudstyvene på fersk gerning.

En af politibetjentene sagde til George:
- 'Jeg synes du sagde, at du havde skudt dem.'

Hvortil George svarede:
- 'Jeg synes I sagde, at I ikke havde nogen ledige biler.'

Altså: Det gælder om at kunne kommunikere over telefonen.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 18-01-09 12:52

Steen Gruby skrev:
> [...]

> - 'Jeg synes I sagde, at I ikke havde nogen ledige biler.'
>
> Altså: Det gælder om at kunne kommunikere over telefonen.

*GRILL*

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 18-01-09 13:24

Steen Gruby skrev:
> [...]
> min garage i færd med at stjæle.
> - Nu behøver I ikke komme, for jeg har lige skudt dem!'
> hvorefter han afbrød samtalen......................

Man kunne evt. imødekomme sådanne kommentarer ved at låne genboens
telefon og indtelefonere en besked om at have hørt skyderi i garagen
overfor

--
Armand.

Fra : xs1100

Dato : 18-01-09 14:47

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> - 'Jeg synes I sagde, at I ikke havde nogen ledige biler.'
>
> Altså: Det gælder om at kunne kommunikere over telefonen.

Haha, god humor og effektivt, virkelig smart.
Mvh
Jarl

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-01-09 11:23

J.C.Kløve wrote:

> [...]
>
> Kriminaliteten andrager ca. 20 sager pr. betjent pr. år det laveste
> angsantal pr ansat præsteret i noget land....nogensinde (Monaco

Suk - Kløve - lærer du det aldrig? Når der oprettes en tråd til at lufte
sin harme over overformynderiet må du sgu'da ikke bringe fakta ind i
billedet!

--
vh
Torben

Fra : Allig8or

Dato : 17-01-09 21:48

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> (Jeg er spændt på hvornår Stærekassen bliver offer for vandalisme)
>
> <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Sådan behandles de i England.....
Link: http://www.speedcam.co.uk/gatso2.htm

Henning Holm

"Its nice to be Important..
but its more important,to be Nice"

allig8or125@hotmail.com

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-01-09 22:23

"Allig8or" <allig8or125@hotmail.com> skrev

> Sådan behandles de i England.....
> Link: http://www.speedcam.co.uk/gatso2.htm

Jeg synes det er ringe at komme med sådan et link, og så ikke det mindste
om, hvordan det gøres mest effektivt.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : MKS - 74

Dato : 17-01-09 22:27

Ok godt så - http://www.youtube.com/watch?v=6tOI5ZZEQfs

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : xs1100

Dato : 18-01-09 14:54

> "Allig8or" <allig8or125@hotmail.com> skrev

> Jeg synes det er ringe at komme med sådan et link, og så ikke det mindste
> [...]
Længere nede står der at de tager et dæk fyldt med benzin og hænger det over
stærekassen, hvorved en tændstik klarer resten
Mvh
Jarl

Fra : claus b.p.

Dato : 20-01-09 12:57

Allig8or wrote:
> Sådan behandles de i England.....
> Link: http://www.speedcam.co.uk/gatso2.htm
Et dæk og lidt benzin, og så blev det til en udgift i stedet for en indtægt.
Det er vel _det_ der kan gøre at forsøgsordningen ikke bliver en succes! Men
mon ikke Danskerne er mere pragmatiske end Britterne? Dem fra Ungdomshuset
kommer vel aldrig uden for Valby Bakke...

Blev lyssignalkameraerne i Aarhus udsat for hærværk?

/Claus

Fra : Nielsen

Dato : 17-01-09 14:55

> [...]
> den
> står indenfor men at byskiltet er synligt og at man allerede er begyndt at

De står efter byskiltet - man er ude af Roskilde og på landevejen mod Osted
ud fra computerbutikken MM-vision.
Der står også en en den anden side tæt på Viby. Den fanger folk efter en
bakketop med et lyskryds, når man er på vej mod Roskilde.

/Ths.

-- Der undrer sig over, at folk i Jylland ikke får samme "tilbud". Specielt
når man ser statistik over dødsulykker og ikke mindst erindrer hastighederne
på de jyske landeveje.

Fra : Leif

Dato : 17-01-09 17:33

"Nielsen" <ths@invalid.dk> skrev i meddelelsen news:4971e339$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> over dødsulykker og ikke mindst erindrer hastighederne på de jyske landeveje.

Rolig nu - de kommer sikkert også med tiden.
Mvh, Leif
Midtjyde.
Og jo, der køres stærkt her, vi har pladsen og der er ikke så mange andre trafikanter
Misforstå mig ikke, men for os der kører herovre føles det ikke så slemt som når
vi kommer øst for Storebælt.

Fra : Jan Petersen

Dato : 17-01-09 21:11

> [...]
>
> -- Der undrer sig over, at folk i Jylland ikke får samme "tilbud".
> Specielt når man ser statistik over dødsulykker og ikke mindst erindrer

Herovre bliver de sikkert sat op så de kan ses på 5 km afstand - det er
rigeligt til at man kan trille forbi dem og så igen afpasse hastigheden
efter forholdene.

Mvh
Jan Petersen

Fra : Casper

Dato : 17-01-09 10:39

> [...]
> fået leveret af fart-gadgets gennem tiden? Og er der bare ét eneste
> område indenfor kriminalitet hvortil der er blevet indkøbt for

Er det en Gatzo (http://en.wikipedia.org/wiki/Gatso), så har jeg læst
at i Holland kommer man til at betale omkring 35.000€ hvis man brænder
dem af (hvilket forresten sker ret tit)

I Benelux er der omkring 2500 af disse dimser, og de bringer de svjv
over 100.000.000 euro ind til den Hollandske stat hvert år - hvad
Belgium og Luxemborg tjener ved jeg ikke.

Casper