Honda's 2009-priser
Fra : MKS - 74

Dato : 15-01-09 15:08

http://www.bike.dk/content/2562/

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

Fra : tp

Dato : 15-01-09 17:05

> -Michael
> Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
> http://cbr600.dyndns.dk/

Vist ingen tilbud fra Honda i år

Er jeg den eneste der synes at 6'erne er ved at være ret dyre
CBR 600RRA 199.997

av av

Mvh TP, der synes at selv bmw'ere begynder at virke "billige"
CBR1000, K1200RS

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-01-09 18:30

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Vist ingen tilbud fra Honda i år
>
> Er jeg den eneste der synes at 6'erne er ved at være ret dyre
> CBR 600RRA 199.997
>
> av av

Ja det er pænt dyrt.
1000ccm udgaven skal du lige smide 20000 kroner ekstra på bordet, for at få
A'et med.. Og A'et er garanteret ABS..
20k er alligevel en slags penge :)

Mvh Anders

Fra : MKS - 74

Dato : 15-01-09 20:51

On Thu, 15 Jan 2009 18:29:54 +0100, "Anders Houmark"
<no@email.available.dk> wrote:

>20k er alligevel en slags penge :)

Ja, det må man sige, i DE er merprisen for ABS 1000 EUR = 7450 kr på
både CBR600'eren og CBR1000RR'eren, altså noget mere end std.fradraget
i afgiftspligtig værdi (4165) og dette forhold, samt momsforskel og
tvungen avance, gør resten op til de ca. 15-16K. Priserne afspejler
som sædvanlig, enten at Nellemann ikke evner eller vil følge f.eks
Reinhardt (med det relativt "sjove/unikke" marked det giver i DK), og
at man selv ofte må(bør) udfolde kreativiteten, hvis der står en CBR
øverst på ønskesedlen .

Fra : Anders Houmark

Dato : 16-01-09 12:28

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Reinhardt (med det relativt "sjove/unikke" marked det giver i DK), og
> at man selv ofte må(bør) udfolde kreativiteten, hvis der står en CBR

Kan man ikke blot købe en ny u-indregistreret maskine i Tyskland, og så tage
den op og betale afgift af den? Der er vel heller ikke tvungen avance på
cyklerne fra Tyskland, så prisen inden afgiften må være lavere, og den
totale pris må blive lavere i sidste ende?
Eller måske tager jeg fejl.. ja det gør jeg nok, når man jo ikke lige hører
særlig tit om folk der kører til udlandet for at købe fabriksny cykel..

Mvh Anders

Fra : MKS - 74

Dato : 16-01-09 12:52

On Fri, 16 Jan 2009 12:28:17 +0100, "Anders Houmark"
<no@email.available.dk> wrote:

>Kan man ikke blot købe en ny u-indregistreret maskine i Tyskland, og så tage
>den op og betale afgift af den?

Blot og blot, men jow i princippet kan "man" . Ved parallelimport
skal der betales afgift af den faktiske indkøbspris og _ikke_
importørens std.pris.

> Der er vel heller ikke tvungen avance på cyklerne fra Tyskland

Desværre jow, temmelig uforståeligt, men selv "private"
parallelimportører skal betale afgift af en tænkt tvungen avance.
Derudover skal der også svares moms i brugerlandet

>, så prisen inden afgiften må være lavere, og den
>totale pris må blive lavere i sidste ende?

Depends....det hele afhænger af den indkøbspris man kan opnå f.eks i
DE, og her skal man være klar over (specielt med den nuværende
situation med overproduktion af køretøjer), at selv på helt nye cykler
kan der opnåes ganske betydelige rabatter på den vejl. pris. Det _kan_
lade sig gøre. Men heller ikke helt problemfrit, dels kan der evt være
et spørgsmål om garanti og service, og dels risikerer man at den cykel
man har udset sig også kommer på tilbud i DK og så er det skønne
spildte kræfter. Hvilket dog ikke adskiller meget fra f.eks den
situation en del Sutte-kørere har befundet sig i når deres dyrt
indkøbte Gixxer falder 20-40.000 i pris , altid en risiko.

>Eller måske tager jeg fejl.. ja det gør jeg nok, når man jo ikke lige hører
>særlig tit om folk der kører til udlandet for at købe fabriksny cykel..

Bunder dels i ukendskab til reglerne og dels i en afvejning af fordele
og ulemper ved parallelimport....om man synes det er besværet værd.

Anyhoo - I det nuværende økonomiske klima er det vel ret sikkert at
der ikke kommer mange CBR'ere med ABS på gaden i DK...

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-01-09 18:02

> Blot og blot, men jow i princippet kan "man" . Ved parallelimport
> skal der betales afgift af den faktiske indkøbspris og _ikke_
> importørens std.pris.

hehe blot og blot... Men igen, burde det ikke være muligt at finde en tysk
forhandler som på grund af finanskrisen er ved at dreje nøglen om, og så
tilbyde ham 3000 euro for en sprit ny CBR1000
Så bliver maskinen jo temmelig billig herhjemme, selv efter afgift?

Man kunne også forestille sig, at det var nemt at "snyde"?
F.eks. sige til forhandleren at han kunne få 3000 euro for cyklen, og at man
på en anden regning, gerne ville købe en hjelm man vil give 12000 euro for?
Cyklen koster vist 13500 euro fra ny af, i tyskland.. lige lidt over 100k
danske træpenge

> Desværre jow, temmelig uforståeligt, men selv "private"
> parallelimportører skal betale afgift af en tænkt tvungen avance.
> Derudover skal der også svares moms i brugerlandet

Ooh det virker pænt latterligt, at man skal betale afgift af en avance som
ingen personer får? Altså man betaler afgift af et fiktivt beløb, som aldrig
har fundes.. Kun i Danmark hehe

> Anyhoo - I det nuværende økonomiske klima er det vel ret sikkert at
> der ikke kommer mange CBR'ere med ABS på gaden i DK...

Nej

Mvh Anders

Fra : MKS - 74

Dato : 17-01-09 18:50

On Sat, 17 Jan 2009 18:01:41 +0100, "Anders Houmark"
<no@email.available.dk> wrote:

> [...]
>tilbyde ham 3000 euro for en sprit ny CBR1000
>Så bliver maskinen jo temmelig billig herhjemme, selv efter afgift?

Du er velkommen til at forsøge, men i princippet (blot oftest i langt
større målestok) er det det, såvel parallel- som officielle importører
tit gør/har gjort i DK, de finder et større antal (f.eks
Skrammel-sukier ), som ingen andre i verden gider ha' og
henter så dem hjem billigt og sælger dem som tilbud, forhandler man
ligeledes reservedele kan det blive både gynger osv....

>Man kunne også forestille sig, at det var nemt at "snyde"?

Hvor nemt eller svært det reelt er, tror jeg ikke du får nogen,
hverken blandt (private) parallelimportører eller SKAT til at udtale
præcist (og korrekt) om .

>F.eks. sige til forhandleren at han kunne få 3000 euro for cyklen, og at man
>på en anden regning, gerne ville købe en hjelm man vil give 12000 euro for?

For den "kreative" (den der _vil_ omgå reglerne/snyde) er der mange
muligheder, men SKAT accepterer ikke bare sådan _enhver_ indkøbspris
som afgiftsgrundlag og samarbejder iøvrigt også med udenlandske told-
og skattemyndigheder. Det er ikke sikkert, at en forhandler vil ha'
den slags opmærksomhed (fra myndigheder/importør/fabrikant). Husk
f.eks på, at DK i mange år var lavprisland for stort set alle mærker
(tilskud fra fabrikkerne for overhovedet at kunne sælge i DK pga de
høje reg.afgifter), når man udelukkende så på "råprisen" ex-afgift, og
mange udenfor DK var interesserede i at købe cykler uden afgift til
export fra DK. For at tækkes fabrikkerne, der naturligvis _ikke_ var
interesserede i en sådan trafik, blev der indført et tillæg på f.eks
10kkr, som man så kunne få refunderet ved indreg i DK...indtil den
praksis blev kendt ulovlig.

Når det så er sagt, så er der stadig som før skrevet en ofte
betragtelig spændvidde i den indkøbspris man kan opnå, f.eks i DE/UK
m.fl. i modsætning til herhjemme, og er pris den eneste(alt
overskyggende) parameter, så _kan_ parallelimport i en række tilfælde
være rentabelt...jo højere prisniveau fra den officielle importør
(*host*...Honda...*host), jo større incitament og muligheder.

Fra : Anders Houmark

Dato : 19-01-09 23:48

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse

[kliiiiip]

> [...]
> være rentabelt...jo højere prisniveau fra den officielle importør
> (*host*...Honda...*host), jo større incitament og muligheder.

Tak for svaret

Jeg prøver at google lidt efter nogle nypriser på maskiner.. og ser om jeg
falder over noget jeg bare ikke kan modstå :P

Mvh Anders

Fra : Armand

Dato : 20-01-09 10:37

Anders Houmark skrev:
> "MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> [kliiiiip]

Jeg vil vende det om: Hvis prisen er eneste parameter ender man sikker
med en ny Suzuki fra den danske importør ;-/

> Jeg prøver at google lidt efter nogle nypriser på maskiner.. og ser om jeg
> falder over noget jeg bare ikke kan modstå :P

Selv når tyskerne nedsætter sidste års modeller plejer de at ligge pænt
over de danske grund(!)priser, så jeg tror ikke at du skal være for
optimistisk
Du bør ihvertfald starte med at slå nogle primære modellers grund-pris
op på skat.dk så du ved hvad du skal sigte efter!

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 20-01-09 12:11

On Tue, 20 Jan 2009 10:37:19 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Jeg vil vende det om: Hvis prisen er eneste parameter ender man sikker
>med en ny Suzuki fra den danske importør ;-/.

Jeps, men forudsætningen var ligesom implicit at man havde udset sig
et eller andet specifikt, som man bare finder for dyrt via de
officielle kanaler. Ellers køber man vel en kineser, den har også 2
hjul og en motor , for nogle af os er Suzuki bare ikke en option
uanset prisen...

>Selv når tyskerne nedsætter sidste års modeller plejer de at ligge pænt
>over de danske grund(!)priser, så jeg tror ikke at du skal være for
>optimistisk

Der er nu ikke (udelukkende) tale om sidste års modeller, men om den
ofte betydelige spændvidde, der i udlandet findes mellem den vejl.
pris (f.eks tysk listenpreis, UVP) som den officielle importør sætter
og så den "bedste pris" man kan opnå, det _kan_ for nogle modellers
vedkommende lade sig gøre at opnå en rabat på 2-3.000 EUR eller endnu
mere. Hvis man lader sig begrænse af de vejl. priser, så er det
rigtigt, men det er der absolut heller ingen grund til (som man i DK
ofte er tvungen til).

Hvis man regner lidt på det svarer det til at CBR600RR ABS'eren koster
ca. 63600 ex dansk moms og omkring 79500 inkl moms, eller at man skal
finde en tysk cykel til omkring 10.000 EUR - Ser man udelukkende på
den tyske UVP, så hænger det ikke sammen, men det varer som regel ikke
mange måneder inde i det nye år, før man kan finde betydelig lavere
priser. I den forbindelse skal man huske på at grundprisen (den tyske)
ikke behøver skulle presses meget ned under den danske, før den danske
reg. afgift gør at den samlede besparelse kan blive potentielt
attraktiv. Om man gider forsøge er vel relativt individuelt, men man
skal absolut ikke gøre det i blinde, SKAT har en brochure om
parallelimport, man gør klogt i at sætte sig ind i alle regler og
beregningsgrundlag, for at undgå overraskelser og for at få et
overblik over hvor mulighederne er....

Fra : Nielsen

Dato : 16-01-09 21:33

> Vist ingen tilbud fra Honda i år

Nææ. VFR er steget 20.000;- Det er ret meget for en model, der stort set er
identisk 5 årgange tilbage.
Der røg min interesse i at købe den Honda...

/Ths.

Fra : Carsten

Dato : 15-01-09 20:22

> http://www.bike.dk/content/2562/

hmm, det kan undre, at de ikke har sat Innova'en ned på samme niveau som
Suzuki har gjort det med deres "Address".

Honda's PSi kan de godt glemme at sælge i DK. "Honda" mærket er trods alt
ikke 25.000 kr. bedre end alle de andre (fex PGO og Kymco)

Carsten