Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Aldrende look
Fra : rt

Dato : 16-01-09 13:38

Er der nogen der har et godt tip til, hvordan man kan få et
par unge mennesker til at se gamle ud? Et plugin til PS eller
et par nemme indgreb?

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : J

Dato : 16-01-09 13:48

"rt" <trusellruneFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har et godt tip til, hvordan man kan få et par unge
> mennesker til at se gamle ud? Et plugin til PS eller et par nemme indgreb?

Tvangsindlægger dem til at høre på Morten Østergaard i en time.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 16-01-09 13:56

"rt" <trusellruneFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har et godt tip til, hvordan man kan få et par unge
> mennesker til at se gamle ud? Et plugin til PS eller et par nemme indgreb?

De skal være velkomne til at passe mine unger i et par timer. Det vil helt
automatisk fremskynde aldrings processen

Fra : Robert Piil

Dato : 16-01-09 14:14

rt skrev:
> Er der nogen der har et godt tip til, hvordan man kan få et par unge
> mennesker til at se gamle ud? Et plugin til PS eller et par nemme indgreb?

Google gav den her:

http://www.photoshoplab.com/aging-people.html

og en hel masse flere:

http://www.google.dk/search?q=aging+people+photoshop&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a

--
Robert Piil

Fra : rt

Dato : 16-01-09 14:47

Robert Piil wrote:

> Google gav den her:

> [...]

Fedt. Tak Robert, google er jo ens ven, jeg ved det, men
glemmer det sommetider :->

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra :    ab©

Dato : 20-01-09 14:54

"rt" <trusellruneFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har et godt tip til, hvordan man kan få et par unge
> mennesker til at se gamle ud? ...

En hel sikker metode: Vent 30 år med at tage din billeder ...

ab©

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-09 14:58

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> En hel sikker metode: Vent 30 år med at tage din billeder ...

Nej, bestemt ikke. Om 30 år ønsker de billeder, hvor de ser unge ud. Gem
billederne i en skuffe og sælg dem igen om 30 år!

mvh
Joachim

Fra : rt

Dato : 21-01-09 23:27

J. Larsen wrote:
> " ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, bestemt ikke. Om 30 år ønsker de billeder, hvor de ser unge ud. Gem
> billederne i en skuffe og sælg dem igen om 30 år!

Det var sgu' en fin ide. Den kan godt nok ikke erstatte det
jeg skal, men fint supplement :->

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-09 00:37

> Det var sgu' en fin ide. Den kan godt nok ikke erstatte det jeg skal, men
> fint supplement :->

En brugbar (men tidskrævende) løsning er at flette to billeder manuelt
sammen. Find først et billede af hver af person, som du forventer de måske
ser ud om 25-30 år. Skaler og træk/vrid billederne, så de passer oven på
hinanden. Derefter kan du lysne de områder på det "ægte" billede, som skal
gøres ældre, og lysne de områder på det "falske" billede som ikke skal
overføres. Du kan eventuelt skære dele af ansigterne i stykker, så du
arbejder med flere lag (kæbe- pande- næseparti). Ved at styre de enkelte
lags repræsentation oven på hvert "basis-kranium", kan du måske fremtrylle
et fremtidsbillede. Især hvis du låner de nye kropsdele fra forskellige
kilder.
Det bliver ofte sagt, at man kommer til at ligne sine familiemedlemmer mere
og mere, og måske kan du få udleveret nogle gode portrætter af deres nære
familie. Hvis du selv har mulighed for at tage nogle portrætter af dem - med
samme kamera og lyssætning - bliver lettere. Held og lykke med opgaven,
uanset hvordan du løser den. Desværre har jeg ingen konkret erfaring med
fænomenet, men nu er jeg blevet helt nysgerrig.

mvh
Joachim

Fra : rt

Dato : 25-01-09 20:44

J. Larsen wrote:
> [...]
> uanset hvordan du løser den. Desværre har jeg ingen konkret erfaring med
> fænomenet, men nu er jeg blevet helt nysgerrig.

Tak for svar. Jeg har måtte droppe opgaven, da det var noget
der hastede. Jeg kunne simpelthen ikke nå at finde en brugbar
løsning, der var mulig med mine begrænsede photoshop-evner.
Men dit forslag lyder spændende.

Det er sjovt, der er masser af tutorials og tips til at gøre
folk yngre, det er ikke så ofte, man ser det modsatte :)

--
De bedste hilsner,

/rt