WOL USB kan flere computere kører
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-07-01 13:09

Jeg skal hjælpe en med at få 2 computere til at kunne køre ADSL via WOL
USB teknologi. Der er et Eicon ADSL USB modem, hvor der kun er en port
i. Hvis man nu køber en USB hub kan man så tilslutte flere computere,
hvis der vel og mærket er USB i de respektive maskiner ?

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-07-01 13:26

> [...]
> i. Hvis man nu køber en USB hub kan man så tilslutte flere computere,
> hvis der vel og mærket er USB i de respektive maskiner ?

Efter at have opgivet at komme i kontakt med WOL, så checkede jeg lige
deres site. Ifølge det er det ikke tilladt at koble 2 computere på modem
løsningen, men det er jo ikke det samme som det ikke kan lade sig gøre.
Nogen der har erfaringer med 2 på et modem via en USB hub ?

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : CR

Dato : 27-07-01 13:28

Uden at vide mere om opsætning, så ville det måske nok virke, men kun fra en
computer af gangen.
Hvis ideen er at du vil have flere computere på, på en gang, så skal du
bruge et stykke software, enten NAT (network area translation) eller en
proxy server.

Hilsen Carsten Rasmussen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-07-01 13:34

On Fri, 27 Jul 2001 14:08:30 +0200, jesper@gylling.net (Jesper Haaber
Gylling) wrote:

> [...]
>i. Hvis man nu køber en USB hub kan man så tilslutte flere computere,
>hvis der vel og mærket er USB i de respektive maskiner ?

Næppe, da modemet i så fald skulle lave en forbindelse pr. computer.

I øvrigt tillader dit abonnement ikke mere end én computer på din
opkobling, så jeg vil tro, at det er det
nemmeste/billigste/praktiske/mest i overensstemmelse med
betingelserne, at du skifter til en routerløsning.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Michael Legart

Dato : 27-07-01 14:01

> [...]
> i. Hvis man nu køber en USB hub kan man så tilslutte flere computere,
> hvis der vel og mærket er USB i de respektive maskiner ?

Det må du ikke ifølge de betingelser du har accepteret.

Hvis du skal have flere computere tilsluttet skal du konvertere
til en løsning med router.

--
Michael
Arbejder for Tiscali, men taler for sig selv.

Fra : Mark Petersen

Dato : 27-07-01 15:00

USB hub gør ikke at en USB enhed kan tilsluttes flere computer men at flere USB enheder kan tilsluttes en computere.
så den eneste måde at du kan tilslutte flere computere til din ADSL-USB forbindelse er ved at enable "Internet connection sharing"
på den computer hvor dit ADSL-USB er tilsluttet.

-Mark
p.s. WOL kan på ingen måde se at du har delt din Internet forbindelse på den computer hvor ADSL-USBen er tilsluttet
den skal bare være tænkt for at resten af dine computere kan komme på (hvilket ikke er nødvendigt ved de andre ADSL løsninger)

Fra : Johnny

Dato : 27-07-01 18:26

Hej
Jeg køre med mobilix/orange USB modem og har to computere på !
Jeh ar hentet et program der hedder proxy på www.analogx.com den er meget
nem at bruge og det eneste det kræver er at begge maskiner køre......
opsætningen foregår ved 6 trykknapper....

Johnny