Liv eller vulkanitet på mars
Fra : Martin Andersen

Dato : 15-01-09 12:51

Ikke de mest troværdige kilder (BT, The Sun) men der skrives om at NASA
har fundet metan på Mars, og at det angiveligt kun kan stamme fra
vulkansk aktivtet (som der ikke menes at være nogen af) eller
*trommehvirvel* liv!

http://www.bt.dk/article/20090115/nyheder/90115024/

Jeg ser frem til pressemeddelelsen i aften kl 20:00

Evt. svar til denne post kan FUT'es ud til den mest relevante gruppe.

Fra : Vidal

Dato : 15-01-09 12:57

Martin Andersen skrev:
> [...]
>
> Jeg ser frem til pressemeddelelsen i aften kl 20:00
>
> Evt. svar til denne post kan FUT'es ud til den mest relevante gruppe.

Jeg synes at have læst, at en af de første sonder,
de sendte op, faktisk viste, der var tegn på liv,
men man mente, det måtte være en fejl.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 15-01-09 13:05

Martin Andersen skrev:

> [...]
> skrives om at NASA har fundet metan på Mars, og at
> det angiveligt kun kan stamme fra vulkansk aktivtet
> (som der ikke menes at være nogen af) eller

Det størst kendte bjerg i solsystemet, Olympus Mons
(højde 26,4 km) er en vulkan, som godt nok er udslukt.

--
Herluf :·)

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-01-09 13:38

"Martin Andersen" <dur@ikke.nu> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> http://www.bt.dk/article/20090115/nyheder/90115024/
>
> Jeg ser frem til pressemeddelelsen i aften kl 20:00

Jeg undrer mig lidt over hvad NASA har gang i - for som wikipedia skriver

Several researchers claim to have detected methane in the Martian atmosphere
with a concentration of about 10 ppb by volume. Since methane is an unstable
gas that is broken down by ultraviolet radiation, typically lasting about
340 years in the Martian atmosphere, its presence would indicate a current
or recent source of the gas on the planet. Volcanic activity, cometary
impacts, and the presence of methanogenic microbial life forms are among
possible sources. It was recently pointed out that methane could also be
produced by a non-biological process called serpentinization involving
water, carbon dioxide, and the mineral olivine, which is known to be common
on Mars.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mars

Mvh
Martin

Fra : P.N.

Dato : 16-01-09 13:27

Et svar kunne være at de har hørt for meget musik med David Bowie der i sin
1971 havde et hit der hed "Life on Mars"

Fra : Bo Warming

Dato : 19-01-09 10:16

"P.N." <pn@tdc.dk> skrev i meddelelsen
> Et svar kunne være at de har hørt for meget musik med David Bowie der i
> sin 1971 havde et hit der hed "Life on Mars"
>
> "Martin Andersen" <dur@ikke.nu> skrev i en meddelelse

Jeg er ikke så overtroisk at jeg kan forestille mig rum der krummer eller et
cirkuulært univers så UNIVERSET ER UENDELIGT og det er meget sandsynligt at
der derfor er liv i det fjerne og meget usandsynligtt at vi får viden om
det nogensinde og hvis vi gør kan det ikke bruges til noget for hvem tider
rejse i lysår

Da der ikke er ilt på Mars så er det også et forudsigeligt spild af
skattepenge at forske i denne planet - ligesom at månen var penge ud af
vinduet og projektet burde have været privatiseret hvis der fandtes
liberalisme i USA - men det er en mangelvare også i deres herrskende klasse

Hvis firmaer forskede i rummet ville det ske med større talent - nu må vi
håbe at Kina snart overgår USA hvilket næppe er svært

Kun via krigsbyttet Wernher von BRaun opnåede USAS at berige os med
kommmunikationssatelitter til GPS mm
Einstein betød intet. OleRømer gjorde. og uden kineserraketter ioldtiden var
vi aldrig kommet ud af jernalderen. Jeg tror kineserne opfandt hjulet

De opfandt matematik og lagde den fra sig som ubrugelig - de havde
decimalregning UDEN NUL indtil inderne lærte af Kina og det lærenemme
omstillingsparat Kina hurtigt lærte tilbage igen (se BBC-tv)

Kinesern4e udviklede også vaccination og lagde pjattet fra sig som værdiløst
og har ret.