Linux på FSC Amilo XA2528?
Fra : Laziter [9440]

Dato : 16-01-09 15:54

Hejsa

Jeg har forgæves prøvet at installere Linux på min bærbare computer.
Det er en Fujitsu Siemens Amilo XA2528 med flg. indhold:

AMD Turion64 X2 2GHz
2x2GB Kingston Value RAM 533 MHz
nVidia 8600GS mobile med 256MB dedikeret RAM
2x160GB FSC harddiske
DVD-RAM brænder (noget generic halløj)
SiS 163U trådløst netværk (mini-PCI -> USB)
Bluetooth (generic)
Bison Webcam

Flg. Linux distros har været forsøgt installeret:
OpenSuse 10.3 & 11
Ubuntu 8.10 (vil end ikke starte op i LiveCD).

Jeg når aldrig længere end til at den laver et eller andet med RAM'en.
Her står jeg så i stampe.
Troede først at der var noget galt med mine RAM blokke, så de fik en grundig
24 timers test.
Ingen fejl fundet.
Næste skridt var så mængden af RAM, den prøvede jeg at halvere, intet hjalp.

Jeg får simpelthen ikke lov til at boote helt op i hverken OpenSuse eller
Ubuntu.
Jeg når til skærmen med valgmuligheder og ikke længere.

Nu beder jeg altså om råd, for min ekspertise rækker vist ikke til at få
skidtet igang :(

Mvh
Benjamin

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 16-01-09 21:58

Den Fri, 16 Jan 2009 15:53:50 +0100 skrev Laziter [9440]:

> Hejsa
>
> Jeg har forgæves prøvet at installere Linux på min bærbare computer. Det
> er en Fujitsu Siemens Amilo XA2528 med flg. indhold:

Har du prøvet "Sikker grafik mode" el. lign. i Ubuntu? - det er så vidt
jeg husker F4 under opstart.

---
Karl Erik.