MS Windows
briani 27239
Tegninger efterlyses
Fra : Else Holm

Dato : 15-01-09 22:58

Hej

For en halv snes år siden brugtes der ofte tegninger, der
forestillede "tændstikmænd" i mange situationer - man kunne finde
dem, når man i Word indsatte et billede og søgte lidt i de
Multimediefiler, der lå i programmet - så var de der.

Jeg kunne mægtig godt tænke mig at finde dem frem igen. Nu har
jeg Office 2003 og XP Pro - og der kan jeg absolut ikke finde
frem til dem.

Jeg skriver et klubblad, der udkommer hver måned, og de tynde
sorte stregtegninger er ikke så dominerende som rigtige billeder.

Findes de et eller andet sted på nettet - eller hvad var den
officielle betegnelse for dem - så er det nemmere at søge, når
man ved, hvad man skal søge efter!

På forhånd tak for hjælpen!

--
Else

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 15-01-09 23:23

"Else Holm" <holm_49@hotmail.com> skrev

> [...]

> betegnelse for dem - så er det nemmere at søge, når man ved, hvad man skal

Jeg regner med at det er disse du søger efter:
http://office.microsoft.com/da-dk/clipart/results.aspx?Style=113&Origin=MCj00787760000#24

De blev gerne kaldt "clip art".

Fra : Else Holm

Dato : 16-01-09 00:15

Philip Nunnegaard wrote:
> "Else Holm" <holm_49@hotmail.com> skrev

> Jeg regner med at det er disse du søger efter:
> http://office.microsoft.com/da-dk/clipart/results.aspx?Style=113&Origin=MCj00787760000#24
>
> De blev gerne kaldt "clip art".

Tak til både Philip og Axel - det var Philips udgave, jeg
efterlyste!

--
Else

Fra : Hagar

Dato : 16-01-09 09:15

> Jeg regner med at det er disse du søger efter:
> http://office.microsoft.com/da-dk/clipart/results.aspx?Style=113&Origin=MCj00787760000#24
>
> De blev gerne kaldt "clip art".

Husker jeg helt galt, hvis jeg siger de hedder noget med beans ?

Hagar

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-01-09 11:55

Hagar skrev:

> Husker jeg helt galt, hvis jeg siger de hedder noget med beans ?

De hedder Screen Beans, og de er lavet af A Bit Better:
http://www.bitbetter.com/screenbeans.htm

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Hagar

Dato : 16-01-09 17:22

> De hedder Screen Beans, og de er lavet af A Bit Better:
> http://www.bitbetter.com/screenbeans.htm
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> http://pc-sikkerhed.dk

Det er rigtigt, jeg kunne bare ikke huske det

Hagar

Fra : Else Holm

Dato : 16-01-09 19:21

Hagar wrote:

> Det er rigtigt, jeg kunne bare ikke huske det
>
> Hagar

Tak for alle svarene - med det rigtige navn var det ingen kunst
at finde Screen Beans til de næste mange blade!

--
Else

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-01-09 23:48

Else Holm:

> [...]
>
> Findes de et eller andet sted på nettet - eller hvad var den
> officielle betegnelse for dem - så er det nemmere at søge, når

CategoryID=CM790019541030#336

Kort link:

http://tinyurl.com/a53895

Du kan finde dem direkte til brug i Word på denne måde:

Menuen Indsæt -> Billede -> Multimedieklip... og klikke på Clip
Organizer, ude i det hjælpesidepanelet, der kommer frem til højre når
du har valgt Multimedieklip..., under "Så også" forneden.

Muligvis skal dine "clips" først indekseres. Når du har dem
indekseret, ruller du ned til "Microsoft Office Online" og udfolder -
klik på "+" tegnet. Rul så ned til Figurer.

Det gælder for Office Xp, aka Office 2002. Der er nok ikke den store
forskel til 2003.

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one."

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-01-09 00:33

Axel Hammerschmidt:

<snip>

> [...]
> Organizer, ude i det hjælpesidepanelet, der kommer frem til højre
> når du har valgt Multimedieklip..., under "Så også" forneden.

Eller, i XP Pro, når du har Office Xp, sådan her:

Menuen Start -> Alle Programmer -> Micosoft Office-værktøjer ->
Microsoft Clip Organiser -> Websamling -> Microsoft Office Online ->
Figurer.

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one."