død Packard Bell
Fra : Per Andreasen

Dato : 15-01-09 17:16

Jeg har en Packard Bell med et meget mærkeligt problem. Det er en Intel
Celeron 2600 MHz.
Den er totalt død. Når jeg starter, ses efter BIOS-vinduet, siden hvor jeg
kan vælge "Fejlsikret", "Sidste fungerende", "Normal Start" osv. Ligegyldigt
hvilken funktion jeg vælger, kommer Windows XP vinduet et kort sekund,
hvorefter maskinen genstarter. Hvis jeg lader være med at vælge, starter den
selv i Normal tilstand med samme resultat. Det er heller ikke muligt at
starte den med en boot CD. Jeg får meddelelsen, at den leder efter
boot-sektoren på CDén. Den finder den dog aldrig (selvom jeg ved med
sikkerhed, at CDérne ikke fejler noget. De er alle afprøvet på andre
maskiner), og så gentager processen sig. Det er derfor meget svært at
foretage sig noget som helst med maskinen. Kan det skyldes virus på et så
tidligt tidspunkt under opstarten, eller hvad?

På forhånd tak for hjælpen Per Andreasen

Fra : N_B_DK

Dato : 15-01-09 18:08

"Per Andreasen" <per.andreasen(fjern_parantes)@gmail.com> wrote in
message news:496f6129$0$90266$14726298@news.sunsite.dk
> Jeg har en Packard Bell med et meget mærkeligt problem. Det er en
> Intel Celeron 2600 MHz.
> Den er totalt død.

Hvordan kan den være totalt død, hvis den kan tænde ?

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Per Andreasen

Dato : 15-01-09 19:04

All right, men det er så også det eneste, den kan.
mvh Per Andreasen

Fra : Carsten

Dato : 15-01-09 19:12

"Per Andreasen" <per.andreasen(fjern_parantes)@gmail.com> skrev i
meddelelsen news:496f6129$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> tidligt tidspunkt under opstarten, eller hvad?
>
> På forhånd tak for hjælpen Per Andreasen

Det lyder som om du har defekte lytter på bundkortet:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/76/Defekte_Kondensatoren.jpg

De skal være flade i toppen. Dem på billedet er synligt defekte, på nær den
øverst til venstre.