trådløs mus+tastatur til MSI Wind!
Fra : maavenz@get2net.dk

Dato : 14-01-09 09:11

Hej derude!

Min hustru fik en lækker MSI Wind i julegave, som hun er rigtig glad
for. Vi tænker nu på at supplere den med mus og tastatur (har i
forvejen en 20 tommer Samsung skærm), da hun bliver træt af at sidde
flere timer foran den lille skærm. Hun er ikke gamer, og skal kun
bruge Windèn til tekstbehandling og alm. surf på nettet. Tastaturet
skal stå fast på skrivebordet, men hun vil gerne have musen med uden
af huset. En såkaldt minimus er alt for lille og irriterende at
arbejde med for hende, så mine øjne er faldet på Microsofts nye ARC-
mus som er sammenklappelig. Mit spm. er følgende: Musen (og vel
sagtens alle trådløse mus) har en lille USB-dims som skal sidde i en
port på PCèn. Hvisjeg først køber en ARC-mus og senere et tastatur,
skal tastaturet så have sin egen USB-dims, ell. kører den på musens
USB-dims. Er der i givet fald et Microsoft tastatur som kan køre på
musens USB-dims. Fint nok at blive fri for ledninger, men ikke så
smart hvis hun skal holde styr på flere USB-dimser. Alternativt kunne
man jo købe et sæt bestående af mus og tastaur, som formodentlig
benytter en fælles USB-dims. Kan noget anbefales i den billigere ende
uden at det skal være det rene crap?

Bedste hilsner
Mogens

Fra : Lasse Jensen

Dato : 14-01-09 17:15

On Wed, 14 Jan 2009 08:11:16 -0800, maavenz@get2net.dk wrote:

> [...]
> tastaur, som formodentlig benytter en fælles USB-dims. Kan noget
> anbefales i den billigere ende uden at det skal være det rene crap?

Et andet alternativ kunne være at finde begge dele med bluetooth
(formoder Wind har det). Så behøver du slet ingen USB dimser.

--
Lasse Jensen

Fra : maavenz@get2net.dk

Dato : 14-01-09 09:18

On 14 Jan., 17:14, Lasse Jensen <faf...@gmail.com> wrote:

> Et andet alternativ kunne være at finde begge dele med bluetooth
> (formoder Wind har det). Så behøver du slet ingen USB dimser.
>
> --
> Lasse Jensen

Kunne du evt give et eksempel på en mus og tastatur som "dur"

Mogens

Fra : Lasse Jensen

Dato : 14-01-09 18:19

On Wed, 14 Jan 2009 08:17:50 -0800, maavenz@get2net.dk wrote:

> Kunne du evt give et eksempel på en mus og tastatur som "dur"

Desværre ikke. Jeg har selv en Logitech MX900 mus, men den bliver ikke
lavet længere. Generelt omkring Logitech, så tror jeg aldrig man går galt
i byen med deres produkter.

--
Lasse Jensen