Utrolig den ikke er nævnt endnu
Fra : DADK

Dato : 12-01-09 20:45

http://www.berlingske.dk/article/20090112/klima/901120375/

Det som jeg og andre har været inde på...

Der er jo også det med solpletter og kosmisk stråling - det er altsammen
bedre underbygget end f.eks argumentet for at kemoterapi skulle afhjælpe
kræft.

Alligevel hopper alle mennesker på CO2-bølgen..

Fra : DADK

Dato : 12-01-09 20:51

DADK wrote:
> [...]
> skulle afhjælpe kræft.
>
> Alligevel hopper alle mennesker på CO2-bølgen..

Jeg sidder nu og ser debat på TV2-news. Willy Søvndal taber fordi han siger
"man skal erkende", nej - man skal LÆRE, man skal VIDE - al det med CO2 er
hybris og nemesis om igen.

Det samme gælder bankreform II. Nu vil regeringen jo nok gøre det de vil,
uanset hvad jeg siger, men det nytter intet at give bankerne 100 mia. De
penge er spildt.

Fra : P.N.

Dato : 12-01-09 22:54

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uanset hvad jeg siger, men det nytter intet at give bankerne 100 mia. De

Ja og når man så tænker på ude på udkantområderne nede på Lolland bliver
hele det offentlige system udsuget for penge pga kommune sammenlægningen og
kombineret med skattestop så skaber det nedskæringsrunder hos hjemmehjælpere
og andet godtfolk i sundheds sektoren og alle deres lidelser skyldes hvis
jeg husker rigtigt et underskud på omkr 5 milliarder, jamen for helvede hvis
de alligevel skal kaste penge på møddingen ku de så ikke lige hjælpe de der
har brug for pengene. Tænk på hvor mange hofteoperationer man ku få for en
milliard.

Fra : Sten Schou

Dato : 12-01-09 21:18

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kræft.
>
> Alligevel hopper alle mennesker på CO2-bølgen..

Det er jo efterhånende ligestillet med religion. Stiller du kritiske
spørgsmål til den gængse mening, så er du verdens største økofacist.
Omvendt fortæller det også, hvor nemt det er at manipulere med folk.
Årsagen til, at det ikke var nænt i nogle af nyhederne skylde snaturligvis,
at begge kanaler for længe siden er hoppet med på vognen, og nu er bange for
at tabe ansigt.
Derudover risikerer man også, at den store klimekonference i byen med
verdens største mindreværdskompleks, København, bliver en non-event.

Hilsen Sten

Fra : E.M.

Dato : 12-01-09 21:24

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Derudover risikerer man også, at den store klimekonference i byen med
> verdens største mindreværdskompleks, København, bliver en non-event.

For slet ikke at tale om alle de dejlige CO2-afgifter man ville gå glip af
hvis politikerne indrømmede fejlen, så det vil aldrig ske.

E.M.

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-09 21:49

> [...]
> Derudover risikerer man også, at den store klimekonference i byen med
> verdens største mindreværdskompleks, København, bliver en non-event.

Spørgsmålet er om de kan blive ved med at holde løgnen kørende, eller det
ebber ud på et tidspunkt. Det har selvfølgelig den fordel at der bliver
gjort meget for at komme fri af fossile brændstoffer, hvilket er en absolut
nødvendighed, uanset hvad. Så lidt godt kan der da risikere at komme ud af
det, selvom jeg ikke tror der nogensinde bliver fundet et ordentligt
alternativ til olie og kul.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : DADK

Dato : 12-01-09 22:14

Sten Schou wrote:
> [...]
> Derudover risikerer man også, at den store klimekonference i byen med
> verdens største mindreværdskompleks, København, bliver en non-even

Hvad med : Brug din sunde fornuft.

Her i gruppen er det vel undskyldt, at mindreårige udbasunerer deres små
betragtninger som om det er ren livsfilosofi, men det er sgu alvorligt hvis
hele præmissen er forkert, og man f.eks kunne redde 1.000 mennesker fra at
lide sultedøden, i stedet for at bruge penge på f.eks reklame eller
guloerodskampagnera</a>

Fra : Sten Schou

Dato : 12-01-09 23:36

> [...]
> fra at lide sultedøden, i stedet for at bruge penge på f.eks reklame eller

Kan man få den på et brugbart dansk?

Hilsen Sten

Fra : DADK

Dato : 13-01-09 00:06

Sten Schou wrote:
> "DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Kan man få den på et brugbart dansk?

Du er ikke i stand til at tænke selv?

Det er jo typisk forskellen på os og de almindelige dødelige. Jeg kan godt
finde ud af at trykke return, og sige "yes" til "install now" - du sidder
som om bævrende entitet, en parodi på et menneske, der ikke evner at
installere en ubuntu.

Fra : Sten Schou

Dato : 13-01-09 00:11

> [...]
> finde ud af at trykke return, og sige "yes" til "install now" - du sidder
> som om bævrende entitet, en parodi på et menneske, der ikke evner at

Økseskaft!

Hilsen Sten

Fra : DADK

Dato : 13-01-09 01:25

Sten Schou wrote:
> "DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Økseskaft!

Ja, det var vst måske lige hårdt nok. Jeg bliver bare så sur. Jeg er
generelt imod palæstinenserne, men IDF har vendt min sympati henimod dem. Så
det optager det hele.

Men tilbage til det, som det handler om - korrelationen er 100% klar,
akkurat som den med solpletter og kosmisk stråling. Den er bedre ift hvis
man skulle godtgøre fordelen ved et kirurgisk indgreb. Jeg har tilbagelæst
hvad du mener, og vi er enige - undskyld jeg kammede over.

Jeg er totalt enig med dig - du skriver det "efterhånden er ligestillet med
religion", netop, helt enig. I daglig tale vover man snart ikke at stille
spørgsmålstegn ved at menneskets ondskab er skyld i "klimaforandringerne",
forandringer jeg vel at mærke meget gerne ser bevist, før jeg tror på dem.
Forandringer i klimaet er altid sket, men er det menneskets skyld? Ingen
tvivl om at udledningen af kulstoffer, svovl, har fået polerne til at smelte
hurtigere - men det at der overhovedet findes poler, er jo en kortvarig
tilstand i jordens liv. Der har været hundreder af millioner år, hvor der
ikke har eksisteret polar-poler, dækket af is. Folk ser isbjørne som
eksponent for det forfærdelige der er ved at ske, men i virkeligheden er
isbjørne jo et produkt af sidste gang det gik helt galt, for 12.000 år
siden, da der var istid, og de er ved at uddø, fordi deres miljø helt
naturlligt er ved at forsvinde. Allerede i dag er der rapporter om hybrider
mellem isbjørne og sortbjørne i Alaska, altså naturen tilpasser sig. Men når
vi mennesker én gang for alle har katalogiseret naturen, og den så gør noget
vi ikke forventede, akkurat som klimaet - så er det naturligvis en
katastrofe.

Du skriver også :
"Derudover risikerer man også, at den store klimekonference i byen med
verdens største mindreværdskompleks, København, bliver en non-event."

Netop. Men der findes sandhed, og der findes løgn, og så findes der
forbandet løgn ophøjet til sandhed. Nu ser jeg #43 George Bush gå af, og så
stå og more sig over Irak-krigen, den trods alt har kostet 500.000 irakere
livet, 30.000 amerikanske soldater livet, og yderligere 50.000 er blevet
lemlæstet.

Haha?

Fra : Elliot

Dato : 13-01-09 21:31

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i en meddelelse

> "DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Økseskaft!
>
> Hilsen Sten

http://en.wikipedia.org/wiki/Ubuntu

Men det er vel over dit niveau.

Glimrende OS iøvrigt

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-01-09 00:32

> [...]

> godt finde ud af at trykke return, og sige "yes" til "install now" -
> du sidder som om bævrende entitet, en parodi på et menneske, der ikke

Sengetid, David Konrad!

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N_B_DK

Dato : 13-01-09 02:54

"DADK" <dadk@webspeed.dk> wrote in message

> Alligevel hopper alle mennesker på CO2-bølgen..

Nå gør ALLE det ? :O

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : DADK

Dato : 14-01-09 19:52

N_B_DK wrote:
> "DADK" <dadk@webspeed.dk> wrote in message

> Nå gør ALLE det ? :O

OK - "The Establishment" hopper på det..