MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Dato på filer
Fra : Kim

Dato : 14-01-09 00:18

Jeg skal kopiere en stor mænge filer fra en HD til en anden,
men jeg SKAL beholde de oprindelige datoer på filerne.
Hvordan klarer jeg den ?
Jeg vil helst ikke igang med Xcopy, eller andet kommando-linie
værktøj. Det skal helst være á la stifinder eller Total Commander.

Mvh, Kim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-01-09 00:25

Kim skrev:
> Jeg skal kopiere en stor mænge filer fra en HD til en anden,
> men jeg SKAL beholde de oprindelige datoer på filerne.
> Hvordan klarer jeg den ?

Mon ikke de fleste pakkeprogrammer a la 7zip, Winzip og
Winrar kan klare opgaven uden problemer?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : J

Dato : 14-01-09 01:40

> Mon ikke de fleste pakkeprogrammer a la 7zip, Winzip og Winrar kan klare
> opgaven uden problemer?

Windows [XP] ændrer ikke filers oprettelses/ændringsdato ved flytning.

Fra : Per D.

Dato : 14-01-09 08:34

"J" <j@nospam.xy> skrev i meddelelsen

> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse

> Windows [XP] ændrer ikke filers oprettelses/ændringsdato ved flytning.

Nu var det heller ikke en flytning men en kopiering,så ændrer den datoen.

Per D.

Fra : J

Dato : 14-01-09 12:48

"Per D." <ginge@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "J" <j@nospam.xy> skrev i meddelelsen

> Nu var det heller ikke en flytning men en kopiering,så ændrer den datoen.

Nej.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 00:56

Kim wrote:
> [...]

Hvorfor så ikke bare bruge Total Commander ? Den kan da snildt kopiere
originale datoer.

Mvh Ebbe

Fra : Kim

Dato : 14-01-09 10:16

"Ebbe (7000)" <es44(snabela)pc[punktum]dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor så ikke bare bruge Total Commander ? Den kan da snildt kopiere
> originale datoer.

Den har jeg prøvet, men den ændrer mappernes dato...
Hvordan undgår jeg det ?

Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 15:40

Kim wrote:
> [...]

I opsætning>indstillinger>kopier/slet. Der vinger du af at den skal kopiere
dato/tid for mapper. Det må åbenbart osse gælde filer, for jeg har aldrig
problemer med at datoen ændrer sig når jeg flytter rundt på dem.

Mvh Ebbe

Fra : Kim

Dato : 14-01-09 19:28

"Ebbe (7000)" <es44(snabela)pc[punktum]dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> dato/tid for mapper. Det må åbenbart osse gælde filer, for jeg har aldrig
> problemer med at datoen ændrer sig når jeg flytter rundt på dem.

Takker... Så lykkedes det

Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 21:06

Kim wrote:
> [...]

Velbekomme. Ikke så underligt den er svær at få øje på, der er mange
"knapper" at skrue på

Mvh Ebbe

Fra : Max

Dato : 14-01-09 08:47

Hej Kim

> Jeg vil helst ikke igang med Xcopy, eller andet kommando-linie
> værktøj. Det skal helst være á la stifinder eller Total Commander.

Stone's kopikontrol klare den sag

http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

--
Mvh Max

Fra : Kim

Dato : 14-01-09 10:23

> Stone's kopikontrol klare den sag
>
> http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

Hvo'n ?
Når jeg kopierer med den, har mappen fået dags dato....
Det er både mapper og filer der skal beholde dato...
Det glemte jeg lige i farten...

Mvh, Kim

Fra : Max

Dato : 14-01-09 12:51

Hej Kim

> Når jeg kopierer med den, har mappen fået dags dato....
> Det er både mapper og filer der skal beholde dato...
> Det glemte jeg lige i farten...

Ja, du fik det du bad om, med du bad ikke om det
du havde brug for.

Beklager.

--
Mvh Max

Fra : Kim

Dato : 14-01-09 14:58

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Ja, du fik det du bad om, med du bad ikke om det
> du havde brug for.
>
> Beklager.

Du skal skam ikke beklage... Det er mig der skal udtrykke mig ordentligt
Men tak for dit forslag.

Mvh, Kim

Fra : Max

Dato : 14-01-09 19:12

Hej Kim

> Du skal skam ikke beklage... Det er mig der skal udtrykke mig

Jeg beklager at jeg ikke kan hjælpe dig.

--
Mvh Max

Fra : Kim

Dato : 14-01-09 15:02

"Kim" <No@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg vil helst ikke igang med Xcopy, eller andet kommando-linie
> værktøj. Det skal helst være á la stifinder eller Total Commander.

Jeg har ikke udtrykt mig klart nok i mit spørgsmål, det
beklager jeg... Så jeg forsøger igen:
Jeg skal kopiere en del filer og mapper fra én HD til en anden.
Jeg vil MEGET gerne have, at BÅDE filer OG mapper beholder
deres nuværende datostempel. Kan det lade sig gøre og hvo'n ?

Mvh, Kim

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 14-01-09 15:48

On Wed, 14 Jan 2009 15:01:40 +0100, "Kim" <No@mail.dk> wrote:
>Jeg skal kopiere en del filer og mapper fra én HD til en anden.
>Jeg vil MEGET gerne have, at BÅDE filer OG mapper beholder
>deres nuværende datostempel.

>Kan det lade sig gøre og hvo'n ?
Ja,
i hvert fald med 'Total Commander'.