Vinter Projekter
Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-01-09 18:39

Her er lidt dødt, så hvorfor ikke lige høre til hvad hver i sær har gang
i på deres ynglingslegetøj, nu vinteren forhindrer os i at komme ud og
få luft under vingerne.

Nye dæk skal der til - Conti SportAttack kommer der sikkert på inden marts
Ellers ingen større projekter, stik skal lige gås efter og filteret
plejes, olien skiftes (igen) så er jeg "good to go for 2009

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-09 18:57

> Her er lidt dødt, så hvorfor ikke lige høre til hvad hver i sær har gang i
> på deres ynglingslegetøj, nu vinteren forhindrer os i at komme ud og få
> luft under vingerne.

Jeg har lavet er "facelift" på min BMW R 1100 RT så den nu ligner en R 1150
RT
Dvs. ny lygte (nu med xenon) nye kåbedele og forskærm.
Senere kommer komfortsæde....
Det var vist det.....

/Bo

Fra : tp

Dato : 13-01-09 19:06

> [...]
> 1150 RT
> Dvs. ny lygte (nu med xenon) nye kåbedele og forskærm.

lad høre mere. er det "bare" det sædvanlige 500-900krs kit, eller har du
også gjort det lovligt?

så at til en k1300gt koster originalt xenon "kun" 8000. Fratrukket afgift
er det faktisk ikke så slemt. Der er jo krav om automatisk niveaudæmpning
og glas vask. Har ikke set det, men jeg ville være meget interesseret i at
få xenon på min k12'er på den lovlige måde.

mvh TP
CBR1K til vinter
K1200RS til sommer
Fabia til konen

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-09 19:41

> lad høre mere. er det "bare" det sædvanlige 500-900krs kit, eller har du
> også gjort det lovligt?

Er der nogen lov til mc'er ????
men ellers er det en 700 kr. ting

.. Der er jo krav om automatisk niveaudæmpning
> og glas vask.

Ja, det ved man skal have på en bil......men det gælder da vist ikke mc.....

/Bo

Fra : Søren Ottosen

Dato : 14-01-09 06:35

> Ja, det ved man skal have på en bil......men det gælder da vist ikke
> mc.....

JA....Jeg har prøvet det. Blev stoppet på min første tur med xenon... 500,-
i bøde

Søren

Fra : Anders Majland

Dato : 14-01-09 10:20

> [...]
>>

> . Der er jo krav om automatisk niveaudæmpning
>
> Ja, det ved man skal have på en bil......men det gælder da vist ikke

Nej men til gengæld er det kun lovligt hvis der ligger en typegodkende på
mc'en med gasudladningslygter. Ifølge dansk lov er det faktisk slet ikke
tilladt, men de kan ikke nægte at akceptere en EU godkendt mc bare pga at
danske lovgivning ikke er fulgt med.

Så pt er det ikke engang lovligt at skifte lygten til en godkendt fra en
nyere model

Og nej de xenon kit der kan monteres i en alm parabol er ikke lovlige -
Lygten skal være udformet til det og være DE mærket. Og igen den danske
lovgivning tillader det kun på biler ... Så jeg må gerne ombygge bilens
lygter til xenon med f.eks et original xenon sæt - men ikke på en mc

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 13-01-09 19:41

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:

> [...]
> Ellers ingen større projekter, stik skal lige gås efter og filteret
> plejes, olien skiftes (igen) så er jeg "good to go for 2009

Jeg har købt en Öhlins dæmper til Retteren på eBay, så den skal
monteres sammen med min nyrenoverede styrdæmper. Jeg fik ikke kigget
på dækkene inden den blev sat ind, men mon ikke de fint klarer en
sæsong mere?

Til den gamle R6 racer skal der skrives en salgsannonce (skal lige
finde km-stand, hvilket kræver montering af batteriet - ellers burde
jeg være klar på det punkt) og så skulle den helst skydes af i løbet
af foråret. [Må nok hellere stoppe her, da vi ikke er i d.m.p.m]

Min R6 '08 racer skal hentes på lørdag i Göteborg. Jeg hentede
'stumperne' i lørdags, og de ligger nu pænt arrangeret ud over ~2kvm i
kælderen. Der skal indkøbes en 10-20 plastik kasser til sortering.
Derudover er der nok nok dømt 'generel overflødig nusning' da det er
en ny cykel for mig. Bør jeg vende gearingen om, så det bliver
gadegearing igen? Bremsekalibre og klodser skal kigges efter og så
skal skiverne slipes af, hvis jeg vælger at køre med Dual Carbon
klodser.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 13-01-09 21:42

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:

> [...]
> monteres sammen med min nyrenoverede styrdæmper. Jeg fik ikke kigget
> på dækkene inden den blev sat ind, men mon ikke de fint klarer en

Nåja - jeg havde glemt at forgaffel olien også står til udskiftning og
bremsekalibrene skal renses og smøres.

Kai

Fra : Knud Dam

Dato : 13-01-09 20:40

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
> Her er lidt dødt, så hvorfor ikke lige høre til hvad hver i sær har gang i
> på deres ynglingslegetøj, nu vinteren forhindrer os i at komme ud og få
> luft under vingerne.

Alm. service: Olie, filter, tændrør, ventiljustering, nyt kædekit og nye
bremseklodser, og derudover bliver kalibrene adskildt og renset, der kommer
en Speedohealer på og så overvejer jeg et Gel sæde af en eller anden slags.

; - )

KD

Fra : Steen Gruby

Dato : 13-01-09 21:02

On Tue, 13 Jan 2009 18:39:02 +0100, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

Hej.

>Her er lidt dødt, så hvorfor ikke lige høre til hvad hver i sær har gang
>i på deres ynglingslegetøj, nu vinteren forhindrer os i at komme ud og
>få luft under vingerne.

Tjaeh - Ikke megen aktivitet her.
Paso'en har fået skiftet olie på forgaflen, checket knastremmene,
bremseklodser, skiveslid, kædeopspænding, check af tandhjul og så er
den blevet supernusset.
Den fik den helt store tur sidste år, så intet olieskifte eller andet
idet sidste år kun gav sølle 2400 Km på to hjul.
Der var simpelthen for meget andet der skulle passes.

OK, normalt ville jeg have skiftet bagdæk, men det faktum at dæk til
den er en mangelvare har påvirket mig til at slide dem helt ned, og da
der er godt 2000 Km tilbage i det gør at det overlever lidt endnu.

Jeg er ved at lave nyt dynamohus til Super MAX med elektronisk
laderegulering, nye kul og nye kniksere.
Det mekaniske laderelæ er og bliver noget bras
Jeg overvejer at lave et andet dynamohus med en AC generator fra en
eller anden japansk donor og elektronisk tænding, men det bliver nok
ikke i år.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Johnni

Dato : 13-01-09 22:17

Hejsa

Tjaa min mc skal fragte mig frem og tilbage fra arbejde så det må blive
til en vask eller to hvis jeg får tid

--
Johnni
http://www.dfmc.dk/?id=604

Fra : Per V. Misser

Dato : 13-01-09 22:45

Hej
> [...]
> på deres ynglingslegetøj, nu vinteren forhindrer os i at komme ud og få

CXeren skal have nyt sædebetræk, så sædet er indleveret hos Sadelmageren i
Skovsgaard ved Brovst. www.gtsadler.dk
Underkåben skal afmonteres og have repareret revner samt "stjerner" ved
befæstigelserne. Jeg reparerer det selv med epoxy og væv, hvorefter
autolakereren må tage over. Sidste vinter blev alle beslag pulverlakeret, og
alle skruer og bolte udskiftet til rustfrit, så det er lige til at gå til.
Jeg burde renovere ledningsnettet men ved ikke om det nås denne vinter.
Efter skift af tændingslås har der ikke været uforudsete fejl. Stort
spændingsfald i ledningsnettet bevirker dog at ladespændingen er for høj,og
det er ikke godt i det lange løb.
Det er ikke nødvendigt at lave service nu, idet den fik den helt store
overhaling sidste vinter, og der er stadig 1800 km til næste service (kørt
4200 km i 2008)

Den nylig anskaffede Superfox skal så småt have påbegyndt adskillelse til
atomer, så der kan noteres mangelliste og overblik over
restaureringsprojektet.
Men den er et rekreativt langtidsprojekt

--
Per V. Misser
CX 500E 82

Fra : Steen Gruby

Dato : 13-01-09 23:22

On Tue, 13 Jan 2009 22:45:27 +0100, "Per V. Misser"
<per_misser@mail.dk> wrote:

Hej Per.

>Efter skift af tændingslås har der ikke været uforudsete fejl. Stort
>spændingsfald i ledningsnettet bevirker dog at ladespændingen er for høj,og
>det er ikke godt i det lange løb.

Den med spændingstabet i ledningsnettet er CX'eren ikke den eneste der
har.
Det fik mig til at labe en ændring i Paso'ens ledningsnet.
Du kan se den her til inspiration:
http://www.ducati.dk/teknik/ducelsystem.htm

Go' fornøjelse

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Per V. Misser

Dato : 13-01-09 23:54

Hej Steen

"Steen Gruby" wrote:

> [...]
> har.
> Det fik mig til at labe en ændring i Paso'ens ledningsnet.

Takker for det højst anvendelige link. Der er slet ingen tvivl om at det er
den operation der skal til. Jeg har tilfældigvis allerede relæet liggende.
Og der er jo masser af plads til det inde i kåben. Jeg tror også at jeg vil
gå lidt videre, og skifte nogen af ledningerne til en mere fornuftig
dimension, og med færre uautoriserede sammenføjninger. Ham der i sin tid
monterede Picheleren har ikke vidst - eller bekymret sig om hensigtsmæssig
ledningsføring og dimensioner.

vh
--
Per V. Misser

Fra : Steen Gruby

Dato : 14-01-09 00:02

On Tue, 13 Jan 2009 23:54:17 +0100, "Per V. Misser"
<per_misser@mail.dk> wrote:

Hej Per.

> [...]
>monterede Picheleren har ikke vidst - eller bekymret sig om hensigtsmæssig

Du skal have relæet ind så tæt på laderegulator og sikringsboks som
muligt for at reducere ledningslængden.
Fra min side var det i første omgang for at beskytte
tændingskontakten, men ved nærmere eftertanke ville jeg også af med et
par meters "modstand", så derfor endte jeg hvor jeg gjorde
Hvis du sender mig EL diagrammet til CX'eren skal jeg lave et foreslag
til hvorledes jeg ville gribe det an.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Per V. Misser

Dato : 14-01-09 00:28

Hej!

> [...]
> par meters "modstand", så derfor endte jeg hvor jeg gjorde
> Hvis du sender mig EL diagrammet til CX'eren skal jeg lave et foreslag

Det er da et flot tilbud jeg rigtig gerne vil tage imod
Jeg har fundet diagrammet i A4 format samt en hel del tilhørende
beskrivelser i Haynes. Jeg laver et scan af de aktuelle sider i morgen, og
så kan vi fortsætte på mail. Lige umiddelbart mener jeg at laderegulator er
placeret under sædet nær motorens bagende, mens sikringsbox og tændingslås
er placeret centralt på styret.
- Jeg vender tilbage!

--
Per V. Misser

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-09 23:59

> Her er lidt dødt, så hvorfor ikke lige høre til hvad hver i sær har gang i
> på deres ynglingslegetøj, nu vinteren forhindrer os i at komme ud og få
> luft under vingerne.

Forhindre os?!? ikke forstået?!? Jeg var da ude på min igår og i lørdags
også :)
Nå men min har lige fået:
Zeta ATV styr i blå alu.
Zeta håndbeskyttere med blink.
Motorskjold.
Motor sideskjold.
Diode baglygte + diode blink bagpå.
Loctite på løse bolte i motoren (model svaghed)
ny olie + filter.
Smøret bagsvinger lejer og joints.
Fjernet unødige dele.
Anden farve plastik monteret.
Ny alu Leo Vince potte monteret.
FCR MX 39mm fladspjælds kabu monteret og dysset ind.
Modificeret ledningsnet fra voltregulator til batteri.
Acerbis foldespejle (de er noget crap, så skal have fundet en anden
løsning.)
Betalt afgift :/

Kommende mods:
ny svømmerventil og pakninger ved samme + ny acc pumpe til kaburatoren (er
bestilt)
MCCT skal monteres, den ligger klar.
Måske 1-2 cm styr forhøjere.
Måske større fodstandere.
Nye knobdæk inden maj :D

Ja det var så det..

Cyklen er en DRZ400S

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 06:44

Hej

Momter andre koblings og bremsegreb + stålarmere bremseslanger.
Haft kaliberne adskildt renset og smurt.
Det er faktisk det eneste på Blackbirden.
Har så fået en 06'er Fireblade til lidt banekørsel Birden er altså lidt
tung at få rund.
Den er jeg i fuld gang med.
Har kontrolet ventilafstand/bremser/luftfilter osv.
Har tilpasset glasfiberkåbe og fået det malet + monteret hjemmelavet
vælteklodser.
Har monteret anden potte + fjernet katten i den forreste rør.
Har fjernet det mest unødvendige ting.
Mangler olie/filter/ quickshifter/ lette ledningsnet ( fjerne ledninger til
blinklys osv )
Monter en del røde alu skruer ( cylen er blevet malet sort ).
Så er det vist det

Hygge PD CBR1100t + CBR1000RR

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 14-01-09 07:21

Poul Dam skrev:

> Har så fået en 06'er Fireblade til lidt banekørsel Birden er altså
> lidt tung at få rund.

lol

hmmm jeg troede du havde "opgivet" baner

Så bliver det et par sæsonner på birden
Så kommer der et trackjern i stalden
Lad mig gætte, vallø drengene ændrer til næste sæson din status til
aktiv

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-01-09 08:30

J.C.Kløve wrote:
> Her er lidt dødt, så hvorfor ikke lige høre til hvad hver i sær har gang
> i på deres ynglingslegetøj, nu vinteren forhindrer os i at komme ud og
> få luft under vingerne.

Jeg har pudset forhjulet på FJ'eren, til ære for en interesseret køber.
Jeg har brændt en lader af (minus til plus.. osv.)
Jeg har lavet en todo liste
FJ
- motorblok udskiftes med 36Y blok
- karb's synkroniseres
- forbremse fixes
- benzinhane pakkes om (kan ikke lukke)
- forgaffel skal have nye simmerringe

TDM
- motorskjold omlakeres

NTV
- opgraderes til 60hk (gummier og dyser)
- karb's renses og synkroniseres

Puha - vinteren er ikke så lang alligevel.

--
vh
Torben

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 14-01-09 15:40

> [...]
> på deres ynglingslegetøj, nu vinteren forhindrer os i at komme ud og få

Min lille pusling får et nyt fordæk(Bridgestone bt-etellerandet) malet
fælge, nye bremseklodser i for, en ny bugspoiler, en anden forlygte på
dertil cnc-fræste holdere. og lidt geil fra eBay bliver det osse til:
rustfri kædeskærm samt kølerafdækning.
og så den sædvanlige tur med pudsekluden samt penslen med lampeolie i
krogene...

--
Mvh Claus Jakobsen
Lykkelig ZRX1200R ejer

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-09 22:13

> [...]
> Ellers ingen større projekter, stik skal lige gås efter og filteret
> plejes, olien skiftes (igen) så er jeg "good to go for 2009

Hep hey,

Der kommer lige en bagdæmper fra Matris på Falcoen. Den gamle dæmper tog
billetten ved at lække olie. Den var heller ikke super. Glæder mig til
foråret.

Og forresten, så er jeg ved at isolere "værkstedet". Det er da et
velfærdsløft for Apriliaens bolig

--
Mvh,
Allan

Fra : Cykellapper

Dato : 16-01-09 00:41

"J.C.Kløve" wrote:
> Her er lidt dødt, så hvorfor ikke lige høre til hvad hver i sær har
> gang i på deres ynglingslegetøj, nu vinteren forhindrer os i at komme
> ud og få luft under vingerne.

Jeg har lige (mandag) købt en BMW R65GS (48HK - Ex-MP model), der havde
stået stille et par år.
Nyt batteri, og så startede den. Nu skal den lige gås igennem inden sæsonen
starter. Der er noget med en kobling, forhjulslejer, blinkkontakt,
indfedtning af sidetasker mv., jeg kan give mig til.
Nåja - der fulgte også en MZ ETZ 125 med oven i hatten. Den skal også lige
klargøres. I hvert fald skal det værste halm og hønselort skrabes af den.

Dejligt at være rullende igen, efter 11 år i madkasse

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)