visir
Fra : tp

Dato : 12-01-09 21:03

Hvad gør I andre i et vejr som idag.

Det væltede ned med vand så visiret af gode grunde var vådt. Samtidigt var
det koldt, så det duggede. Jeg kørte derfor lidt på klem og på en eller
anden måde kom der så vand på indersiden (plejer ikke at ske)
Resultat : vand på yder + inderside + dug. Havde jeg haft briller på også
havde det været helt perfekt :-/

Jeg kan naturligvis købe noget anti fog et eller andet, men det løser jo
ikke alle problemer. Jeg husker ikke at have samme problem på forrige
hjelm. Kan der være forskelle her?

Mvh TP

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 12-01-09 21:05

tp skrev:
> Hvad gør I andre i et vejr som idag.
> Jeg husker ikke at have samme problem på forrige
> hjelm. Kan der være forskelle her?

JA!

Pinlock visir har gjort det for mig tidligere

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 12-01-09 23:59

tp skrev:
> ..... Jeg husker ikke at have samme problem på forrige
> hjelm. Kan der være forskelle her?

Ja!
Bl.a. er der meget forskel på om man kører uden eller med kåbe, og ifald
med hvilket kåbeglas!
Der er meget turbolæns bag et kåbeglas og den kan få vand der driver ned
af hjelmen, eller vand der turboleres med ned bag kåbeglasset, til at
"slå opad" og ind under et oplukket hjelmvisir.

Der kan også være stor forskel på hjelmfabrikater/modeller omkring evnen
til at afholde vand i at drive ned bag glasset ovenfra indtil en vis
visir-åbning!

Du må selv vide hvilken forandring du har været igennem af ovenværende :-/

Em på indersiden:
Som også gældende for bilernes forruder, hænger em hårdest fat i en selv
moderat snavset overflade, så man kommer langt ved at gøre pudsning og
aftørring indvendig til en daglig rutine på denne årstid!

--
Armand.