afgift
Fra : vibevej2@hus.dk

Dato : 12-01-09 12:05

Fra : Ulvir

Dato : 12-01-09 20:08

<vibevej2@hus.dk> skrev i meddelelsen
news:e6a6bcb6-8a8c-45fe-8c14-011e873db79c@r41g2000prr.googlegroups.com...
Så kan de lære det
http://www.mchojbjerg.dk/http%20%20%20www.skat.dk%20display.pdf

Hvad er det de kan lære? Jeg har svært ved at få øje på det..

Fra : vibevej2@hus.dk

Dato : 12-01-09 12:16

On 12 Jan., 20:07, "Ulvir" <bonzodoo...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Så kan de lære dethttp://www.mchojbjerg.dk/http%20%20%20www.skat.dk%20display.pdf
>
> Hvad er det de kan lære? Jeg har svært ved at få øje på det..

At der ikke skal svares ny afgift når en mc forsynes med sidevogn,
eller en sådan afmonteres

Fra : Flemming Disc

Dato : 12-01-09 20:48

<vibevej2@hus.dk> skrev i en meddelelse
[...]
<>
<> Hvad er det de kan lære? Jeg har svært ved at få øje på det..
<
<At der ikke skal svares ny afgift når en mc forsynes med sidevogn,
<eller en sådan afmonteres

Men det skal der så stadig, hvis der ved mont af sidevogn også mont.
svinggaffel for

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : tp

Dato : 12-01-09 21:06

> <At der ikke skal svares ny afgift når en mc forsynes med sidevogn,
> <eller en sådan afmonteres
>

> Men det skal der så stadig, hvis der ved mont af sidevogn også mont.
> svinggaffel for

hvoraf læser du dette?!

Fra : Flemming Disc

Dato : 12-01-09 21:59

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> hvoraf læser du dette?!

For så skifter cyklen identitet, det er kun ved mont og afmont. sidevogn at
cyklen IKKE skifter identitet.
Det gør den ellers altid ved konstruktive ændringer, så som forgaffelskift.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Jørn

Dato : 14-01-09 22:28

"Flemming Disc" <virkerikke@discteknik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at cyklen IKKE skifter identitet.
> Det gør den ellers altid ved konstruktive ændringer, så som

Efter at have skruet et par sidevogne på i årenes løb, tillader jeg mig at
tro at det betyder at der ikke udløses en evt. afgift, da ombygningen af de
store cykler, kun sker for at sikre køreegenskaber og holdbarhed. Da
Færdselsstyrelsen kræver at evt. TÜV attester overholdes, er det nødvendigt
at lave den ombygning der påkræves. Der står jo netop at "Der skal således
ikke betales ny registreringsafgift ved en sådan ombygning af en
motorcykel." Her synes jeg at det er klokkeklart når man skriver "ombygning"

Jeg har forøvrigt aldrig forstået den sidevogns diskussion, da sikkerhed
normalt giver afgifts fradrag og ligeledes har Skat aldrig før opkrævet
afgift før de famøse sager rullede. Jeg har spurgt mange gange hos Told og
Skat (som det hed) og fik hvergang at vide at, hvis cyklen havde været
indregistreret solo i mere end 3 mdr. var der ingen afgift på sidevognen,
hverken med eller uden svinggaffel. Det kan ikke være rigtigt at man kan
fortolke loven så bredt at Skat kan komme 30 år senere og sige at nu er det
anderledes. Gad vide om ikke der kommer en udmelding fra Skat eller svæver
det også i vinden............
Hilsen Jørn

Fra : Flemming Disc

Dato : 15-01-09 09:46

"Jørn" <jlu@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal således ikke betales ny registreringsafgift ved en sådan ombygning af
> en motorcykel." Her synes jeg at det er klokkeklart når man skriver

Du burde have ret, men love og regler læses af og til som djævlen læser
biblen.

> Jeg har forøvrigt aldrig forstået den sidevogns diskussion, da sikkerhed
> normalt giver afgifts fradrag og ligeledes har Skat aldrig før opkrævet
> afgift før de famøse sager rullede.

Du vil aldrig forstå Skat, eller for den sag skyld færselsstyrelsen.

> [...]
> fortolke loven så bredt at Skat kan komme 30 år senere og sige at nu er
> det anderledes. Gad vide om ikke der kommer en udmelding fra Skat eller

Jeg tror svæver i vinden og det bliver det ved med, der skal laves en
retssag, der danner præcedens, før det ændres, tror jeg.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Jørn

Dato : 15-01-09 14:30

> [...]
>
> Jeg tror svæver i vinden og det bliver det ved med, der skal laves en
> retssag, der danner præcedens, før det ændres, tror jeg.

Har talt med Skat, som heldigvis giver mig ret og har derfor krævet noget på
skrift.
Skat medgiver også at der forvaltes forskelligt i regionerne.
Lad os se hvornår der kommer noget og hvad de skriver.
Hilsen Jørn

Fra : Flemming Disc

Dato : 15-01-09 16:59

> Har talt med Skat, som heldigvis giver mig ret og har derfor krævet noget
> på skrift.
> Skat medgiver også at der forvaltes forskelligt i regionerne.
Meget forskelligt, ligsom synhaller gør :-|

> Lad os se hvornår der kommer noget og hvad de skriver.

Håber du skriver det her, vil vente i spænding
Og håber bestemt at du får ret.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Jørn

Dato : 15-01-09 21:15

> [...]
>
> "Jørn" <jlu@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
> Meget forskelligt, ligsom synhaller gør :-|

> Håber du skriver det her, vil vente i spænding

..............tror bare at jeg skriver at jeg nu har fået svar og så ikke
mere, så du er nødt til at ringe og be pænt..........
Nej, jeg skal fluks skrive når der er nyt.....
Jørn