/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Vådrumsmembran - Hvor tyk?
Fra : Morten P


Dato : 13-01-09 17:29

Jeg har nu fået blandet Bauhaus' bland selv membran og smurt den ud.
Den rækker til 8m2 og rummet er ca 7.

Nu, hvor den er tørret kan man enkelte steder se igennem den, dvs. man kan
se retningen på hvor der er pudset nedenunder.


Så vidt jeg mener at have læst mig til skal den være 1mm tyk. Det er den
ikke, den dækker bare som et lidt tykkere lag maling.

Men hvad gør jeg nu?
Sætter klinker ovenpå eller blander en ekstra blanding og smører på?





 
 
Martin Bak (13-01-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 13-01-09 17:56


"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
news:496cc155$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har nu fået blandet Bauhaus' bland selv membran og smurt den ud.
> Den rækker til 8m2 og rummet er ca 7.
>
Så har du fulgt vejledningen.
>

> Nu, hvor den er tørret kan man enkelte steder se igennem den, dvs. man kan
> se retningen på hvor der er pudset nedenunder.
>
>
> Så vidt jeg mener at have læst mig til skal den være 1mm tyk. Det er den
> ikke, den dækker bare som et lidt tykkere lag maling.
>
Den skal rigtigt nok være 1 mm. tyk. Men da det ikke er muligt for
almindelige mennesker at måle den endelige tykkelse, bruges vejledningen som
rettesnor for hvor meget der skal bruges til x antal M2.
>
> Men hvad gør jeg nu?
> Sætter klinker ovenpå eller blander en ekstra blanding og smører på?
>
Det er et samvittighedsspørgsmål. Du har fulgt vejledningen, men til gengæld
ved du med sikkerhed at den færdige vådrumssikring ikke er tyk nok over alt.
Det rigtigste var at give den en tur mere.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Morten P (14-01-2009)
Kommentar
Fra : Morten P


Dato : 14-01-09 07:40

> Det rigtigste var at give den en tur mere.

Ja, kan man det?

Den kan godt binde ovenpå den nu hærdede membran og gør den ikke svagere
eller noget?



Martin Bak (14-01-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 14-01-09 14:51


"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
news:496d88c2$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>> Det rigtigste var at give den en tur mere.
>
> Ja, kan man det?
>
ja.
> Den kan godt binde ovenpå den nu hærdede membran og gør den ikke svagere
> eller noget?
>
nej.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Bjarke Hansen (14-01-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 14-01-09 07:30

On 14 Jan., 07:39, "Morten P" <s...@spam.spam> wrote:
> > Det rigtigste var at give den en tur mere.
>
> Ja, kan man det?

De fleste SKAL vist også minimum have 2 gange.. husk armeringsbånd i
samlinger og gummi i kanter osv...

Ukendt (14-01-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-01-09 17:16


>De fleste SKAL vist også minimum have 2 gange

Nej, det kan gøres ad een omgang (jf. LIP's egen vejledning om 2-komponenet
membranen).

Mvh Kim


Bjarke Hansen (14-01-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 14-01-09 11:34

On 14 Jan., 17:15, "KimT" <detsortehul"snabela"hotmail.com> wrote:
> >De fleste SKAL vist også minimum have 2 gange
>
> Nej, det kan gøres ad een omgang (jf. LIP's egen vejledning om 2-komponenet
> membranen).

ja det er klart med 2componenten.... Det bliver jo også spartlet på
vistnok, hvor den færdige blanding smøres på...

Så vidt vides, så den røde primer som hører til alfix system, er så
gennemtrængende rødt at når membranden dækker er det godt..

Martin Bak (15-01-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 15-01-09 00:11


"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:2ea29f9d-ca4d-48cc-a1a5-3883273187a2@r13g2000vbp.googlegroups.com...
On 14 Jan., 17:15, "KimT" <detsortehul"snabela"hotmail.com> wrote:
> >De fleste SKAL vist også minimum have 2 gange
>
> Nej, det kan gøres ad een omgang (jf. LIP's egen vejledning om
> 2-komponenet
> membranen).

> ja det er klart med 2componenten.... Det bliver jo også spartlet på
> vistnok, hvor den færdige blanding smøres på...
>
Det kan f.eks rulles på. det synes jeg er det nemmeste.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Finn Hybjerg Hansen (15-01-2009)
Kommentar
Fra : Finn Hybjerg Hansen


Dato : 15-01-09 08:39

Jeg har lavet 2 badeværelser med LIP 2 komponent vådrumsmembran, og een
påsmøring passer fint - omend jeg havde svært ved at få det til at række.
Man sikrer sig den korrekte lagtykkelse (min. 1 mm.) ved at brug en 4.mm
tandspartel til at fordele det med (giver teoretisk 2 mm membran) og
glatter derefter tandspartel-striberne ud med en glat/lige spartel -
dette skulle sikre en min. 1 mm. glat membran. Man skal selvfølgelig
ikke skrabe i bund når man glatter ud, så bliver lagtykkelsen jo ujævn
og sikkert pletvis for tynd.

Mht. til række evne synes jeg problemet at man skal bruge for meget lim
til at klæbe armerings strimler på med, og så er der for lidt lim
tilbage til den mængde cement der skal blandes i den resterende lim - og
dermed rækker det ikke helt til det antal m2 der står angivet på
vådrums-kit'et. Og det er ellers dyrt nok!

Derudover er det noget værre klister-stads at arbejde med - men det er
jo ligesom meningen

/Finn

Martin Bak (13-01-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 13-01-09 17:58


"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
news:496cc155$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har nu fået blandet Bauhaus' bland selv membran og smurt den ud.
> Den rækker til 8m2 og rummet er ca 7.
>
Har du primet først? (plejer at være noget rødt stads)

--
Martin
www.martinbak.dk/



Morten P (14-01-2009)
Kommentar
Fra : Morten P


Dato : 14-01-09 07:39

> news:496cc155$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg har nu fået blandet Bauhaus' bland selv membran og smurt den ud.
>> Den rækker til 8m2 og rummet er ca 7.
>>
> Har du primet først? (plejer at være noget rødt stads)

Jep, det var noget hvidt noget fra LIP som man blandede med vand og smurte
ud.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste