Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
billeder man tager for egendomsmæglere
Fra : Jfo

Dato : 13-01-09 07:27

Hvad kan man tillade sig at tage for billeder man tager for
egendomsmæglere? Og afregner man normalt pr. session, pr. billede
eller pr. time?

Mvh. Jon

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-01-09 17:29

On 2009-01-13 15:27:12 +0100, Jfo <jon.fossa@gmail.com> said:

> Hvad kan man tillade sig at tage for billeder man tager for
> egendomsmæglere? Og afregner man normalt pr. session, pr. billede
> eller pr. time?

Der findes sikkert lige så mange afregningsmodeller som der er
ejendomsmæglere og fotografer, men den mest anvendte model er nok et
eller andet med en fast pris pr. hus/lejlighed + evt. noget kørsel,
hvis boligerne ligger spredt over et meget stort område.

Men efter hvad jeg har hørt, så er fotografering for ejendomsmæglere så
dårligt betalt, at det kun er amatørfotografer, som vil påtage sig den
type opgaver.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Hauge

Dato : 13-01-09 17:33

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Men efter hvad jeg har hørt, så er fotografering for ejendomsmæglere
> så dårligt betalt, at det kun er amatørfotografer, som vil påtage sig
> den type opgaver.

Hey, så kan du sikkert få et fast arbejde..

/Hauge

Fra : KsK

Dato : 13-01-09 18:45

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Hey, så kan du sikkert få et fast arbejde..
>
> /Hauge
ROFLOL

KsK

Fra : Leif Langgaard

Dato : 15-01-09 11:14

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-eblbesen.net> skrev i en meddelelse

> Men efter hvad jeg har hørt, så er fotografering for ejendomsmæglere så
> dårligt betalt, at det kun er amatørfotografer, som vil påtage sig den
> type opgaver.

Er en Professionel fotograf kendetegnet ved at han er uddannet fotograf?

Er en Professionel fotograf kendetegnet ved at leve af at fotografere?

Nils, du er amatør, du er (påstår du) uddannet grafiker, og du lever ikke af
at fotografere!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Erik D

Dato : 13-01-09 11:30

Det skal ikke være for lidt, for så gider man jo ikke i længden.
Det skal heller ikke være for meget, for så kan det bedre betale sig
for ejendomsmægleren at gøre det selv.

Lav f.eks. :
1. En km pris for afstanden mellem dig og huset og
2. En pris pr. billede han vælger at bruge i sine annoncer.

Erik

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-01-09 20:07

On 2009-01-13 19:29:35 +0100, Erik D <erikdaugaard@gmail.com> said:

> 2. En pris pr. billede han vælger at bruge i sine annoncer.

Hmm... ejendomsmæglerne anvender typisk billederne flere steder,
annoncer, salgsopstillinger, ustillingsplancher, internet o.s.v., og
Jon får ikke jobbet, hvis han kræver særskildt betaling for hvert
formål som billederne anvendes til.

Men som skrevet i et andet indlæg, så er det virkelig et udpint marked,
hvor man faktisk skal tilbyde noget som ejendomsmæglerne ikke selv kan
lave, der er f.eks. flere fotografer som lavet mastefotos, hvor huset
bliver fotograferet oppe fra en 6-8 meter høj mast, og der er andre som
laver 360 graders billeder af rummene.

Fra : Flerbrugerkonto

Dato : 14-01-09 10:06

> [...]
> lave, der er f.eks. flere fotografer som lavet mastefotos, hvor huset
> bliver fotograferet oppe fra en 6-8 meter høj mast, og der er andre som

Det er der også flere egendomsmæglere som gør.. Vi har solgt både manfrotto
master og kamera til flere egendomsmæglere..

Vi har også hørt om en, tror det var her på usenet(?) som havde ansat sin
14årige datter til at cykle rundt og fotografere husene.. og hun fik
temmelig god betaling for det, 4000kr skulle der stå på regningen fra
mægleren, efter salget af huset.. Tror måske det er en and? :)

Mvh Anders

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-01-09 10:16

On 2009-01-14 10:05:42 +0100, "Flerbrugerkonto" <ingenm@il.dk> said:

> [...]
> temmelig god betaling for det, 4000kr skulle der stå på regningen fra
> mægleren, efter salget af huset.. Tror måske det er en and? :)

Alt kunne lade sig gøre ind til boligmarkedet kolapsede sidste år, og
ejendomsmæglerne har altid taget sig godt betalt for annoncering og
fotografering af huset/lejlighedden, og det er noget de har tjent
særdeles godt på, så det beløb de fakturerer hussælgeren siger intet
om, hvad de selv har givet for varen.

Fra : Erik D

Dato : 13-01-09 13:17

Nu ved jeg hvad du kan Jon: Man kan vha. opsætning af drage med kamera
påmonteret tage luftfotos af husene. Hvad siger du ? Det er lige dig !!

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-01-09 22:30

On 2009-01-13 21:17:03 +0100, Erik D <erikdaugaard@gmail.com> said:

> Nu ved jeg hvad du kan Jon: Man kan vha. opsætning af drage med kamera
> påmonteret tage luftfotos af husene. Hvad siger du ? Det er lige dig !!

Og man kan også købe et lille billigt digicam, og montere det på en
større nytårsraket, på den måde kan man ta' et oversigsbillede af det
lokalområde, hvor huset ligger...

Fra : Hauge

Dato : 13-01-09 22:34

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Og man kan også købe et lille billigt digicam, og montere det på en
> større nytårsraket, på den måde kan man ta' et oversigsbillede af det
> lokalområde, hvor huset ligger...

Er det det samme udstyr du til dagligt selv bruger?

/Hauge

Fra : Martin [TMM]

Dato : 13-01-09 22:36

Hej
Hauge wrote:
> Er det det samme udstyr du til dagligt selv bruger?

Nej, han bruger ikke kamera...

/Martin

Fra : Hauge

Dato : 13-01-09 22:38

Martin [TMM] wrote:
> Nej, han bruger ikke kamera...

Nej han bruger sikkert samme teknik som Flintstones, en fugl i en kasse med
hammer og mejsel.

/Hauge

Fra : John Sahl

Dato : 13-01-09 23:01

Hauge wrote:

> Nej han bruger sikkert samme teknik som Flintstones, en fugl i en
> kasse med hammer og mejsel.
>
> /Hauge

Mon i to har hjerne nok til at smutte over i mudderet?

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Hauge

Dato : 14-01-09 06:31

John Sahl wrote:
> Mon i to har hjerne nok til at smutte over i mudderet?

Godt spørgsmål, men du havde jo ikke hjerne til at lave et FUT derover.
Såeh prøv igen.

/Hauge

Fra : Bo Bjerre

Dato : 14-01-09 00:28

Erik D wrote:
> Nu ved jeg hvad du kan Jon: Man kan vha. opsætning af drage med kamera
> påmonteret tage luftfotos af husene. Hvad siger du ? Det er lige dig !!

http://www.jostman.com/

Bo //

Fra : Per Z

Dato : 14-01-09 16:16

Jeg kender en der gør den slags i weekenderne. Jeg mener han sagde han fik
450-550kr for at tage billeder, en eller flere 360 graders panorama samt
lave en grundplan. Han siger de hurtigste er overstået på 25-30min. men
dertil kommer efterbehandling.

Han har vist tjent over 30.000 på en måned i weekenderne, men så er der sgu
ikke meget fritid. Personligt gad jeg ikke den slags samlebåndsarbejde.