Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Semi automatisk tagging af billeder
Fra : Michael Dragstoft

Dato : 12-01-09 22:36

Jeg har længe været på udkig efter software, der kan gøre det lettere at
tagge billeder, med information om hvilke personer der optræder på
billedet. Optimalt ville være en form for plugin til LightRoom, men en
stand-alone løsning som LR efterfølgende kan læse er absolut også brugbar.

Jeg har for sjov skyld testet Google/Picasa's online "face recognition"
løsning, og det fungerer faktisk rigtigt godt... bortset fra at
tags/metadata ikke kan overføres til de originale filer.

For dem der ikke har prøvet google's løsning, skal jeg nævne at "face
recognition" ikke betyder at der skelnes mellem om det er person A eller
B der optræder på billedet. Det fungerer ved at picasa er i stand til at
vurdere hvorvidt der optræder et (eller flere) ansigt(er) på billedet,
hvorefter man får muligheden for at indtaste navnet på personen, eller
klikke på et navn som man tidligere har indtastet.
Spørgsmålet er om der er nogen der kender til en lignende, eller bedre,
løsning.

--
MD

Fra : Sack [6630]

Dato : 14-01-09 14:58

"Michael Dragstoft" <dragstoft@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> løsning, og det fungerer faktisk rigtigt godt... bortset fra at
> tags/metadata ikke kan overføres til de originale filer.

Elements 7 kan også "face recognition"
så måske skulle du lige kikke på det

Sack