Script til installation af netværks printe~
Fra : ronnie.ziegler@gmail~

Dato : 12-01-09 05:20

Hej gruppe,

jeg er i gang med at indføre en ny navnestandard for printere i min
virksomhed, og i den forbindelse har jeg brug for et script, som re-
installerer tilføjede printere med de nye navne vha. login scriptet.
Det er ikke noget problem for mig at af-installere og så re-installere
printerne, så længe disse er installeret, men mit problem opstår, når
en printer ikke er installeret og scriptet derfor skal ignorere
linien. Eksempelvis kan jeg bruge dette til at re-installere en
printer:

rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /dn /n\\fs\HPColor5550 /j"HP Color
LaserJet 5500dn"
rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /in /n\\fs\HPColor5550 /j"HP Color
LaserJet 5500dn"

Hvis printeren ikke er installeret, får jeg en fejlmeddelelse, som
siger "Printer connection cannot be removed. Operation could not be
completed.", hvilket jo er logisk nok, når den ikke er installeret.
Men hvordan får jeg scriptet til at checke, om HPColor5550 overhovedet
er installeret, og hvis ikke så ignorere begge linier? Ovenstående er
delvis sakset fra et gammelt script, men hvad er det lige, at /j"HP
Color LaserJet 5500dn" gør i praksis? Jeg har fundet frem til dette: /j
[udbyder] udskriv udbydernavn, men hvad betyder det i praksis?

På forhånd tak,
Ronnie

Fra : ronnie.ziegler@gmail~

Dato : 12-01-09 05:38

On 12 Jan., 13:20, ronnie.zieg...@gmail.com wrote:
> [...]
> Color LaserJet 5500dn" gør i praksis? Jeg har fundet frem til dette: /j
> [udbyder] udskriv udbydernavn, men hvad betyder det i praksis?

Hej igen,

Nu har jeg prøvet mig lidt frem, og umiddelbart ser dette ud til at
virke:

echo Re-installerer printer
if not exist \\fs\HPColor5550\. goto ok_HPColor5550
rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /dn /n\\fs\HPColor5550 /j"HP Color
LaserJet 5500dn"
:ok_HPColor5550
rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /in /n\\fs\HPColor5550 /j"HP Color
LaserJet 5500dn"
pause

Så bør jeg vel egentlig bare have en linie i stil med ovennævnte for
hver printer i login scriptet, og linien der installerer printeren,
skal så have det nye share name i stedet for f.eks. HPColor5550.

Hvad kan jeg evt. gøre for at sikre mig, at brugerne beholder deres
default printer?

Mvh
Ronnie