Dræbe/spise menneske/ udholde smertegas.Ka~
Fra : Bo Warming

Dato : 09-01-09 02:43

Dræbe/spise menneske/ udholde smertegas.Kan/kan/kan ikke

TV-programmer, bøger og artikler vender og drejer ofte spørgsmålene om et
specielt eller et almindeligt menneske
- kan sættes i en situation så det dræber et andet menneske
- kan være sulten nok til at være kannibal
- kan drives ud af et lokale med tåregas, peberspray eller lignende

1. Jeg tror, at militærnægtere kan være meget stædige men hvis dit eget liv
er reelt truet og du let kan ramme en modpart med et skydevåben, så kan alle
trykke på aftrækkeren og bevare sin selvtillid, dybt inde.
Men vi kan have lag på lag af verbale og tankemæssige udsætttelsesmanøvrer.
Hvis ikke du har slemt selvhad dvs manglende livslyst, så vil du ikke lade
dig slå ihjel hvis det kan undgås.
2. Jeg ser det som en sindsyge, hvis man er reelt sulttruet og ikke vil
redde sig ved at sluge svine eller menneskekød incl sit eget døde barn. Det
er dødt kød og protein, why not.? Hvis ikke dårlig smag så er sulten en
streng herre.
Da jeg i 1977 flyttede ind i mit nuværende hus var jeg sammen med en mor med
døtre og en af dem gik til ridning. Det var mange slagtere på Nørrrebrogade
der ofte havde tilbud på hestekød - det var før supermarkeds-dominans og
halalslagtere overtro.
Jeg serverede hakkebøf for familien og fortalte at det var hest, og
ridepigen var forarget. Men hun spiste i smug den næste dag, da hun var
sulten, og der ikke var andet og ingen så det.
Jeg har talt med mange der har serveret hestekød og har erfaret at
forargelse hos hesteglade opstår kun, hvis der er irritation i forvejen
mellem kok og den det serveres for.
3. IvoJima havde 20000 japanske soldater og kun 1000 overlevede. De boede i
huler og da USA-tropperne drev dem ud med flammekastere tror jeg de var på
jagt efter et alibi for at atombombe få måneder senere, så de har ikke
flammekastet længe og grundigt i alle huler. Japanerstædighed og mod skulle
bevises - overdrevent
Fra nogle huler søgte de at få soldaterne ud ved at spille høj musik eller
sende fangne kammerater ned med chokolade.
I nogle tilfælde hældte man benzin ind og antændte,Men det var skam for
japaner at overgive sig så det skete næsten aldrig. Hellere dø.
Men for de fleste mennesker vil smerte af røggas i lungerne føre til at man
panisk søger mod frisk luft. Særlige gasser er særlilgt effektive uden at
dræbe.
Det kan være så svært at finde vejen ud, at man i panik ikke evner det, men
dør undervejs.
Er man ulykkesfugl/selvhadende er der øget risiko for at dø af blot en smule
røggas
Men ellers tror jeg , at alle kan drives ud med rette smertefulde gas.

Fra : Aage Andersen

Dato : 09-01-09 12:35

"Bo Warming" > 2. Jeg ser det som en sindsyge, hvis man er reelt sulttruet
og ikke vil
> redde sig ved at sluge svine eller menneskekød incl sit eget døde barn.
> Det er dødt kød og protein, why not.? Hvis ikke dårlig smag så er sulten
> en streng herre.

Ikke sindsyge men en indlært modvilje. Jeg sætter nok grænsen ved at spise
mine
familiemedlemmer.

> [...]
> Jeg har talt med mange der har serveret hestekød og har erfaret at
> forargelse hos hesteglade opstår kun, hvis der er irritation i forvejen

Under krigen serverede min mor tit hakkebøf af hest. Det smager udmærket,
lidt sødligt. Vi fik ogsaa kanin; en lækkerbidsken, der smager som kylling.

Aage