Foghs underlige tanker.
Fra : N_B_DK

Dato : 12-01-09 10:40

- Vi har ingen planer om differencieret moms. Jeg tror ikke på, at man
kan fremme forbruget af sunde fødevare ved at sætte momssatsen ned. Jeg
synes, det dansk momssystem er godt tjent med kun en sats, siger
statsministeren.

Aha, men han mener jo at højere pris på nogle ting sænker forbruget
(grøn afgift f.eks), mærkelig logik (eller mangel på samme)

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Vidal

Dato : 12-01-09 13:19

N_B_DK skrev:
> [...]
>

> Aha, men han mener jo at højere pris på nogle ting sænker forbruget
> (grøn afgift f.eks), mærkelig logik (eller mangel på samme)

For politikere er moms, som narko er for narkomaner.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Frank

Dato : 12-01-09 15:07

Hej

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> Aha, men han mener jo at højere pris på nogle ting sænker forbruget (grøn
> afgift f.eks), mærkelig logik (eller mangel på samme)

At sunde ting bliver billigere, men de usunde jeg nu spiser ikke ændre pris
vil ikke få mig til at ændre spisevaner.

At de usunde ting jeg nu spiser bliver dyrere, men de sunde ikke ændre pris
kunne måske få mig til at ændre spisevaner.

At gøre de sunde ting billigere og de usunde ting dyrere vil helt sikker få
mig til at ændre spisevaner.

Mvh
Frank

Fra : @

Dato : 12-01-09 15:17

On Mon, 12 Jan 2009 15:06:55 +0100, "Frank" <frank@nosmap.dk> wrote:

> [...]
>kunne måske få mig til at ændre spisevaner.
>
>At gøre de sunde ting billigere og de usunde ting dyrere vil helt sikker få

og hvem er så oraklet som skal skille fårene fra bukkene?

salt er uundværligt - men dødeligt i for stor mængde

visse fedtstoffer er uundværlige - men usunde(fedende) ved for stort
forbrug

problemet i rige lande er ikke så meget hvad vi spiser, men at vi
spiser for meget og bevæger os for lidt

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kim2000

Dato : 12-01-09 20:45

> [...]
> forbrug
>

> problemet i rige lande er ikke så meget hvad vi spiser, men at vi

Ja, men mon ikke det ville være meget enkelt at blive enige om at frugt og
grønt er sundt og slik ikke er.

Hvis man vitterlig vil ændre på noget, så er det vel egentlig bare at
beslutte det. Det kan fx være at produkter med fx mere end fx 100 kcal pr.
100 gram ikke må reklamere. Så ville slikket ret så hurtigt blive sundere og
mindre fedende. Der er faktisk flere morgenmadstyper der har over 300 kcal
pr. 100 gram.....

Men det handler vel grundlæggende set om at alle varer skal være udstyret
med en varedeklaration, så forbrugerne kan finde ud af at vælge.

Iøvrigt brugte jeg i fredags ikke mindre end 20 minutter i køledisken i
Bilka, før jeg fandt en literis med 104 kcal (Frutz) pr. 100 gram, den
fedeste jeg fandt var på 630 kcal !! (Daim)

Fra : @

Dato : 12-01-09 22:30

On Mon, 12 Jan 2009 20:45:00 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>Iøvrigt brugte jeg i fredags ikke mindre end 20 minutter i køledisken i
>Bilka, før jeg fandt en literis med 104 kcal (Frutz) pr. 100 gram, den
>fedeste jeg fandt var på 630 kcal !! (Daim)

lav selv din is

eller sk*d hul i de kalorietal

eller spis lidt mindre mængde

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kim2000

Dato : 12-01-09 23:08

> lav selv din is
>
> eller sk*d hul i de kalorietal
>

> eller spis lidt mindre mængde

Det er så din mening, men det vigtigste er jo netop at vi begge har
muligheden for at træffe valget, og det har vi jo når firmaerne er pålagt at
komme med en varedeklaration. Det burde være nok. Men hvorfor mon det ikke
er alle varer der har det?

Fra : Frank

Dato : 13-01-09 14:42

> og hvem er så oraklet som skal skille fårene fra bukkene?

Fødevarestyrelsen forekommer mig at være et godt sted at starte.

Og du vil aldrig kunne forhindre folk i at spise usundt, men du kan via
oplysning/afgifter/forbud/påbud/tilskud ændre forbrugernes vaner.

Mvh
Frank