Vil du have FWA?
Fra : Rasmus Modsat

Dato : 27-07-01 11:08

Jeg er lidt nysgerrig mht, om folk, der ikke kan få DSL, men godt kan få
FWA, virkelig vil benytte sig af 'tilbuddet'.

Personligt, kan jeg ikke få DSL før marts næste år. Jeg har en ISDN flatrate
forb. nu.

For mig lød FWA skønt, da jeg hørte om det første gang: hurtig oprettelse,
relativ lav pris for høj båndbredte og så var der udsigt til, at jeg faktisk
kunne få det.
Men da jeg så, at der var en grænse for den datamængte, man må hente per
måned, blev jeg mildest talt skuffet.

Altså, jeg holder mig til min good old ISDN flat., indtil jeg kan få DSL til
marts.

Jeg ville bare lave en lille rundspørger, for at se, om andre ser det på
samme måde/anden måde.

Fra : Morten B

Dato : 27-07-01 14:01

"Rasmus Modsat" <canute@***SPAM_NO_THANK_YOU***f2s.com> wrote in message
<snip>

news:dk.edb.internet.udbydere er din gruppe... Denne gruppe er om xdsl.

/Morten

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 27-07-01 20:20

> news:dk.edb.internet.udbydere er din gruppe... Denne gruppe er om xdsl.

Jeg synes da det lyder relevant nok. Hans indlæg omhandler da xdsl kontra
FWA.
Men det er måske ikke velkomment her?

/Stig

Fra : Finn Christiansen

Dato : 27-07-01 14:50

> Personligt, kan jeg ikke få DSL før marts næste år. Jeg har en ISDN flatrate
> forb. nu.

Hej hr. Modsat! Jeg er også i den uheldige situation, at jeg først kan
få adsl til marts 2002. (Hmm ... tilfældigt sammenfald?) Jeg har
bestemt overvejet sonofons FWA, men syns også det er for dyrt (netop
pga. dl-grænsen)!
Hvor har du ISDN flatrate??? Du mener vel ikke CCs fastpris isdn?

Jeg er forøvrigt dybt forundret over adsl-udbredelsen i Viborg (hvor
jeg bor). Den central jeg tilhører (Asmild) er opgraderet til adsl,
men lige præcis den gren af telefonlinien ("teknik-hus" kaldte
kundeservice det) jeg bor på kan ikke! Det drejer sig om en enkelt
stikvej med ca. 50 husstande - mens samtlige (!!!) andre veje i
asmild-centralens område godt kan! Hvorfor venter de dog 7 måneder med
at opgradere dette ene teknik-hus?
Det skal også siges at det er indenfor Viborg bygrænse og "min"
stikvej består af parcelhuse opført fra 1990 og frem.

Men altså ... ikke FWA til mig! Jeg venter! Det var mit view!

Mvh
Finn Christiansen

Fra : Rasmus Modsat

Dato : 27-07-01 15:11

"Finn Christiansen" <finnemand@hotmail.com> wrote:

> Hej hr. Modsat! Jeg er også i den uheldige situation, at jeg først kan
> få adsl til marts 2002.

Jeg føler med dig.

> Hvor har du ISDN flatrate???

TDC Pro@ccess ISDN. Oprettelse 3000kr., 625kr./måneden.

Lyder måske dyrt, men så er jeg fri for at skulle have 'sværdet over
hovedet' mht. data-mængte-grænse per måned.

Er der for resten nogen, der aner, hvilke ping-tider man forvente med FWA?
K56-agtigt? ISDN? DSL endda? Eller måske meget højere.

Fra : Dres

Dato : 27-07-01 15:10

Du kan få en flatrate ISDN ved TDC Pro@ccess ISDN hedder produktet.

-Dres

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-07-01 16:02

"Finn Christiansen" <finnemand@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvorfor venter de dog 7 måneder med
> at opgradere dette ene teknik-hus?

Du gav selv svaret: Kun 50 potentielle kunder

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-07-01 21:23

On 27 Jul 2001 06:49:42 -0700, Finn Christiansen wrote:

> [...]
>stikvej med ca. 50 husstande - mens samtlige (!!!) andre veje i
>asmild-centralens område godt kan! Hvorfor venter de dog 7 måneder med

Investering på 100k+ kr. for 50 potentielle kunder, siger det ikke sig
selv ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer