Nogen herinde, der tilfældigvis kan arabis~
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-01-09 02:25

For jeg har lige noget her, jeg skal bruge en for så vidt muligt "neutral"
oversætter til at have bekræftet lødigheden, nemlig følgende videooptagne
udtalelse (angiveligt fra en højere Hamas-talsperson):

http://annalyttiger.wordpress.com/2009/01/06/intet-nyt-fra-hamas/

Hvis den ledsagende norske tekstning ellers er bare /nogenlunde/ korrekt, ja
så kan man vel næppe seriøst klandre israelerne synderligt for en af Hamas
dermed UNØDIG OG GANSKE OVERLAGT KYNISK AKTIVT TILVIRKET"collateral damage"
trods ellers nok så højteknlogiske og ikke mindst civiliseret krigsetiske
bestræbelser på det modsatte fra IDFs side?

Vesterlanske VÅBENFØRE MÆND (fra og med grækerne, herunder spartanerene) er
altid gået i krig FOR NETOP AT beskytte "det bløde bagland" i form af
kvinder, børn, ældre og svagelige: Det samme må vel Mellemøstligt set
konstateres om jødernes GT-skildrede krigsførsel, men her synes "moderne"
militante muhammedanermandslinge sjovt nok at guerilla-prioritere ganske
faretruende anderledes, som de arme afmægtige egoflipper-psykopater, de nu
engang er?

Anders Peter Johnsen

Fra : Lyrik

Dato : 07-01-09 12:28

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> damage" trods ellers nok så højteknlogiske og ikke mindst civiliseret
> krigsetiske bestræbelser på det modsatte fra IDFs side?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er ikke smart politik når man har så tydeligt oversat et indlæg, at
spørge efter "en neutral oversætter". Det giver politiske modstandere det
kort på hånden der hedder:"Endnu et forfalsket indlæg", eller "Du skal ikke
tro dine egne øjne før du finder en neutral kommentator, som vi selv har
udvalgt"

Jeg vil vende det om og spørge:"Hvorfor mener du at det skulle være forkert
oversat? Har arabere modsagt oversættelsen?"

Jeg tror på oversættelsen da den ikke er disputeret. Meningen er tydelig og
det passer med min fundamentalistiske persiske ven som sagde følgende til
mig som kommentar til selvmordsbomberne:" Ved du hvad Jens? De går villigt i
døden-og de gør det med glæde!-med glæde siger jeg dig!!" han lagde tryk på
ordet "glæde"

Deres religion er dødsorienteret i modsætning til kristendommen der er
livsorienteret. Indlægget harmonerer med de oplysninger jeg plejer at få.
Hamassoldater trækker børn med sig ved "ørene". De gemmer sig bag et barn.

Det er fårenes hyrde som taler på dit klip! Han slagter dem og river klovene
af dem. De har brug for en anden hyrde. "Den gode hyrde."

MvH
Jens