Job muligheder
Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 27-07-01 10:07

Hej

Da jeg har besluttet mig for at stoppe med juraen, vil jeg nu forfølge
"barnedrømmen" og søge ind på veterinæruddannelsen. Problemet er bare at jeg
ikke er helt sikker på at komme ind på kvote 1 og vil gerne helgardere mig
og søge på kvote 2 også. Jeg skal derfor bruge et studierelateret job det
næste år. Jeg prøver selvfølgelig at søge hos dyrlæger, men det er nok meget
svært, så jeg har brug for alternative ideer. Det ville være let nok for
meget at få noget hestehalløjsa, men jeg har allerede arbejdet et år på Blue
Hors (passede Cavan hvis det siger nogen herinde noget) før universitetet,
så jeg vil gerne prøve noget andet. Desværre kan jeg ikke arbejde gratis, da
jeg skal have min. elevløn før det giver point til kvote 2. Ligeledes skal
det være min. 30 timer om ugen. Nogen gode forslag?

Desuden har jeg overvejet at tage DAT (dyre adfærds terapeut) uddannelsen
som fjernkursus, dvs. via e-mail fra etologisk institut. Nogen, der har
erfaringer med dette?

--
-Trine

Se Robin på http://knarf.adsl.dk

Fra : Bettina

Dato : 27-07-01 12:32

"Trine Dyrgaard" <trine@startnettet.dk> skrev i en meddelelse
> Desuden har jeg overvejet at tage DAT (dyre adfærds terapeut) uddannelsen
> som fjernkursus, dvs. via e-mail fra etologisk institut. Nogen, der har
> erfaringer med dette?

Nej desværre, men det lyder spændende, jeg var ikke klar over at man kan
tage den som fjernkursus. Hvad koster det?

Bettina

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 27-07-01 14:42

Tja, det er også lidt et problem: Den nette sum af 48.000 kr eller 8000 pr.
semester... Du kan læse mere her
http://www.abrantes.com/etologiskinstitut/DistanceEducation.htm

Fra : Ann Pettersson

Dato : 27-07-01 17:48

> [...]
meget
> svært, så jeg har brug for alternative ideer.

Hva med å jobbe med stordyr? (Ku, får, gris) Erfaring herfra vil garantert
være svært nyttig å ha med seg i studiet. Kjedelig? Tja.... Jeg jobbet ett
år som røkter hos en melkebonde i Østfold for å få praksis til
Landbrukshøgskolen, og det var det verdt!

Hvis vi skal være litt mere fantasifulle kan du søke jobb på laksefarm i
Nord-Norge eller hjortefarm i Skottland.

AnnP