Kunstindustrimuseet - nej, ikke OT :-)
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 12-01-09 10:36

Davs i gruppen.

Så er der lidt friske billeder fra Kunstindustrimuseet, som jeg var med
'sjukken inde og kikke hos i weekenden.
Billederne hitter I på bimmerhjemmesiden - url herunder - der er link på
forsiden.

Det er _dyrplageri_ sådan at gå og kikke dejlige motorcykler derinde på
museet der for tiden, det _er_ det altså! ;oD

God fornøjelse.

Venlig hilsen

Aragorn. Nu håbløst forelsket i denne smukke sag:
http://www.bmwmc.dk/images/110109_Kunstindustrimuseet/images/0134.jpg

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Søren Grønbech

Dato : 12-01-09 16:26

min gamle sag:
http://www.sodan.dk/nimbus/

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 12-01-09 16:26

Søren Grønbech skrev:
> min gamle sag:
> http://www.sodan.dk/nimbus/

Både din Nimmer og din Bimse er rigtigt dejlige at se på, og det er en
flot restaureret "bi", du holder dig der!

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Biker-Torben®

Dato : 12-01-09 16:31

"Søren Grønbech" <a@a.com> wrote in message
> min gamle sag:
> http://www.sodan.dk/nimbus/

Wow - den er blevet flot!

Som Nimbus-fan kender du formentlig allerede denne side:
http://www.kccd.no/home_dk.html (to nordmænd, der vil køre jorden rundt på
to Nimbus'er)

--
Hilsen
Biker-Torben

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 12-01-09 16:27

Biker-Torben® skrev:
> "Søren Grønbech" <a@a.com> wrote in message
>>
> Wow - den er blevet flot!
>
> Som Nimbus-fan kender du formentlig allerede denne side:
> [...]

Okkejada, men jeg takker for linket - sæt nu jeg ikke kendte den side???
*ser forskrækket ud*

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : KentBM

Dato : 12-01-09 17:47

Søren Grønbech skrev:
> min gamle sag:
> http://www.sodan.dk/nimbus/
Den er jo nærmest som ny. Flot.

Det nederste billede passer egentlig meget godt med min BMW R1150R
efter, at jeg har kørt på den en vinter.

--

Kent

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-01-09 10:33

"Søren Grønbech" <a@a.com> skrev i en meddelelse
> min gamle sag:
> http://www.sodan.dk/nimbus/

Hold KÆFT den er blevet sat i flot stand!

Mvh Anders

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-01-09 13:37

Søren Grønbech skrev:

> min gamle sag:
> http://www.sodan.dk/nimbus/

For flot!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 12-01-09 16:28

Aragorn Elessar skrev:
> Nu håbløst forelsket i denne smukke sag:
> http://www.bmwmc.dk/images/110109_Kunstindustrimuseet/images/0134.jpg

En pålægsmaskine fra Guzzi - á: stort forkromet udvendigt svinghjul!?

--
Armand.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 12-01-09 16:26

Armand skrev:

> En pålægsmaskine fra Guzzi - á: stort forkromet udvendigt svinghjul!?

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaah! *hopHOPhopHOPhopHOPhop*

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-09 16:44

On Mon, 12 Jan 2009 16:26:14 +0100, Aragorn Elessar wrote:

> Jaaaaaaaaaaaaaaaaaah! *hopHOPhopHOPhopHOPhop*

Og USD gaffel med rulleføring

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 12-01-09 17:35

Aragorn Elessar skrev den 12 jan 2009 i

> Aragorn. Nu håbløst forelsket i denne smukke sag:
> http://www.bmwmc.dk/images/110109_Kunstindustrimuseet/images/0134.j
> pg

http://www.bmwmc.dk/images/110109_Kunstindustrimuseet/pages/0050.htm
.... står tanken i model ler?

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 12-01-09 17:48

Arne Lorenzen skrev:
> Aragorn Elessar skrev den 12 jan 2009 i

> http://www.bmwmc.dk/images/110109_Kunstindustrimuseet/pages/0050.htm
> ... står tanken i model ler?

Jeps.
Det er faktisk ret fedt at se, hvorledes tanken er ændret efter de har
lavet den endelige model (- som *ikke* er med på udstillingen).
Man kan godt se flere forskelle.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-01-09 18:58

On Mon, 12 Jan 2009 17:48:07 +0100, Aragorn Elessar
<AragornDK@gmail.com> wrote:

Hej.

>Det er faktisk ret fedt at se, hvorledes tanken er ændret efter de har
>lavet den endelige model (- som *ikke* er med på udstillingen).
>Man kan godt se flere forskelle.

Hvis du kigger på bege sider af tanken vil du se at de ikke er ens.
Der har været to forskellige designere på, og siderne udgør derfor to
forskelliige foreslag.

Udstillingen er fuld af finurlige opsæt, hvilket man kun får fuldt
udbytte af med en guided tur.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 12-01-09 21:11

Steen Gruby skrev den 12 jan 2009 i

> Udstillingen er fuld af finurlige opsæt, hvilket man kun får fuldt
> udbytte af med en guided tur.

Det ser ud til at man er nødt til at smutte over bælterne, det må være
en passende vinterferieindslag

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-01-09 21:50

On 12 Jan 2009 20:10:35 GMT, Arne Lorenzen
<alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

Hej Arne.

>Det ser ud til at man er nødt til at smutte over bælterne, det må være
>en passende vinterferieindslag

Udstillingen er bestemt et besøg værd.
Der ER mange rariteter at kigge på så som Imme 100, Bought Superior
SS100, Norton Manx, AJS A7, Nimbus kakkelovnsrør, Vincent HRD,
Velocette m.fl.
Men det er ikke teknikken der er udstillingens budskab, det er
designet og (livs)stilen omkring MC.

Jeg har set udstillingen to gange, og første gang var jeg noget
skuffet, idet jeg fordybede mig i teknikken og ikke designet.
Sandt at sige var jeg meget fokuseret på originaliteten af de
udstillede maskiner - Det skal man glemme.

2' gang var i lørdags hvor vi havde guide på, og det drejede mit fokus
180 grader - Nu fik jeg øje på det der var udstillingens sigte - Jeg
skulle blot hjælpes
Og så var udstillingen pludselig en kæmpe oplevelse, der åbnede mine
øjne for den historie arrangørene ville fortælle.

Jeg er ikke særlig kunstnerisk anlagt, så det der med kunst er en by i
Rusland - Om det er Smed Pedersen eller Terblanche der har designet
det er det samme for mig, jeg tror faktisk at jeg foretrækker smedens
håndværk

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 08-02-09 04:19

On 12 Jan., 21:50, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:
> [...]

> Og så var udstillingen pludselig en kæmpe oplevelse, der åbnede mine
> øjne for den historie arrangørene ville fortælle.

Smutter til KBH et par dage i næste uge og vil ind og se udstillingen.
Kan ikke se der er muligheder for guide andet end i grupper, eller er
der noget jeg har overset?

--
Mvh - Arne Lorenzen, via googlegroups.

Fra : Lohmann

Dato : 10-02-09 04:16

> Kan ikke se der er muligheder for guide andet end i grupper, eller er
> der noget jeg har overset?

Fra deres hjemmeside:

Følgende søndage er der gratis omvisninger mod entré i
Kunstindustrimuseet:

15.2 Vrrrooom – motorcykeldesign

22.2 Vrrooom – motorcykeldesign

1.3 Vrrooom – motorcykeldesign