Dæk fabrikater - hvilke er det der er ens?
Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 11-01-09 08:51

Jeg mener at kunne huske at der er 2 + 2 af dækfabrikaterne som er
identiske, bortset fra mønsteret.

Jeg kan se på deres webside at Metzeler er ejet af Pirelli*, men hvem
af de andre 'små' af er ejet af hvem?

*) http://www.metzelermoto.com/web/about-us/presentation/default.page
1986 - Since the 1st January 1986, Metzeler had been a member of the
Pirelli Group.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Ivar

Dato : 11-01-09 12:32

Kai Harrekilde-Petersen skrev:

> Jeg mener at kunne huske at der er 2 + 2 af dækfabrikaterne som er
> identiske, bortset fra mønsteret.

Mønsteret har stor betydning for dækkets egenskaber.

> Jeg kan se på deres webside at Metzeler er ejet af Pirelli*, men hvem
> af de andre 'små' af er ejet af hvem?

Hvad vil du bruge det til?

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Armand

Dato : 11-01-09 12:50

> [...]
> identiske, bortset fra mønsteret.
>
> Jeg kan se på deres webside at Metzeler er ejet af Pirelli*, men hvem

Det kan godt være at dækfabrikanterne er ejet af hinanden på kryds og
tværs, ligesom gældende for bilfabrikkerne. Men at slutte at dækkene er
de samme bortset fra mønsteret er nok lidt uovervejet :-/

Jeg har ihvertfald ikke hørt sådant postuleret før nu!

--
Armand.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 11-01-09 13:20

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> [...]
> er de samme bortset fra mønsteret er nok lidt uovervejet :-/
>
> Jeg har ihvertfald ikke hørt sådant postuleret før nu!

Som jeg husker det, er gummiblandingen (evt fordeling), carcas og
profil i Pirelli Diablo supercorsa være nøjagtig den samme som
Metzeler Racetec - dvs at dækkene er 100% "blandbare"

Og nej, mønsteret har ikke særligt af betydning, så længe der er ca
lige meget mønster. (Der var en MC dæk firma som på et tidspunkt
udskrev en konkurance om nyt mønsterdesign - eneste krav var minimum
XX % mønster).

Kai

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 11-01-09 16:19

> [...]
> lige meget mønster. (Der var en MC dæk firma som på et tidspunkt
> udskrev en konkurance om nyt mønsterdesign - eneste krav var minimum

Jeg husker det samme, og mener tillige at have læst en
produktionsingeniørmæssigfaglig artikel om det i I og D opstillede
produktionsanlæg og dets produkttekniske víndvirkning på produktet (dækkene)

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ivar

Dato : 11-01-09 17:58

Kai Harrekilde-Petersen skrev:

> Som jeg husker det, er gummiblandingen (evt fordeling), carcas og
> profil i Pirelli Diablo supercorsa være nøjagtig den samme som
> Metzeler Racetec

Det kan være, men alle Pirellis dæk er ikke ens, så man kan
på igen måde konkludere, hvordan dæk fra et firma Pirelli ejer er.
Hvilke firmaer der ejer hvem, kan du ikke bruge til noget.

Ivar Magnusson

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 11-01-09 19:55

Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> writes:

> Det kan være, men alle Pirellis dæk er ikke ens,

Det er du helt ret i, det kommer an på hvilken type du bestiller

> Hvilke firmaer der ejer hvem, kan du ikke bruge til noget.

Åjo. Men det bliver vi nok aldrig enige om.

Kai

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 12-01-09 01:42

On 11 Jan., 08:50, Kai Harrekilde-Petersen <k...@harrekilde.dk> wrote:
> [...]
>
> Kai
> --
> Kai Harrekilde-Petersen  DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand

Bridgestone - Firestone mindes jeg også har et fællesskab.

Fra : Christina R.

Dato : 12-01-09 11:11

"Jesper Pedersen" <tiper@vip.cybercity.dk> wrote:

> Bridgestone - Firestone mindes jeg også har et fællesskab.

Yep, den er vist god nok. Firestone er et billigere mærke, der hører under
Bridgestone.
Jeg er dog ikke helt klar over kvalitetsforskellen på de to mærker.

--
Christina R.
SV 1000 S '08