MS Windows
briani 27239
Win 7 og intet netværk
Fra : Per H

Dato : 11-01-09 22:57

prøvede lige win 7 , men jeg kunne ikke komme på nettet, win 7 kunne
ikke finde noget, og sagde jeg skullle instalere nye drivere.

Hvad gør jeg så lige her?

iøvrigt instalerede jeg win 7 på drev "d" men det betød så at jeg ikke
havede adgang til det gamle drev c hvor XP er, samt alle mine
programmer. (Jeg bruger stadig xp)
hvordan kommer jeg til at se alle mine programmer?
når win 7 har lavet om på mine drev.

per

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-01-09 00:12

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> programmer. (Jeg bruger stadig xp)
> hvordan kommer jeg til at se alle mine programmer?

Jeg har også installeret win 7 på et d drev og alt virkede øjeblikkeligt.
Desuden oprettede den en bootmenu, så jeg stadig kan få fat i min xp
installation.
Så noget er åbenbart gået helt galt hos dig.
Umiddelbart må løsningen være at smide xp i igen og så lave en
reparationsinstallation.
I øvrigt er min umiddelbare bemærkning til win 7, at den er noget hurtigere
end vista, og jeg har ikke fundet nogen problemer med den endnu. I øvrigt
meget nem at installere, da man næsten ikke skal svare på noget undervejs.

Kurt

Fra : Per H

Dato : 12-01-09 00:15

On Mon, 12 Jan 2009 00:11:46 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> skrev:

> [...]
>>
>Jeg har også installeret win 7 på et d drev og alt virkede øjeblikkeligt.
>Desuden oprettede den en bootmenu, så jeg stadig kan få fat i min xp
Det har min også, jeg kan bare ikke se det drev, hvor XP ligger på.

Ja det gik ganske nemt.
Virker alle dine xp programmer i win 7?

per

Fra : Henrik Laursen

Dato : 12-01-09 00:16

Per H <tramanden@gmail.com> wrote in

> prøvede lige win 7 , men jeg kunne ikke komme på nettet, win 7 kunne
> ikke finde noget, og sagde jeg skullle instalere nye drivere.
>
> Hvad gør jeg så lige her?

Indstalerer driverne til dit netværkskort, dem har du vel forhåbentlig
på en driver CD ?

At få et sekundært operativ system til at se dine iforvejen indstalerede
programmer/drivere og bruge dem kan du ikke, du skal indstalere dem igen
under Win7's system, men svare sig kan det ikke for husk at Win7 ikke er
færdig og dermed kan blive ustabil hvis man smider tonsvis af software
ind som den pludselig skal holde styr på.

--
Henrik Laursen

Fra : Per H

Dato : 12-01-09 00:35

ja men " virker kun under XP"

sis191

per

Fra : Henrik Laursen

Dato : 12-01-09 11:18

> ja men " virker kun under XP"
>
> sis191

Er Win7 ikke bagud kompatibel ?
Trode de fiksede den brøler de lavede med Vista og dens elendige support
af drivere af ældre dato.

--
Henrik Laursen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-01-09 16:58

Henrik Laursen <nomail@dont-like-spam.com> wrote in

> Er Win7 ikke bagud kompatibel ?
> Trode de fiksede den brøler de lavede med Vista og dens elendige support
> af drivere af ældre dato.

Hvis alle systemer altid skulle være bagud kompatible, kørte vi stadig med
8-bit systemer i 2 farver.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 13-01-09 14:27

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in

> Henrik Laursen <nomail@dont-like-spam.com> wrote in

> Hvis alle systemer altid skulle være bagud kompatible, kørte vi stadig
> med 8-bit systemer i 2 farver.

Nu overdriver du lige lovlig meget.

--
Henrik Laursen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-01-09 15:01

> Nu overdriver du lige lovlig meget.

Det var et forsøg på at anskueliggøre at det du føler er en brøler, faktisk
kan være en bevidst feature.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-01-09 03:09

Se inline.

On Sun, 11 Jan 2009 22:57:05 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

>prøvede lige win 7 , men jeg kunne ikke komme på nettet, win 7 kunne
>ikke finde noget, og sagde jeg skullle instalere nye drivere.

Boot i XP og download driver til Windows Vista. Udpak dem til en
folder. Reboot til Windows 7 og installer driveren

>iøvrigt instalerede jeg win 7 på drev "d" men det betød så at jeg ikke
>havede adgang til det gamle drev c hvor XP er, samt alle mine
>programmer. (Jeg bruger stadig xp)

Windows 7 skjuler gerne System drevet når den ikke selv ligger på det
(beskytter mod at blande system filer). Gå i Storage manager og tildel
drevet et drevbogstav og du kan se det.

Du skal naturligvis installere dine programmer igen under Windows 7
når du ikke har foretaget en opgradering. Med undtagelse af drivere og
system værktøjer installerer du dem bare til det sted de allerede
ligger så du ikke spilder diskplads.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Per H

Dato : 12-01-09 10:58

On Mon, 12 Jan 2009 03:09:06 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> skrev:

>Se inline.

>Boot i XP og download driver til Windows Vista. Udpak dem til en
>folder. Reboot til Windows 7 og installer driveren

Er win7 da kompatibel med Vista driverne?

1000 tak for udførlig vejledning.

per

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-01-09 01:48

Ja.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Kurt Lund

Dato : 14-01-09 16:14

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> Ja.
>
> Regards Jens Peter Karlsen

Ja Win 7 er egentligt en Vista er der finpusset og toptunet.

Kurt

Fra : Per H

Dato : 12-01-09 18:53

<jpkarlsen@mvps.org> skrev:

>Se inline.

>Windows 7 skjuler gerne System drevet når den ikke selv ligger på det
>(beskytter mod at blande system filer).

>Gå i Storage manager

Hvor finder jeg det, har kigget mange steder.

( netværket virker nu)

per

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-01-09 01:52

Control Panel | Administrative Tools | Computer Management | Storage.

Regards Jens Peter Karlsen