mail klient
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 11-01-09 17:18

Jeg leder efter en erstatning for OE og den skal helst kunne håndtere
postkasser >2 GB, importere fra OE, understøtte POP3 og gmail (dvs.
understøtte SSL). Endelig må den også meget gerne kunne skippe store
attachments, hvis jeg ønsker det. Behøver ikke være gratis, men omvendt
heller ikke koste en bondegård

Kan Thunderbird det? Andre?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-01-09 18:29

Uffe Kousgaard skrev:
> Jeg leder efter en erstatning for OE og den skal helst kunne håndtere
> postkasser >2 GB

Jeg har aldrig haft behov for så store postkasser, men de
andre krav kan Thunderbird sagtens opfylde. For øvrigt,
næsten uanset mailklient vil det normalt være en god ide at
gemme så store mail-filer/-mapper i en særskilt mappe og
ikke i indbakken. Det gælder i hvert fald i Thunderbird.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brugerguide til Thunderbird:

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 11-01-09 22:39

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Jeg har aldrig haft behov for så store postkasser, men de andre krav kan
> Thunderbird sagtens opfylde.

Svaret er her:
http://kb.mozillazine.org/Limits_-_Thunderbird#Folders_and_messages

4 GB. Kan nok gå an, men også kun lige.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-01-09 22:53

Uffe Kousgaard skrev:

> Svaret er her:
> http://kb.mozillazine.org/Limits_-_Thunderbird#Folders_and_messages
>
> 4 GB. Kan nok gå an, men også kun lige.

Det er da også nogle voldsomt store postkasser, du har behov
for. Hvad gemmer du i dem? Bemærk for øvrigt, at 4
GB-grænsen er pr. mappe. Så om ikke andet kan du jo bare
fordele mailene i forskellige mapper, der så hver kan fylde
op til 4 GB.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 11-01-09 23:22

> Det er da også nogle voldsomt store postkasser, du har behov for. Hvad
> gemmer du i dem?

E-mails med vedhæftede filer. Uden filerne ville det ikke være noget
problem, men de er en del af dokumentationen, hvis jeg skal gå bag ud i
tiden.

> Bemærk for øvrigt, at 4 GB-grænsen er pr. mappe. Så om ikke andet kan du
> jo bare fordele mailene i forskellige mapper, der så hver kan fylde op til
> 4 GB.

Men det gør det så sværere at lave søgninger på kryds og tværs når man først
laver opdelinger.

Med OE er den reelle grænse helt nede ved 1 GB og der har jeg engang
oplevet, at en "kompakt"-operation slettede adskillige måneder fra enten ind
eller udbakke. Det opdagede jeg først meget senere, da backuppen som skulle
have reddet mig var væk. Den slags vil jeg gerne undgå fremover.

Men nu prøver jeg TB.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-01-09 02:03

Uffe Kousgaard skrev:

> Men det gør det så sværere at lave søgninger på kryds og tværs når man først
> laver opdelinger.

Tag et kig på virtuelle mapper:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird-trin-brug.php#virtuel
Så bruges dine søgekriterier endda også på fremtidige mails.

Du kan også bruge mærkater, hvilket bliver endnu mere
avanceret i Thunderbird 3, som skulle komme her i første
kvartal.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 12-01-09 09:24

> Tag et kig på virtuelle mapper:
> http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird-trin-brug.php#virtuel
> Så bruges dine søgekriterier endda også på fremtidige mails.

Ser godt ud, tak.