# Sende MS Word Dokument med Thunderbird #
Fra : Jørn Rudolph

Dato : 11-01-09 09:49

Hej dk.edb.internet.software.mail.news !

Håber det er det rette Forum ....

Jeg har et lille "Problem" (For det er jo småtingsafdelingen!)

Men:

Kan man sende et Microsoft Office Word dokument, skrevet i MS Office
2002 via Thunderbird ????

Ja - Jeg er godt klar over, at man kan sende et Word Dokument ved at
indsætte det i Thunderbird, og så sende det på den måde. Det virker fint.

Men det jeg mener er: Når man vil sende via Word programmet. Så vil den,
af en eller anden grund IKKE benytte Thunderbird, som ellers er sat som
Standard Post-Program. Men Word foreslår hver gang Windows Mail, som jo
er god nok, i og for sig... Men alligevel foretrækker jeg Thunderbird af
forskellige årsager.

Men er det muligt eller skal jeg opgive dette "stædig-som-et-æsel" projekt?

MvH
Jørn Rudolph

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-01-09 12:26

Jørn Rudolph skrev:

> Kan man sende et Microsoft Office Word dokument, skrevet i MS Office
> 2002 via Thunderbird ?

Hvis jeg vil det, åbner jeg Agent (mit mailprogram), skriver
mailen og klikker på "Attachments". Derefter klikker jeg mig frem
til den fil jeg vil vedhæfte. En vilkårlig filtype kan sendes på
den måde.

--
Bertel

Fra : Jørn Rudolph

Dato : 11-01-09 14:31

Tak Bertel Lund Hansen !

> [...]
> mailen og klikker på "Attachments". Derefter klikker jeg mig frem
> til den fil jeg vil vedhæfte. En vilkårlig filtype kan sendes på

Ja, det var jo også en løsning ... MvH Jørn

Fra : Erik Olsen

Dato : 11-01-09 12:33

Jørn Rudolph wrote:

> [...]
> sat som Standard Post-Program. Men Word foreslår hver gang Windows
> Mail, som jo er god nok, i og for sig... Men alligevel foretrækker jeg

Jeg hat givet dig svaret i dk.edb.tekst.ms-word.

Virkede det ikke?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 11-01-09 13:13

On Sun, 11 Jan 2009 12:33:17 +0100, Erik Olsen wrote:

> Jeg hat givet dig svaret i dk.edb.tekst.ms-word.

Det er jo ikke det manden spørger om. Han har angivet Thunderbird som
standard-mailklient, og undrer sig over at det ikke virker med Filer>Send-
funktionen i Word.

Jeg har ikke lige nogen Word ved hånden, men det er meget muligt det er
sådan en M$-ting, og så må man jo klare sig som Bertel og Erik gør.

--
Niels

Fra : Holst

Dato : 11-01-09 13:59

Niels P Sønderskov wrote:

> Jeg har ikke lige nogen Word ved hånden, men det er meget muligt det er
> sådan en M$-ting, og så må man jo klare sig som Bertel og Erik gør.

Fra Word 2007 kan jeg uden problem sende en mail direkte ved anvendelse
af Thunderbird (dvs. der åbnes et Thunderbird-vindue, hvor filen
allerede er vedhæftet). Word 2007 kan også sende mail med PDF- og
XPS-filer - hvad sidstnævnte så end er for noget.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-01-09 14:14

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/Help/78e3c1ae-c2cc-49cd-b1aa-c6a56b7b0ab01030.mspx

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Simon

Dato : 11-01-09 13:44

Jørn Rudolph skrev:
> [...]
> forskellige årsager.
>
> Men er det muligt eller skal jeg opgive dette "stædig-som-et-æsel" projekt?

Hej.
Lyder mystisk.
Her har jeg lige prøvet det.
Jeg har Thunderbird som standard mailprogram, og
bruger Office 2003, samt Vista Home Premium.
Når jeg åbner et dokument med Word, så kan jeg under filer
sende til postmodtager som en vedhæftet fil, hvor den åbner Thunderbird
automatisk, men ikke de to andre mulighederne (gennemsyn og postmodtager).
Der vil den åbne Outlook 2003.
Nu prøver jeg også min pc nr. 2 med XP home.
Ja, her åbner den også Thunderbird korrekt med en indsat word-fil,
når jeg sender direkte fra Word.
Så der må være noget galt med din opsætning - skulle man tro.
mvh
simon

Fra : Jørn Rudolph

Dato : 11-01-09 14:40

Tak Simon !
> [...]
> når jeg sender direkte fra Word.
> Så der må være noget galt med din opsætning - skulle man tro.

Måske er det sådan at Office 2003 kan ? - Hørte også at Office 2007
kunne "klare jobbet".
Jeg har ikke ændret noget i opsætningen hed hensyn til Mail-Program (Kan
heller ikke finde noget om, hvor man skulle markere det).

Det er når jeg trykker på "E-Mail" knappen (4 knap)- Så spørger den om
"Windows Mail" MvH Jørn

Fra : Carl Drud

Dato : 11-01-09 17:13

Jørn Rudolph <Jorn.Rudolph@YouMail.dk> writes:

> [...]
> Jeg har ikke ændret noget i opsætningen hed hensyn til Mail-Program
> (Kan heller ikke finde noget om, hvor man skulle markere det).

Måske er der noget i nedenstående links du kan bruge:

http://kb.mozillazine.org/MAPI_Support

http://kb.mozillazine.org/Default_mail_client

--
Carl

Fra : Jørn Rudolph

Dato : 11-01-09 17:49

Tak Carl Drud !

> Måske er der noget i nedenstående links du kan bruge:
>
> http://kb.mozillazine.org/MAPI_Support
>
> http://kb.mozillazine.org/Default_mail_client

Det kigger jeg lige nærmere på ...

Med Venlig Hilsen Jørn Rudolph

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 11-01-09 14:22

On Sun, 11 Jan 2009 13:58:50 +0100, Holst wrote:

> [...]
> allerede er vedhæftet). Word 2007 kan også sende mail med PDF- og
> XPS-filer - hvad sidstnævnte så end er for noget.

Jeg har tænkt lidt efter, og er stadig ikke i nærheden af en Word, men
kommer i tanker om at Outlook kan bruge Word som editor, og at der er en
mulighed for at sende fra Word, som så leverer indholdet til mail sendt i
Outlook, selv om man ikke har valgt Word som editor. Det er jo smart nok
hvis man ikke til daglig har behov for den lidt tungere editor i Outlook.

Og det er selvfølgelig det Thunderbird ikke kan. Sende som vedhæftet fil
burde gå fint.

--
Niels