MS Windows
briani 27239
Vista vil ikke installere Canon Pixma 260
Fra : Kurt G

Dato : 10-01-09 18:11

Jeg har en ven, der lige har købt en ny PC med Vista. Dertil har han købt en
Canon kombineret printer, skanner mm type Pixma260.

De medfølgende programmer på den medfølgende CD har jeg også installeret, og
her går går det godt med allle programmerne. Når printerdriveren skal
installeres, skal man tilslutte printeren via USB. Den skriver derefter, at
printeren blev finder, og man skal vente medens den installeres. Efter lang
tid kommer derefter besked om, at printeren ikke blev fundes og at man skal
kontrollere forbindelsen.
Derefter går det i ring indtil jeg afbryder installationen!

Når jeg derefter tager USB-stikket af og igen indsætter det, starter
installation af printer med driver igen op.
Når jeg så ser efter forløbet af installationen står der 'Installerer
driversoftware til enheden.' og dereunder
'CanonMP260 series Søger i forudkonfigurerede drivermapper...'
Det varer laaaang tid og til sidst kommer beskeden, at "Handlingen
returnerede fordi timeout-perioden udløb".

Derefter har jeg hentet filerne til printer/skanner fra Canons hjemmeside
med det samme resultat.

Og endelig har jeg også forsøgt at installere den ved at vælge Tilføj
Printer, men det gik også i stå på et tidspunkt.

På et tidspunkt blev der skrevet denne besked på skærmen:
Printerdriveren blev ikke installeret.
Kunne ikke gennemføres (fejl 0x0000102).

Er der nogen, der har erfaringer med disse installationer, og kan give tips?

Mvh Kurt

Fra : Jakob

Dato : 11-01-09 06:09

On Sat, 10 Jan 2009 18:11:24 +0100, Kurt G wrote:

> [...]
> Kunne ikke gennemføres (fejl 0x0000102).
>
> Er der nogen, der har erfaringer med disse installationer, og kan give tips?

Prøv at se her under pnputil:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc732408.aspx
Når du har hentet driveren, pak den ud i en mappe på din harddisk og kør
pnputil /i [drev]\folder\driver.inf
Hvis der er flere .inf i samme mappe kan du køre [drev]\folder\*.inf

--
Jakob

Fra : Kurt G

Dato : 11-01-09 10:30