Slå strøm i USB fra ?
Fra : EK

Dato : 11-01-09 01:29

Har købt mig en strømspareskinne, som tilsluttes en USB-udgang. Det er så
meningen, at skinnen skal slukke alle periferiapparater, når jeg lukker
pc´en.
Det viser sig dog at alle mine USB stadig er strømførende, selv om pc er
slukket.
Er der nogen der kan fortælle mig, hvor jeg kan slå dette fra, evt. bare for
den ene udgang?
Er det noget, der kan gøres i Windows eller er det styret af bios?
mvh
Erik

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 11-01-09 08:28

"EK" <> skrev i meddelelsen

> [...]
> for den ene udgang?
> Er det noget, der kan gøres i Windows eller er det styret af bios?

Uha det kommer an på så meget. Det kan være styret af bios, så se der.
Hvis det er en stationær pc kan du løse problemet ved at installer et
pcikort
med USB porte. De er ikke særligt dyre. Det gjorde jeg, da jeg havde det
problem, men fandt så ud af , i Vista kan man slå power fra i
strømstyreingen.

mvh
Henning

Fra : Henning

Dato : 11-01-09 09:16

>problem, men fandt så ud af , i Vista kan man slå power fra i
>strømstyreingen.

Vista styrer ikke noget når computeren er slukket Et indstikskort
er den eneste løsning.

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 11-01-09 09:41

"KE Kofod / 7100" <dyt@baat.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har dette bundkort, men min strømspareskinde er der spænding på hele
> tiden, er det rigtigt at dette bundkort lægger spænding ud på USB selv om
> computeren er slukket? .
> Jeg kører med BIOS version P1.40
> /KE Kofod

Jeg fandt i en rodekasse et D-Link USB kort, så nu er dette problem løst! .
/KE.

Fra : Chrille

Dato : 11-01-09 09:53

> [...]
> for den ene udgang?
> Er det noget, der kan gøres i Windows eller er det styret af bios?

Hvis du har en PS2-port og en adapter fra PS2 til USB, så prøv at bruge
disse.
Mvh
Chrille

Fra : EK

Dato : 11-01-09 22:36

"Chrille" <g$@$c$.@d$k$> skrev i meddelelsen

> Hvis du har en PS2-port og en adapter fra PS2 til USB, så prøv at bruge
> disse.
> Mvh
> Chrille
Dette lyder umidelbart, som en mulig, nem og billig løsning. Jeg bruger
alligevel ikke PS2 portene.
Jeg har ikke en sådan adapter. men den kan jo ikke koste mange håndører, så
"so ein Ding muss ich haben"

Jeg kender godt løsningen med et nyt indstikskort, men da jeg har rigeligt
med USB og dette er en dyrere, omend ikke voldsomt, så prøver jeg kige lige
med PS2/USB adapter først.

mvh
Erik

Fra : Leif Neland

Dato : 13-01-09 08:52

EK skrev:
> [...]
> for den ene udgang?
> Er det noget, der kan gøres i Windows eller er det styret af bios?

Jeg har det samme problem, og har overvejet at lave en adapter, der
forbinder spareskinnen til 5v-forsyningen til harddiskene.

Den maa da lukke, naar pc'en lukkes.

Leif