MS Windows
briani 27239
Vista og logon
Fra : ..::jmj..::

Dato : 10-01-09 12:00

Vi er 2 som bruger en Vista Ultimate PC, hvor der logges på et domæne.
Når PC'en startes kan man vælge en navngiven bruger (den der sidst har
været logget på) og "Anden bruger".
Der er jo så'n set ikke noget problem i at klikke på anden bruger, og
så angive domæne og brugernavn, men er det ikke muligt at få begge
brugernavne frem på skærmen, når maskinen startes?
Jeg har bemærket, at på computere med fingeraftrykslæsere, der er der
en knap for fingeraftryk, seneste bruger og Anden bruger, så der kan da
i det mindste være mindst 3 brugerknapper.

Jørgen

Fra : Erik Olsen

Dato : 10-01-09 12:13

...::jmj..:: wrote:

> [...]
> en knap for fingeraftryk, seneste bruger og Anden bruger, så der kan
> da i det mindste være mindst 3 brugerknapper.

Jeg har en PC med Windows Vista Ultimate. På logonskærmbilledet vises
fire logon-knapper, en for hver af de fire brugerprofiler som jeg har
oprettet på PC'en.

Kig i Kontrolpanel - Brugerkonti.

Jeg ved ikke hvordan man ændrer udseendet af logonskærmbilledet.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : ..::jmj..::

Dato : 10-01-09 12:36

Erik Olsen formulerede lørdag:

> [...]
> PC'en.
>
> Kig i Kontrolpanel - Brugerkonti.
>
> Jeg ved ikke hvordan man ændrer udseendet af logonskærmbilledet.

Problemet er, at det jo ikke er lokale konti det drejer sig om, men
domæne-konti. Vi logger på et domæne der styres en server 2008. Måske
skal jeg skrue der?

Jørgen

Fra : Erik Olsen

Dato : 10-01-09 12:40

...::jmj..:: wrote:

> Problemet er, at det jo ikke er lokale konti det drejer sig om, men
> domæne-konti. Vi logger på et domæne der styres en server 2008. Måske
> skal jeg skrue der?

Sorry, det havde jeg ikke forstået korrekt. Der kan jeg desværre ikke
hjælpe.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-01-09 03:27

Nej. Men du skulle få en dropdown at vælge fra når i begge har logget
ind.
Hvis der ikke er det er det jeres Administrator af Domænet i skal
snakke med om at få det ændret.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jakob

Dato : 11-01-09 06:12

On Sat, 10 Jan 2009 12:00:00 +0100, ..::jmj..:: wrote:

> [...]
> en knap for fingeraftryk, seneste bruger og Anden bruger, så der kan da
> i det mindste være mindst 3 brugerknapper.

Det afhænger nok lidt af om det er et 2k3 eller et 2k8 domæne. Der kan
sættes GPO for de mest bizarre ting, herunder også opførsel under logon.
Det virker bedst med XP/2k3 domæne og Vista/2k8 domæne. Jeg har ikke
erfaring med at få GPO til at virke med Vista/2k3

--
Jakob

Fra : ..::jmj..::

Dato : 12-01-09 19:10

Jakob skrev:

> [...]
> Det virker bedst med XP/2k3 domæne og Vista/2k8 domæne. Jeg har ikke
> erfaring med at få GPO til at virke med Vista/2k3

Det er et 2k8 domæne. Jeg HAR været inde og tampe igennem GPO'en, synes
ikke der var en oplagt mulighed, men kan have overset.
Har du et hint?
Jørgen