Billig pc fra El-giganten
Fra : Carsten Andersen

Dato : 10-01-09 09:54

Hej,

Er blevet spurgt om denne
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k00000bzfhP4u?ProductID=RADD4QFH.YAAAAEcDVZ.6_9a&CatalogCategoryID=9h3D4QFHQ70AAAEOyw803xiY
pc er markant hurtigere end en Pentium 4 2,4 ghz - købt for 3-4 år siden.
Jeg er ikke fulgt med udviklingen og kender ikke cpu'en i Compaq'en.

Den skal erstatte en pc med:

Asus P4P8-X bundkort
512 MB RAM
Radeon 2400 Pro grafikkort
200 GB HDD
Intel Pentium 4 2,4 ghz

Vil nogen give deres besyv med?

mvh

Carsten

Fra : Henning

Dato : 10-01-09 13:03

On Sat, 10 Jan 2009 09:53:41 +0100, "Carsten Andersen"
<dublinx@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>pc er markant hurtigere end en Pentium 4 2,4 ghz - købt for 3-4 år siden.
Markant hurtigere til hvad? Notepad og internet?

>Jeg er ikke fulgt med udviklingen og kender ikke cpu'en i Compaq'en.
>
>Den skal erstatte en pc med:
>
>Asus P4P8-X bundkort
>512 MB RAM

Der er 4 gange så meget ram i, alene det gør en stor forskel.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-01-09 23:56

"Carsten Andersen" <dublinx@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> pc er markant hurtigere end en Pentium 4 2,4 ghz - købt for 3-4 år siden.
> Jeg er ikke fulgt med udviklingen og kender ikke cpu'en i Compaq'en.

Umiddelbart nej. Du har ikke nævnt, hvad den skal bruges til, men det er
næppe spil, da den I kigger på ikke har noget godt grafikkort. Hvis det er
almindelig internetbrug, lidt skrivning, fotobehandling m.m. så ville jeg
beholde ovenstående og i stedet sætte noget mere ram i den. Det er en billig
opgradering, som man virkelig kan mærke. Igen alt efter hvad den bruges til,
vil 1 eller 2 gb køre virkelig godt med en xp.

Kurt

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-01-09 17:48

Carsten Andersen wrote:

> Vil nogen give deres besyv med?

Den er mere energivenlig, men I bliver ikke gladere for Vista end I er
for jeres nuværende Windows.
Smid mere RAM i, som andre også foreslår.

Jesper Poulsen