Hjemmelavet sennep
Fra : Inger D.

Dato : 09-01-09 12:09

Vi var efterhånden ved at være godt trætte af den sennep man kan købe i div.
supermarkeder, som synes at blive mindre og mindre stærk, med stadig mere
sukker og en eller anden sur smag, jeg ikke helt kan definere.

Derfor købte jeg en bøtte Colmans Mustard-pulver, som bare skal blandes op
med vand, og vupti har man frisklavet sennep.
Det forsøg gjorde jeg så i forgårs, og jeg skal lige love for at det var
stærkt, men så heller ikke så meget andet.
Den perfekte blanding endte med at blive Colmans + Maille mild grovkornet
sennep.

Men kan man ikke selv krydre Colmans på en måde, så man opnår det gode
stærke og en god smag/struktur?
Hvis du sidder derude med en god erfaring på området, er jeg meget lydhør.

Inger D.

Fra : Ole Christiansen

Dato : 09-01-09 12:31

"Inger D." <blabla@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> stærke og en god smag/struktur?
> Hvis du sidder derude med en god erfaring på området, er jeg meget lydhør.

Nu får jeg nok tæsk igen.

På engelsk
http://www.google.com/search?hl=da&rls=com.microsoft%3Ada%3AIE-SearchBox&q=coleman+mustard+recipe&btnG=S%C3%B8g&lr=
Mvh Ole

Fra : Kirsten Marker

Dato : 09-01-09 14:34

Herfra kommer ingen tæsk, det var dog interessant med
alle de sennepsopskrifter der vupti kom frem ved blot at trykke på dit link!
mvh/kirsten

Fra : ShutEye

Dato : 09-01-09 19:24

> Nu får jeg nok tæsk igen.

Heller ikke TÆV herfra, MEN:

Læs nu OP's indlæg ordenligt før du bare fyrer JUST GOOGLE IT af!

Citat fra OP's indlæg:
"Hvis du sidder derude med en god erfaring på området, er jeg meget lydhør."

Hvis du har erfaring med alle de opskrifter der dukker op på google æder du
sgu for meget sennep.

Svar ordenligt eller lad helt være ...

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 09-01-09 13:18

Inger D. wrote:

> Men kan man ikke selv krydre Colmans på en måde, så man opnår det gode
> stærke og en god smag/struktur?
> Hvis du sidder derude med en god erfaring på området, er jeg meget lydhør.

Jamen så får du da lige opskriften på den sennep, jeg er vokset op med:

1 pose Bähnke's sennepsmel (det almindelige, ikke fiskesennepen)

røres sammen med

1 spsk salt
4 spsk sukker
4 spsk eddike
lidt vand

Den er meget stram når den er friskrørt men giv den et par dage, så
sætter den sig. Denne sennep er rigtig god til sylte, surrib, spege- og
rullepølse, gammelost, grønlangkål (den vendsysselske), gule ærter,
brunkål osv. Den egner sig _ikke_ til røde pølser.

Sennepen tykner efterhånden, så skal man bare tilsætte lidt mere vand.

Ebbe

Fra : Inger D.

Dato : 09-01-09 19:17

> [...]
> brunkål osv. Den egner sig _ikke_ til røde pølser.
>
> Sennepen tykner efterhånden, så skal man bare tilsætte lidt mere vand.

1000 tak. Det var lige den slags erfaring jeg eftersøgte.
Jeg tror, jeg starter med at prøve din opskrift af på det Colmans, vi har
tilbage.

Inger D.