balsamico glaserede perleløg - hvor i K
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 08-01-09 22:06

Hej

Er der nogen herinde der har et godt bud på hvor jeg kan købe balsamico
glaserede perleløg i Kbh? Tænker de måske findes i den italienske butik
der ligger et sted mellem Fisketorvet og Ørstedsværket, men jeg ved det
ikke. Allerhelst måtte det godt være i nærheden af Rådhuspladsen.

Alternativt... ville jeg så kunne lave dem selv med almindelige perleløg?

Mvh
Anders

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 09-01-09 03:27

On 8 Jan., 22:05, "Anders T. Nielsen" <anders2000toxva...@gmail.com>
wrote:

> Alternativt... ville jeg så kunne lave dem selv med almindelige perleløg?

Det er ikke noget, jeg har prøvet før, men det lyder da bestemt ikke
besværligt, prøv dog.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 09-01-09 13:44

Kevin Borbye Edelvang skrev:

> Det er ikke noget, jeg har prøvet før, men det lyder da bestemt ikke
> besværligt, prøv dog.
>
> Mvh
> Kevin Borbye Edelvang

Hej

Du kan nemt lave dem. Vi har gjort det mange gange med stor succes. Jeg
har ikke nogen konkret opskrift med "så og så mange gram af det ene og
andet" da vi laver det lidt på slump:

Du tager så mange løg som du lyster. (Vi bruger også ofte almindelige
løg skåret i både).
De skal klares i lidt smør i en gryde et par minutter.
Så tilsætter du en del sukker og nogle spsk balsamico.
Derefter skal det småkoge ind over 30-40 minutter og smages til med
yderligere balsamico, og salt efter smag.

Kan efter nedkøling opbevares i skoldede glas. Tilsætter du kaliumsorbat
eller atamon kan det nok holde sig længe.

Hilsen Jesper

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 18-01-09 23:00

Jesper Mehlsen skrev:

> [...]
>
> Kan efter nedkøling opbevares i skoldede glas. Tilsætter du kaliumsorbat
> eller atamon kan det nok holde sig længe.

Forsøgte mig frem og de blev faktisk ganske udemærket - måske en
liiiille smule for smattede, men gode i smagen.
(Men føj hvor det stinker når man er igang med produktionen)

Tror godt nok jeg vil købe dem næste gang.

Mvh
Anders

Fra : Margrete Johansen

Dato : 10-01-09 23:55

For en anden gangs skyld: http://supermarco.dk/

Margrete/ www.smagsuniverset.dk

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 18-01-09 23:01

Margrete Johansen skrev:
> Tænker de måske findes i den italienske butik
>
> For en anden gangs skyld: http://supermarco.dk/
>
> Margrete/ www.smagsuniverset.dk

Ja, det var også derude jeg selv mente jeg ville kunne finde dem,
desværre var det lidt for besværligt for mig at tage derud inden jeg
skulle bruge dem.

Mvh
Anders