forslag til kage
Fra : Sabina H.

Dato : 08-01-09 21:44

ja, jeg ved det godt.... jeg BURDE bage selv, og ikke ty til nemme
løsninger, men sagen er den at jeg ganske enkelt ikke har tiden og energien
til at bage selv helt fra bunden, så her kommer mit dilemma...

jeg skal gerne servere (næsten) friskbagte lækre kager til en flok gæster på
lørdag..
planen er at jeg skal bage dem fredag aften, og det punkt er jeg sådan set
ikke så bekymret for...
jeg vil bage en drømme kage fra brovst, som jeg allerede har tjek på hvordan
jeg gør ekstra lækker, men så vil jeg også gerne lave en gulerodskage...

jeg har købt en færdig pulverblanding fra Amo, som jeg gerne vil friske lidt
op på... det er så her jeg kommer lidt til kort...
der er forslag om at komme lime i kagen og revet limeskal på toppen, og det
er sådan set også fint, men vil jeg også kunne komme friskrevet gulerod i
dejen evt, for at gøre den ekstra saftig?
hvad med at gøre glasuren mere cremet, kan man evt røre den medfølgende
pulver i en friskost i stedet?

til mit forsvar skal siges at jeg skal giftes om formiddagen og ud og spise
på restaurant til frokost, så det er for at kunne invitere dem der måtte
have lyst til det, hjem til en kop kaffe og et stykke kage af en art... der
bliver også serveret frisk frugt....
--
Knus,
Sabina

Fra : Max

Dato : 08-01-09 22:03

Hej Sabina

> ja, jeg ved det godt.... jeg BURDE bage selv, og ikke ty til nemme
> løsninger, men sagen er den at jeg ganske enkelt ikke har tiden og

Den nemmeste løsning ville have været at bage f.eks. en Sacre Torte
for en uges tid siden, den bliver kun bedre af at stå og vente.

--
Mvh Max

Fra : Sabina H.

Dato : 08-01-09 23:09

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Sabina

> Den nemmeste løsning ville have været at bage f.eks. en Sacre Torte
> for en uges tid siden, den bliver kun bedre af at stå og vente.

hehe, ja nu ANER jeg ikke hvad det er for en svend, men jeg stoler da på
dig....
men som jeg også skrev til Trine, så er det ikke lige det jeg er ude i...
bryllupsplanlægningen har været forholdsvis kort, og det bliver et begrænset
selskab, men det behøver ikke betyder købekage fra den lokale bager eller
supermarked....

netop derfor håbede jeg at der var nogle der kendte lidt fif og ideer til at
fikse på en allerede udemærket kage...

--
Knus,
Sabina

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-01-09 22:11

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> writes:

> ja, jeg ved det godt.... jeg BURDE bage selv, og ikke ty til nemme
> løsninger, men sagen er den at jeg ganske enkelt ikke har tiden og
> energien til at bage selv helt fra bunden, så her kommer mit dilemma...

Der er nu ellers muligheder nok, der er hurtige og nemme. Og hvis du
alligevel vil til at ændre på pulverkager, så kan du ligeså nemt gøre
det selv.

Et forslag, som sagtens kan bages dagen før: Kokoskager med æbler og
kanel.

Ingredienser

* 150 gram smør eller margarine, flydende er fint
* 3 æg
* 2 kopper sukker
* 125 gram kokosmel
* 1 kop mel
* 1 æble, skrællet og skåret i små tern
* 1/2 tsk. kanel

Fremgangsmåde

1. Det hele piskes sammen.
2. Fyldes i små forme, de skal fyldes lige knap 3/4.
3. Bages 15 minutter ved 200 grader.

Du kan også bare droppe æble og kanel, så er det endnu nemmere. Og de
smager altså godt. Så vidt jeg husker bliver der ca. 12 kager af
opskriften.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Sabina H.

Dato : 08-01-09 23:07

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> Der er nu ellers muligheder nok, der er hurtige og nemme. Og hvis du
> alligevel vil til at ændre på pulverkager, så kan du ligeså nemt gøre
> det selv.

hej Trine...

det er muligt du mener det er nemt, men for mig, som bager max en gang hvert
andet år, er det altså ikke nemt, og med pulverkager er der væsentligt
mindre risiko for at det går galt, og jeg står med uspiselige kager....

dit forslag lyder umiddelbart lækkert, men er af en hel anden type end det
jeg er tryg ved, og ærlig talt, på min bryllups dag gider jeg ikke bekymre
mig om hvorvidt det jeg serverer er spiseligt, så vil jeg hellere servere
noget jeg ved falder i rimelig god jord...

jeg er som du sikkert kan se ud af mit oprindelige indlæg, ude i små
ændringer som ikke kræver tid, men som lige giver kagen prikken over
i'et....

--
Knus,
Sabina

Fra : Flinkesen

Dato : 08-01-09 23:02

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> på lørdag..
> planen er at jeg skal bage dem fredag aften, og det punkt er jeg sådan set

Jeg ville helt klart lave en gang blødende chokolademuffins. De tager ikke
lang tid at gøre klar, du kan lave dem i morgen og så fryse dem ned. Så er
det blot at tænde ovnen, når I kommer hjem, og så smide x antal ind, når den
er varm. Denne opskrift giver omkring 30 - 35 stykker, så kan du jo selv
gange eller dividere, alt efter hvor mange I bliver. De resterende lader du
bare blive i fryseren. Så er der lidt lækkert til den kommende tid, hvis I
får opbygget en naturlig sult ovenpå hvedebrødsdagene

http://www.bricksite.com/karen?id=71978

> [...]
> måtte have lyst til det, hjem til en kop kaffe og et stykke kage af en
> art... der bliver også serveret frisk frugt....

De er rigtig gode sammen med frisk frugt, og hvis du så lige smider en kugle
god vanilleis på tallerkenen, så kan du ikke andet end høste anderkendelse.

Husk lige at holde øje med dem, når de er i ovnen, så de ikke får for meget.
Så snart der er "låg" på, er de garanteret færdige. Du kan evt. smide en
eller to ekstra ind og så bruge dem som "forsøgskaniner".

Tillykke med den kommende store dag

Mvh. JK

Fra : Sabina H.

Dato : 08-01-09 23:32

"Flinkesen" <flinkesen2002(fjerndette)@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> lader du bare blive i fryseren. Så er der lidt lækkert til den kommende
> tid, hvis I får opbygget en naturlig sult ovenpå hvedebrødsdagene

det er uden tvivl ualmindeligt lækkert men jeg har så lige et antal
problemer som forhindrer mig i at kaste mig ud i det...

1. jeg bager normalt yderst yderst sjældent ( ca en gang hvert andet år) og
er derfor absolut ikke habil på nogen måde til at kaste mig ud i helt nye
opskrifter...
2. jeg har INGEN fryserplads what so ever (lille frostboks der er fyldt)

> Husk lige at holde øje med dem, når de er i ovnen, så de ikke får for
> meget. Så snart der er "låg" på, er de garanteret færdige. Du kan evt.
> smide en eller to ekstra ind og så bruge dem som "forsøgskaniner".

3. jeg vil helst ikke stå i køkkenet mere end allerhøjst nødvendigt i min
brudekjole
4. den tid jeg bruger i køkkenet i morgen aften skal spredes så effektivt
som muligt, så den skal gå med BÅDE at bage kager, lave en spandfuld gullash
til aftensmaden lørdag, og gøre køkkenet rent, SAMTIDIG med at jeg skal
forberede spisebordet til kaffe/kagetingen lørdag, for tiden lørdag er fuldt
ud besat...
og 5 - jeg bryder mig ikke om chokoladekage.... :(

> Tillykke med den kommende store dag

tak tak ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-01-09 01:33

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> wrote in

> [...]
> løsninger, men sagen er den at jeg ganske enkelt ikke har tiden og
> energien til at bage selv helt fra bunden, så her kommer mit

Først og fremmest tillykke med den store begivenhed

Dernæst tror jeg ikke der er mange i dette forum der har gjort sig den
slags erfaringer du efterlyser. Jeg har aldrig prøvet kagemix selv, men
smagt dem har jeg da. Sådan en gulerodskage af mix er slet ikke så
tosset.

Og det er svært at vurdere et kagemix man ikke kender indholdet af.

Men det smarteste du kan gøre er nok at blande kagemixen efter
forskrifterne og danne dig et godt indtryk af dejens konsistens. Den skal
nemlig bevares.

Vej den færdige dej og tilsæt max 5% fintreven gulerod. Er bagetiden over
30 min kan du godt rive guleroden groft. Du kan også tilsætte rosiner,
som bidrager til at gøre kagen saftig. Tilsæt ca halvt så meget
appelsinjuice som gulerod. Det burde give en lækrere kage uden at spolere
konsistensen. Men jeg har ikke prøvet selv! Måske kan dejen ikke tåle så
meget juice, så prøv dig lidt frem. Husk at du skal være hurtig når dejen
først er rørt, så hav alting parat.

At røre glasuren i en friskost lyder som en god idé. Jeg ville bruge
mascarpone. Måske bliver konsistensen for tyk/tør, men hav lidt god creme
fraiche ved hånden til at udligne. Hav florsukker og citron/limesaft
parat til at justere smagen med.

Når jeg har lavet gulerodskage der skulle transporteres, har jeg gerne
skåret kagen over og puttet cremen imellem istedet for på toppen.

Jeg har også prøvet at skære kagen som brødskiver og smøre cremen på som
smør. Så kan du evt. pynte med et lille drys kanel, lidt høvlet chokolade
eller limeskal.

Det er fint du bager dagen før. Sådan en krydderkage vinder i smag ved at
stå.

Hvis du eksperimenterer hører vi gerne om erfaringerne så andre evt. kan
få glæde af dem.

Fra : Sabina H.

Dato : 09-01-09 07:58

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message

> Først og fremmest tillykke med den store begivenhed

tusind tak ;)

> [...]
> slags erfaringer du efterlyser. Jeg har aldrig prøvet kagemix selv, men
> smagt dem har jeg da. Sådan en gulerodskage af mix er slet ikke så

det er så småt ved at gå op for mig, men det forhindrer da heldigvis ikke
folk i at hjælpe hvor de kan....

http://amo.dk/produkter/kageblandinger/amo_gulerodskage.html ;

> Men det smarteste du kan gøre er nok at blande kagemixen efter
> forskrifterne og danne dig et godt indtryk af dejens konsistens. Den skal
> nemlig bevares.

ja, det er jeg næsten klar over....

> [...]
> meget juice, så prøv dig lidt frem. Husk at du skal være hurtig når dejen

jeg har selv været i tænkeboksen, og overvejer at lave "lime-varianten" som
er nævnt på kassen, men måske i stedet for rosiner tilføje valnødder - jeg
har tidligere smagt gulerodskage med valnødder og synes det smager
fantastisk....

> [...]
> mascarpone. Måske bliver konsistensen for tyk/tør, men hav lidt god creme
> fraiche ved hånden til at udligne. Hav florsukker og citron/limesaft

god ide - tak!
lige et spørgsmål - hvorfor mascarpone? hvad er forskellen?

> [...]
> stå.
>
> Hvis du eksperimenterer hører vi gerne om erfaringerne så andre evt. kan

jeg skal nok lige give et referart af hvordan kagen falder ud, og hvad det
præcis er jeg ændrer på ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-01-09 12:09

> god ide - tak!
> lige et spørgsmål - hvorfor mascarpone? hvad er forskellen?

Konsistensen. Mascarpone er nærmest en blød cremet creme fraiche. Friskost
kan godt blive lidt klistret i konsistensen når der blandes sukker i.

Valnødder er en god idé. Og de passer godt til appelsin, så hvis du
erstatter noget af vandet der skal blandes i kagemixet med juice, kan det
næsten kun blive bedre.

Fra : Linde

Dato : 09-01-09 18:40

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> mascarpone. Måske bliver konsistensen for tyk/tør, men hav lidt god creme
> fraiche ved hånden til at udligne. Hav florsukker og citron/limesaft

Hammergod ide med mascarpone! Jeg tænkte faktisk på et alternativ til
friskost eller flødeost, men kom ikke på mascarpone. Dog skal man nok passe
på med at blande lime eller citron i "den billige" mascarpone, da den som
regel er blandet af sød og syrekoaguleret fløde. For meget syre får den til
at skille på et splitsekund. Gå efter en mascarpone der indeholder osteløbe,
der er længere til punktet hvor den skiller.
Eller, alternativt kan man selv dræne et bæger creme fraiche natten over,
(evt. creme fraiche 38% for mere power, på køkkenbordet. Den vil så i
forvejen være syrnet ned forbi punktet hvor den koagulerer.

Mvh
Linde

Fra : Max

Dato : 09-01-09 21:13

Hej Linde

> [...]
> da den som regel er blandet af sød og syrekoaguleret fløde. For meget
> syre får den til at skille på et splitsekund. Gå efter en mascarpone

Jeg har brugt meget "billig" mascapone sammen med citronsaft, men
har da aldrig oplevet at den skiller.

--
Mvh Max

Fra : Linde

Dato : 09-01-09 22:15

> Jeg har brugt meget "billig" mascapone sammen med citronsaft, men
> har da aldrig oplevet at den skiller.

Okay, ja men det står til troende, så. Jeg må indrømme, at jeg ikke selv har
nogle erfaringer, kun teorier. Mængderne spiller selvfølgelig også ind,
men normalt vil mælk koagulere, og lige efter skille, ved tilsætning af syre
til pH under 4,5. Det udnytter man når man skal "skynde sig" at producere et
tyktflydende mælkeprodukt, som feks. mascarpone, og hælder eddikesyre eller
citronsyre i. Med osteløbe er det proteinerne, der gør mælken tyktflydende,
derfor er der mere "buffer" ned til den pH hvor den skiller. Der er
selvfølgelig flere faktorer der spiller ind...og det kan man jo tydeligt se
her, for teori er ét, praksis noget andet.

Mvh
Linde

Fra : Max

Dato : 09-01-09 22:29

Hej Linde

> man skal "skynde sig" at producere et tyktflydende mælkeprodukt, som
> feks. mascarpone, og hælder eddikesyre eller citronsyre i. Med

Jeg har rodet lidt med at lave mascapone selv, og det eneste
kemikalie jeg har fundet velegnet er winstensbagepulver, det
er nemlig rimelig smagsneutral.

--
Mvh Max

Fra : Linde

Dato : 09-01-09 22:42

> Jeg har rodet lidt med at lave mascapone selv, og det eneste
> kemikalie jeg har fundet velegnet er winstensbagepulver, det
> er nemlig rimelig smagsneutral.

Lyder fornuftigt. Det er også meget udbredt i fødevareindustrien. Vinsyre er
en smule dyrere end eks. citronsyre, men det er nok marginalt i de mængder.
Og fordelen ved at den er mere neutral opvejer det vel rigeligt. Har du
prøvet med osteløbe også?

Mvh
Linde

Fra : Max

Dato : 09-01-09 23:21

Hej Linde

> Vinsyre er en smule dyrere end eks. citronsyre, men det er nok
> marginalt i de mængder. Og fordelen ved at den er mere neutral
> opvejer det vel rigeligt. Har du prøvet med osteløbe også?

Jeg prøvede at bruge citronsyre, de smagte så meget igennem at
jeg ikke kunne få min tiramisu til at smage rigtigt. Derimod er vin-
stenen god, med det giver ikke så meget udbytte som citronsyren
ud af piskefløden. Osteløbe her jeg ikke prøvet da jeg simpelthen
ikke aner hvor jeg skal skaffe den fra.

--
Mvh Max

Fra : Linde

Dato : 10-01-09 00:03

> [...]
> stenen god, med det giver ikke så meget udbytte som citronsyren
> ud af piskefløden. Osteløbe her jeg ikke prøvet da jeg simpelthen

Jeg formoder, at du med udbytte mener, at der drænes mere valle fra med
vinsyren, eller? I så fald betyder det jo også højere fedtindhold i sidste
ende...og tykkere konsistens. Der dræner osteløbe endnu mere fra. Det er er
selvfølgelig noget man må tage højde for.
Osteløbe kan du købe hos hjemmeproduktion.dk...men jeg kan da godt donere en
slant hvis du er interesseret i bare lige at prøve. Hvilke temperaturer og
fremgangsmåde bruger du? Kunne da godt tænke mig at forsøge med en klat
også

Mvh
Linde

Mvh
Linde

Fra : Max

Dato : 10-01-09 00:23

Hej Linde

> Jeg formoder, at du med udbytte mener, at der drænes mere valle fra
> med vinsyren, eller? I så fald betyder det jo også højere fedtindhold
> i sidste ende...og tykkere konsistens. Der dræner osteløbe endnu mere

Ja, der blev ikke så meget tilbage mener jeg.

> Osteløbe kan du købe hos hjemmeproduktion.dk...men jeg kan da godt
> donere en slant hvis du er interesseret i bare lige at prøve. Hvilke

Hvis du mailer mig din adresse, så vil jeg sende dig en pakkelabel
til at sende det på. (fjern invalid fra min adresse)
Det er pænt af dig at ville hjælpe.

> temperaturer og fremgangsmåde bruger du? Kunne da godt tænke mig at
> forsøge med en klat også

Jeg brugte denne fremgangsmåde, dog et stort kaffefilter istedet
for ostelærreden.

Temperaturen var altså 200 F, hvilket er 93,33333 C.

Og jeg mener at det giver udbyttet i forholdet 2:1, ikke 1:1
som man skriver i opskriften.

Det tog mig lang tid at regne ud hvad "Cream Of Tartar" var, men
det var altså vinstenen, og det tog mig også lang tid at finde ud
af at dette kunne købes som bagepulver i helsekostbutikker.

Hvis du vil prøve dette, ja så kan jeg sende dig lidt til at prøve med.

HOW TO MAKE YOUR OWN MASCARPONE

1 CUP WHIPPING CREAM
1 TEASPOON CREAM OF TARTAR
CHEESECLOTH
STRAINER

To make your own mascarpone, you'll need one cup of whipping cream,
one teaspoon cream of tartar, cheesecloth, and a strainer.
In a small, heavy saucepan over medium low heat, heat the cream to
scalding (200 F.) or until small bubbles begin to form around the edge
of the saucepan. Stir in the cream of tartar, cover and cool to room
temperature. The cream will set.

Turn into a strainer that is lined with at least four layers of
cheesecloth.
Place over a bowl, cover, and refrigerate for one to two days or until
the cheese feels firm to the touch. It is now ready to use. This makes
about 1 cup of cheese. It will keep five to seven days, tightly covered.

--
Mvh Max

Fra : Linde

Dato : 13-01-09 22:22

Hej Max

Har prøvet at maile dig, men den har bouncet et par gange...så jeg vil lige
følge op her.

> Hvis du mailer mig din adresse, så vil jeg sende dig en pakkelabel
> til at sende det på. (fjern invalid fra min adresse)

Jeg har lidt løbe klar til dig, men har dog tænkt lidt over det med
løbekoaguleret mascarpone. Den største forskel på løbe- og syrekoagulering
er, at syrekoaglet er udfældning af al proteinet, idet det klumper sammen
når der er lige mange negativt som positivt ladede brintioner i fløden...det
isoelektriske punkt. Det opstår ved pH ca. 4,5, ved tilsætning af positivt
ladede brintioner i form af syre, eller naturlig syrning. Osteløben,
derimod, er et enzym der er specifikt til kaseinen i fløden, hvor den bryder
en negativt ladet del af proteinet væk. Det gør så at kaseinet klumper
sammen og danner stærke bindinger med hinanden ved hjælp af calcium i
fløden, der holder fedtet tilbage. Den afklippede del, samt en trediedel af
al proteinet, de såkaldte valleproteiner, udskilles altså sammen med en stor
del af vandet, i form af valle. Det er helt ideelt til at koncentrere
tørstoffet i en fed mælk, ved ostefremstilling.
Men fløde indeholder kun meget lidt protein og calcium. Man vil ved løbning
få et sprødt, svagt koagel, der sandsynligvis vil virke grynet og være
vanskeligt at røre jævnt, efter dræning. Der vil nok ikke være nok
sammenklumpning til at binde fedt og vand. Ved at bruge mere creme fraiche
eller syrnet fløde vil det blive lidt bedre, men det er nok, ved nærmere
eftertanke, nok ikke et tilfælde at man syrekoagulerer mascarpone. På den
måde får man al tørstoffet med, og kun en lille del af proteinet vil dræne
fra med vallen.
Meen, jeg vil nu stadig prøve det alligevel, for eksperimentets skyld.

Mvh
Linde

Fra : Max

Dato : 13-01-09 22:46

Hej Linde

> Har prøvet at maile dig, men den har bouncet et par gange...så jeg
> vil lige følge op her.

Jeg har fået en mail af dig idag, brevet er pakket og bliver postet
imorgen onsdag.

Jeg ser frem til at høre mere fra dig om eksperimentet.

--
Mvh Max

Fra : Sabina H.

Dato : 09-01-09 21:15

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> wrote in message

> [...]
> får den til at skille på et splitsekund. Gå efter en mascarpone der
> indeholder osteløbe, der er længere til punktet hvor den skiller.

jeg var ude at handle inden jeg så svarene her*G* og tænkte "better safe
than sorry!" så jeg købte både friskost, og mascarpone*G*
er dog på ingen måde sikker på om det er den "dyre" eller den "billige" jeg
har fået fat i... det var bilkas mascarpone fra Ballarini?!? kan ikke
gennemskue om der er osteløbe i....

jeg har en bunke limefrugter liggende i køleskabet fra nytårsaften, som jeg
tænker mig at presse til kagen og lige rive lidt af skallen af til pynt...
flourmelis/sukker har jeg på lager, og så følger der jo en "glasurblanding"
med i pakken... den er beregnet til at blive blandet med 50 g. blødt smør og
2 tsk vand, så mon ikke også den kan tåle at komme i mascarponen, evt med
lidt lime i stedet for vand?

kagen skal bage i 45 minutter, og bliver bagt i aften - hvordan opbevarer
jeg den bedst til i morgen? - men jeg påtænker først at røre "glasuren" i
morgen - kan jeg evt røre den i morgen formiddag, og så sætte den på køl til
lige inden den skal serveres?

jeg har også besluttet mig for at smide en lille håndfuld hakkede valnødder
i dejen, har en ide om at valnødderne vil holde lidt på fugten i kagen også?

--
Knus,
Sabina

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-01-09 22:15

> [...]
> "billige" jeg har fået fat i... det var bilkas mascarpone fra
> Ballarini?!? kan ikke gennemskue om der er osteløbe i....

Med de begrænsede mængder limesaft du vil bruge kan jeg ikke forestille
mig der skulle være et problem. Har heller ikke oplevet en mascarpone
skille, men vil ikke påstå jeg har voldsom meget erfaring med
kombinationen.

> [...]
> blandet med 50 g. blødt smør og 2 tsk vand, så mon ikke også den kan
> tåle at komme i mascarponen, evt med lidt lime i stedet for vand?

Jo da.

> kagen skal bage i 45 minutter, og bliver bagt i aften - hvordan
> opbevarer jeg den bedst til i morgen?

Under et fugtigt klæde på køkkenbordet.

> - men jeg påtænker først at
> røre "glasuren" i morgen - kan jeg evt røre den i morgen formiddag, og
> så sætte den på køl til lige inden den skal serveres?

Sagtens.

Fra : Sabina H.

Dato : 09-01-09 22:30

> [...]
> mig der skulle være et problem. Har heller ikke oplevet en mascarpone
> skille, men vil ikke påstå jeg har voldsom meget erfaring med

perfekt ;)

> Under et fugtigt klæde på køkkenbordet.

har du også et forslag til hvordan jeg opbevarer en færdig lavet frisk
drømmekage fra brovst??

> Sagtens.

tusind tusind tak for hjælpen, det har været SÅ lækkert!!
--
Knus,
Sabina

Fra : Sabina H.

Dato : 10-01-09 00:43

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> [...]

så er kagerne bagt, afkølet og overdækket - jeg valgte at blande
gulerodskagen med halvt lime og halvt vand, og så smed jeg en håndfuld
hakkede valnødder i... den dufter HIMMELSK!

jeg giver lige en update enten i morgen aften eller søndag om hvordan den
endte med at falde ud ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : Max

Dato : 10-01-09 01:08

Hej Sabina

> jeg giver lige en update enten i morgen aften eller søndag om hvordan
> den endte med at falde ud ;)

Forhåbentlig siger han ja, pøj pøj med det hele :)

--
Mvh Max

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-01-09 08:26

> jeg giver lige en update enten i morgen aften eller søndag om hvordan
> den endte med at falde ud ;)

Ja ja, ro på. Kom nu lige rigtigt ind i ægteskabet... Vi kan godt vente til
fælden er klappet

Fra : Sabina H.

Dato : 12-01-09 00:00

> "Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> wrote in

> Ja ja, ro på. Kom nu lige rigtigt ind i ægteskabet... Vi kan godt vente
> til
> fælden er klappet

så har jeg lige givet det et døgns tid ;)

umiddelbart smagte kagen fint - det hele blev da spist ;),
dog har jeg fundet på et par ting jeg vil ændre til næste gang... jeg vil
forsøge at skifte lime ud med appelsinjuice-som foreslået.... limen gav en
syrlighed som egentlig var ok, men ikke alle var lige begejstrede for det,
så det var godt der var andre muligheder på bordet ;)

jeg brugte også pulveret i mascarponen, men den tror jeg helt jeg dropper
næste gang... jeg tror jeg næste gang vil forsøge mig med mascarpone,
appelsinjuice, floursukker og vanillesukker evt....
--
Knus,
Sabina