irsk stuvning
Fra : battlefields

Dato : 08-01-09 14:32

Hej

Jeg har købt ind til irsk stuvning i aften, men da det er længe siden jeg
sidst har lavet retten måtte jeg lige checke opskriften. Det undrer mig bare
at min gamle kogebog siger, at retten skal koge i 2 timer, mens opskrifterne
på nettet varierer fra 30-40 minutter til 1½ time.
Hvor længe plejer I at koge irsks stuvning?
Hilsen Vibeke

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 08-01-09 15:09

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> opskrifterne
> på nettet varierer fra 30-40 minutter til 1½ time.
> Hvor længe plejer I at koge irsks stuvning?

Det skal koge til kødet er mørt. Det kan man ikke sætte tid på.

Steen.

Fra : battlefields

Dato : 08-01-09 15:13

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> skrev i en meddelelse

> Det skal koge til kødet er mørt. Det kan man ikke sætte tid på.

Hej Steen
ja, det er jeg godt klar over, men i irsk stuvning ligger kødet jo
allernederst, under kål, gulerødder og kartofler (+ evt. porrer) så det er
ikke så let at mærke når det er mørt. Men det kan vel næppe få for meget?
Hilsen Vibeke

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 08-01-09 16:06

> [...]
> ikke så let at mærke når det er mørt. Men det kan vel næppe få for meget?

Hvis du bruger lammekød burde det være nok med 1 1/2 time, sejt oksekød kan
godt tage længere tid.
Man kan vel godt komme til at fiske et stykke kød op og smage når man tror
det er færdigt, jeg ville da aldrig servere en gryderet uden at have smagt
på den.

Steen.

Fra : Linde

Dato : 08-01-09 18:00

> [...]
> opskrifterne
> på nettet varierer fra 30-40 minutter til 1½ time.
> Hvor længe plejer I at koge irsks stuvning?

Ah, det er flere år siden jeg har fået det! Tak for at minde mig om retten
igen, det skal jeg have i morgen. Og velbekomme selv i aften.

Mvh
Linde