Hotel i Barcelona
Fra : Finn Ehmsen

Dato : 09-01-09 14:54

hej

er der nogen der kan anbefale et godt hotel omkring Barcelonas cenrtum

behøver ikke at koste flere tusinde i døgnet

på forhånd mange tak

--
Mvh. Finn Ehmsen

Fra : Marianne

Dato : 09-01-09 20:33

"Finn Ehmsen" <f.ehmsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> er der nogen der kan anbefale et godt hotel omkring Barcelonas cenrtum
>
> behøver ikke at koste flere tusinde i døgnet

Jeg har brugt www.citadines.com - det ligger på Ramblaen

mvh
Marianne

Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 11-01-09 08:36

"Finn Ehmsen" <f.ehmsen@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen:

> er der nogen der kan anbefale et godt hotel omkring Barcelonas cenrtum

Hej Finn

Har du overvejet at leje en lejlighed. Jeg foretrækker det i stedet for
hotel når jeg er ude at rejse og det er stort set lige så nemt. Skriv hvis
du er interesseret og jeg vil prøve at komme med nogen anbefalinger.

Mvh

Karsten

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-01-09 22:42

"Karsten H. Larsen" <KarstenXYZ@cph-metronet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> hotel når jeg er ude at rejse og det er stort set lige så nemt. Skriv hvis
> du er interesseret og jeg vil prøve at komme med nogen anbefalinger.

Du må da godt smide dine anbefalinger alligevel. Det kunne jo være, at andre
er interesseret Barcelona er jo faktisk utroligt billigt at flyve til i
forhold til de fleste andre storbyer.

Kurt

Fra : Lars

Dato : 11-01-09 15:53

In article <496756f9$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, f.ehmsen@tdcadsl.dk says...
> er der nogen der kan anbefale et godt hotel omkring Barcelonas cenrtum
> behøver ikke at koste flere tusinde i døgnet

Barcelona Universal, Avinguda Parallel 76-78, Las Ramblas

4 stjernet hotel med pool på toppen, vi var yderst tilfredse

--
Best regards

Lars

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 16-01-09 12:49

Karsten H. Larsen skrev:

> Har du overvejet at leje en lejlighed. Jeg foretrækker det i stedet for
> hotel når jeg er ude at rejse og det er stort set lige så nemt. Skriv hvis
> du er interesseret og jeg vil prøve at komme med nogen anbefalinger.

Jeg står netop og skal finde en lejlighed i Barcelona til tre personer
på nogle allerede fastsatte datoer i februar. Tips til konkrete
muligheder eller bedste sted at søge modtages.

Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 17-01-09 13:40

"Finn Ehmsen" <f.ehmsen@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> hej
>
> er der nogen der kan anbefale et godt hotel omkring Barcelonas cenrtum
>
> behøver ikke at koste flere tusinde i døgnet

Først lige et par ord om at leje lejlighed .
Hvis man vil leje en lejlighed over nettet er der flere kæder i de
forskellige lande,
I Barcelona bruger jeg http://www.apartmentsramblas.com/
Man finder så den lejlighed man har brug for og betaler for den første
overnatning over nettet og resten ved ankomsten. I Barcelona er det meget
normalt også at betale et depositum ved ankomsten som man så får tilbage ved
afrejsen. Ved bookingen af værelset får man så en email hvor der står hvem
man skal kontakte for ankomsttidspunktet. I emailen står der også et tlf
nummer som man kan bruge hvis man f. eks bliver forsinket. Ved ankomsten til
adressen står der så en og tager i mod ved gadedøren og viser en
lejligheden. Lejlighederne er som regel kun beregnet til udlejning. Når man
skal kigge efter lejligheder på nettet søger man selvfølgelig efter en der
svarer til ens behov. Plads, beliggenhed, etage, balkon, internet tæt på
offentlige transportmidler, antal værelser osv.
Når jeg har fundet en lejlighed der passer mig, prøver jeg lige først at
søge i google om lejligheden evt kan udlejes uden om kæden da det så bliver
billigere. Jeg søger på gadens navn, apartment og f eks hvor man
kvadratmeter den er på. Nogle gange har lejligheden et navn så prøver jeg
også det, men det er som regel kun kæden der bruger det navn. Jeg har aldrig
været ude for problemer ved at leje på den måde. Det der tiltaler mig ved
lejlighederne er blandt andet pladsen, at der ikke kommer rengøring
rendende, hyggeligere og selvfølgelig at der er køleskab

I barcelona har jeg boet i det gotiske kvarter tæt ved ramblaen. Det er
central beliggenede og er et hyggeligt område. Andre foretrækker måske andre
kvartere men til førstegangsbesøgende vil jeg absolut anbefale det kvarter.
I http://www.apartmentsramblas.com/ hedder kvarteret Gotíc. Prøv at kig
efter hvad du/I selv syntes fordi vi kan have forskellige behov. Hvis I
finder en er I velkommen til at skrive og jeg kan se om der er nogen ting I
skal være opmærksomme på. Til sommer skal vi ned og se tour de France og har
fundet et nyt lejligheds"hotel" som passer lige til den tur. Hjemmesiden
http://apartmentsunio.com er desværre kun på spansk men hvis man søger på
adressen i google kan man få en "oversættelse" så man kan forstå hvad der
står.
Jeg vil ikke nu komme med direkte anbefalinger da jeg ikke kender jeres
behov, men hvis I skriver nogle ord og rejsedatoer skal jeg nok finde et par
stykke som jeg tror er gode.

Mvh

Karsten

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 17-01-09 07:33

Karsten H. Larsen skrev:

> Først lige et par ord om at leje lejlighed .

Tak for tips.