Hvor er Hotel Zdravetz blevet af?
Fra : Annette Christensen

Dato : 08-01-09 22:20

Hej gruppe!

Jeg har sammen med mine forældre tre gange været i Albena i Bulgarien, hvor
vi hver gang har boet på Hotel Zdravetz, senest i 2004.

Det synes nu nærmest umuligt at finde referencer til hotellet på nettet.

Det ligger (lå?) på strandpromenaden som det sidste hotel inden restauranten
"Fisherman's Cottage" - se evt. kort:
http://www.vacanteinbulgaria.ro/images/harti/harta_albena_mare.jpg

I forhold til dette kort: http://www.albena.bg/index.php?p=hotels svarer
placeringen nogenlunde til Hotel Arabella.

Jeg har fundet dette billede af Arabella på Spies' hjemmeside:
http://www.spies.dk/MytImages/HotelPart/VARARAN1010_1_49.jpg og det passer
jo meget godt med, at det er det sidste hotel på strandpromenaden - men
Zdravetz havde ingen pool. Spies skriver desuden, at Arabella er bygget i
1994 og så vidt jeg husker, var Zdravetz af noget ældre dato.

Så kort sagt: hvor er Hotel Zdravetz blevet af?

Mange hilsner og på forhånd tak
Annette

Fra : Brian Lund

Dato : 09-01-09 08:29

> Så kort sagt: hvor er Hotel Zdravetz blevet af?
>
> Mange hilsner og på forhånd tak
> Annette

Har aldrig været der... Men google siger at det højst sandsynligt staves
Zdravec eller Zdravets:
"C" udtales forøvrigt ligesom "ts" i det hjørne af verden, ihvertfald hvis
de har samme "regler" som mange af de andre slaviske sprog.
http://www.bulgariansearesorts.com/resorts/albena/
"Other famous hotels are Dobrotitsa, Drouzhba and Zdravets."

Jeg har også fundet masser af billeder, men der er åbenbart flere hoteller i
bulgarien der hedder Zdravets, Zdravetz eller Zdravec..! Så: google..!

Er det det her?
http://www.bulgariancoast.com/hotels/detail.asp?hid=121&rid=6

Brian

Fra : Annette Christensen

Dato : 10-01-09 09:43

Brian Lund skrev ...

> Har aldrig været der... Men google siger at det højst sandsynligt staves >
> Zdravec eller Zdravets:

Mange tak for dit svar. Jeg har været meget opmærksom på de forskellige
variationer over stavemåden, selv den bulgarske "???????" har jeg forsøgt
mig med.

> Jeg har også fundet masser af billeder, men der er åbenbart flere hoteller
> i bulgarien der hedder Zdravets, Zdravetz eller Zdravec..!

Ja, der er blandt andet et i Golden Sands (som jo ligger tæt på Albena) og
et i Rodopi Mountains, så det er nok et almindeligt hotelnavn på de kanter.

>Så: google..!

Det kunne du selvfølgelig ikke vide, men det meste af torsdag aften blev
brugt på at google, derfor dette nødråb

> Er det det her?
> http://www.bulgariancoast.com/hotels/detail.asp?hid=121&rid=6

Ja, det er det - men der er desværre ingen informationer om adresse eller
lignende.

Et pludseligt lyst øjeblik fik mig til at prøve Google Earth - og der ser
faktisk ud til at være parkeringspladser nu, der hvor Zdravetz burde ligge.
Over for mine forældre brugte jeg i torsdags vendingen "det virker som om
hotellet er sunket i jorden" - ak!

Dit råd om at google havde alligevel god effekt, tak for hjælpen!

Mange hilsner
Annette