ZX-7R Stelnr->årgang
Fra : Johannes Karstoft

Dato : 08-01-09 23:57

Hej alle.

Jeg står og er lige ved at købe en Kawasaki ZX-7R, årgang 1999. Udover at
være indregistreret første gang i 99, fortæller sælger mig, at det også er
'99 modellen. Jeg vil så gerne være helt sikker på, at det nu også passer.
Jeg kan fortælle, at cyklen er med sort stel, hvilket sælger sagde var noget
de begyndte med i 1999.
Første del af stelnummeret ser sådan ud: JKAZX750PPA
Er det muligt at finde oplysninger om, hvilken årgang det helt præcist er?

Og er der forresten nogen der har noget på hjerte omkring denne cykel
(positivt/negativt)? Jeg har kørt på en GS500 E fra 99 de sidste 2 år siden
jeg fik kortet, og nu er det altså tid til at rykke lidt op

Mvh. Johannes Karstoft

Fra : Armand

Dato : 09-01-09 15:17

Johannes Karstoft skrev:

> Og er der forresten nogen der har noget på hjerte omkring denne cykel
> (positivt/negativt)?

9'eren har omkring 40hk mere og vejer ca 25kg mindre. Samtidig burde det
være muligt at forsikre en 900'er til samme pris - En 7'er skulle være
meget billigere end tilsvarende 9'er for at jeg blev nødt til vælge dén!

--
Armand.

Fra : Western

Dato : 09-01-09 18:41

"Armand" skrev >>
> 9'eren har omkring 40hk mere

Kan det nu også passe?
Ifølge MC-revyen så skulle de have hhv. 126 og 143 hk.

--

Leif Westen

Fra : Armand

Dato : 09-01-09 22:02

Western skrev:
> "Armand" skrev >>
>

> Kan det nu også passe?
> Ifølge MC-revyen så skulle de have hhv. 126 og 143 hk.

Hvad der passer er at 2-tallet har holdt flyttedag på mit keyboard!

Anyway 25 kg lettere og 20hk stærkere er da værd at tage med i købet!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 10-01-09 12:49

Armand skrev:

> [...]
> være muligt at forsikre en 900'er til samme pris - En 7'er skulle være
> meget billigere end tilsvarende 9'er for at jeg blev nødt til vælge dén!

Ved nærmere eftertanke vil jeg istedet sammenfatte det således:
Kawasakis vanskølede 900'ere har altid været temmelig tunge, ikke mindst
efter at CBR satte nye normer i '93 og først med D-modellen af ZX900 kom
man ned i et fornuftigt leje. D-modellen er netop fra 1999/2000.
I al den tid har ZX7 været den tilsvarende tunge lillesøster, men
istedet for at give den tilsvarende overhaul lod man den efter endnu et
par år glide ud af programmet til fordel for den langt bedre sælgende
600'er!
Dét er der i og for sig intet sært i, eftersom også Yamaha gjorde det
samme. At Honda fortsatte med 750/4 på programmet skyldes VFR's
popularitet (men dén er jo så blevet til en 800'er i mellemtiden) og i
dag er det kun Suzuki der holder liv i 750/4-klassementet med GSXR, og
det sikkert primært som en art selvmanifestation af den legendariske
GSCR750; men retroperspektivt ér en ZX7 en moderne dinosaur :-|

Jeg har ikke været inde og checke priser, men af samme grund så bør
ZX7'ere, som tidligere sagt, være markant billigere end ZX9D'erne!!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 10-01-09 14:01

Armand skrev:

> i dag er det kun Suzuki der holder liv i 750/4-klassementet med GSXR....

Forøvrigt pudsigt at den i en periode så populære 650/4 også ville være
uddød i dag, hvis ikke at det var for at Suzuki borede Bandit'en op
forrige år!
Måske at Hammamatsu, hvor Suzukis fabrikation foregår, burde omdøbes til
'Jurassic Park'?

--
Armand.

Fra : Johannes Karstoft

Dato : 10-01-09 20:10

Tak for de gode svar!
Jeg har været inde og kigge lidt på de ZX9R der er at finde på dba, og jeg
kan godt se, hvad i mener mht. priser. Men jeg synes dog, at lige netop
denne årgang af ZX7R har et væsenligt mere harmonisk udseende end 9'eren.

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg har forelsket mig lidt i denne
motorcykel, og har nu været ude at køre på den flere gange - den kører
virkelig godt! Derudover er der intet at sætte en finger på mht. standen.
Der er også monteret en Akrapovic Evolution Titanium udstødning, samt K&N
filter. Men det burde vel ikke påvirke prisen?

Salgsannoncen kan for øvrigt ses her:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58174708

Hvad må man give af pris for sådan en?

Fra : Armand

Dato : 11-01-09 01:10

Johannes Karstoft skrev:
> [...]
> kan godt se, hvad i mener mht. priser. Men jeg synes dog, at lige netop
> denne årgang af ZX7R har et væsenligt mere harmonisk udseende end 9'eren.

Jup!
Der er ingen 9'ere der ser ud som dén - Og farven ér jo fed !

> Hvad må man give af pris for sådan en?

Niveauet siger tilsyneladende lidt over 70.000,- for en 7'er og lige
under 100.000,- for en 9D, hvilket også er et respektabelt spænd.
Sat op imod 600'ernes overpriser er 70.000,- for en 750'er fra '99
egentlig også rimelig (DBA har en CBR600 F4 fra '99 til 95.000,-kr)!

Tilbage står så hvad den reelle pris så egentlig er på denne side af
sæsonen :-/
Her om vinteren sælges motorcykler kun af nød, og selv forhandlerne kan
være til at tale med for at skaffe lidt vinter-omsætning, så de i DBA
forekommende priser er i høj grad kun vejledende :-|
Skru pokerfjæset på og gå på jagt efter den mest sultne ZX7-sælger, og
husk endelig på Jens J Bagers gyldne råd om at beherske købekløen og
aldrig købe den første motorcykel man har øje på (ihvertfald ikke før
man har været forbi en række alternativer og beslutter at den første
(tilfældigvis) var den fornuftigste!) og i dét henseende er vinteren jo
stadig lang :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 11-01-09 12:43

Johannes Karstoft skrev:

> Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg har forelsket mig lidt i denne
> motorcykel, og har nu været ude at køre på den flere gange - den kører
> virkelig godt!

Nu har jeg surfet lidt på den ZX7 og dens samtidige. Deriblandt befinder
sig YZF750R, som jeg på et tidspunkt anså for at være totalt overset på
markedet og derfor forelskede mig lidt i. Men det holdt kun lige til jeg
kom overskrævs på en: Hold kæft hvor den var høj!
Sædehøjden kompenserede samtidig ikke ligefrem for styrets lave
placering, så dén savner jeg ikke at skulle stable mig op på til daglig.
ZX7 er kun sølle 5mm lavere over sædet og kigger man (kun) billeder ser
styret ud til at være endog lavere end YZF'ens

Forelskelse gør blind :-|
Det kan godt være at den kører godt (i forhold til hvad, forresten?
Acceleration alene er ikke " at køre godt" og der er mange der
accelererer hurtigere end en ZX7!), men hvordan sidder du egentlig på
den og har du prøvet at slænge(!) dig i f.eks en ældre CBR eller (total
gammel og uden sammenligning) GPZ900R og opleve hvor fornuftigt man
egentlig kan sidde på en sportsmaskine!?

--
Armand.

Fra : Johannes Karstoft

Dato : 20-01-09 11:31

> [...]
> sammenligning) GPZ900R og opleve hvor fornuftigt man egentlig kan sidde på

Hej Armand. Tak for dit uddybende syn på sagen.
Motorcyklen er købt! Jeg er overbevist om at det er et godt køb, men nu må
vi se her til sommer, om jeg kan sammen med den. Jeg er 180 cm høj, og den
føles egentlig ikke så stor, men fortryder måske lidt jeg ikke har været ude
og kigge på en R6'er, men tror på den anden side ikke, jeg kunne have fået
den til noget i nærheden af samme pris.

Nu står jeg bare med en Suzuki GS 500 E fra '99, som jeg gerne skal af med.
Hvis der er nogen af jer der kender nogen interesserede, må I meget gerne
sige til.
Annoncen kan ses her:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58326524

Fra : Western

Dato : 11-01-09 18:16

"Johannes Karstoft" <qjohannes@karstoftq.dksletqerne> skrev >
> Salgsannoncen kan for øvrigt ses her:
>
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58174708

Der er især ét af billederne som får mig til at tænke på en bredmundet
frø

--

Leif Westen

Fra : Flemming Disc

Dato : 09-01-09 20:03

"Johannes Karstoft" <qjohannesq@qkarstoftq.dk(sletqerne)> skrev i en
meddelelse news:4966851a$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Første del af stelnummeret ser sådan ud: JKAZX750PPA
> Er det muligt at finde oplysninger om, hvilken årgang det helt præcist er?

JKAZX750PPA er en ZX750P model, som startede i 1996 og som rigtigt startede
med sort stel i 1999, om det er en 1999 model kan jeg kun svare på hvis jeg
får hele stel nr.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc