Backup af Thunderbird
Fra : SpookiePower

Dato : 09-01-09 01:34

Jeg skal have taget en backup af mine mails, kontakter og konti
indstillinger i Thunderbird 2.0
men er lidt i tvivl om jeg gør det rigtigt. Jeg har fundet frem til
denne mappe -
"AppData - Roaming - Thunderbird - Profile" Jeg kan se denne mappe
indeholder mine mails,
men indeholde den også mine kontakter/konti indstillinger ?

Jeg har brugt Mozbackup til dette før, men den er ca 30-40 minutter om
at
lave en backup. Så tænkte jeg at det ville være hurtigere med en copy/
paste
af alle filerne.

--
My PhotoGallery
www.anothermasterpiece.com

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-01-09 09:50

SpookiePower skrev:
> [...]
> denne mappe -
> "AppData - Roaming - Thunderbird - Profile" Jeg kan se denne mappe

Det er sådan set korrekt, men det er bedre, hvis du går et
trin op:
"AppData - Roaming - Thunderbird", så det er mappen
Thunderbird, du kopierer. Hvis du skal have kopien over på
en cd eller lignende, så pak hele mappen ned i en zip-fil,
ellers risikerer du problemer med skriverettigheder, når du
kopierer filerne tilbage.

Husk, at Thunderbird skal være lukket, når du kopierer, og
ligeså hvis du en dag skal kopiere tilbage.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Mr. Larsen

Dato : 09-01-09 09:58

SpookiePower formulerede spørgsmålet:
> Jeg skal have taget en backup af mine mails, kontakter og konti
> indstillinger i Thunderbird 2.0

Hvis du vil bruge programmer til det, så kan følgende anbefales.

http://mozbackup.jasnapaka.com/
http://www.mailstore.com/en/mailstore-home.aspx

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : SpookiePower

Dato : 09-01-09 03:02

Tak skal du have.

Fra : SpookiePower

Dato : 09-01-09 03:04

On 9 Jan., 09:57, Mr. Larsen <mrlarsen,@,post.cybercity.dk> wrote:

> http://mozbackup.jasnapaka.com/

Er alt for langsom. Det tager ca 30-40 minutter at tage en backup.
At lave en zip-file tager kun 5 minutter.

>http://www.mailstore.com/en/mailstore-home.aspx

Vil jeg kigge på. Tak skal du have.

Fra : Mr. Larsen

Dato : 09-01-09 14:42

SpookiePower formulerede spørgsmålet:

> Er alt for langsom. Det tager ca 30-40 minutter at tage en backup.

30-40 min!? hvor lille er din maskine og hvor stor et mailarkiv har du?
Det tager ikke engang 1 minut på min maskine.

--
http://www.projecthoneypot.org/