Jabber-klient der understøtter pubsub
Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-01-09 08:42

Hej gruppe

Jeg leder efter en jabber/xmpp-klient til Linux der understøtter
pubsub (XEP-0060) [¹]. Helst gnome- eller tty-baseret. Nogen bud?

På forhånd tak.

Mvh
Klaus

[¹] http://xmpp.org/extensions/xep-0060.html
--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : michael rasmussen

Dato : 08-01-09 18:28

On Thu, 8 Jan 2009 07:42:15 +0000 (UTC)
Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> wrote:

> Hej gruppe
>
> Jeg leder efter en jabber/xmpp-klient til Linux der understøtter
> pubsub (XEP-0060) [¹]. Helst gnome- eller tty-baseret. Nogen bud?

pidgin med libpurple plugin samt kopete er, hvad jeg lige kan komme på.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-01-09 20:20

Michael Rasmussen skrev:

> pidgin med libpurple plugin samt kopete er, hvad jeg lige kan
> komme på.

Hvad er det konkret for en plugin til Pidgin du tænker på? Pidgin
var det andet jeg hev frem (efter at ha' prøvet gajim), men jeg kan
ikke se hvordan den skulle understøtte XEP-0060 (andet end hvis jeg
skal hive en rå XML-konsol frem og taste det ind manuelt, og dét har
jeg ikke lyst til). Jeg synes heller ikke umiddelbart at jeg kan se
at der er nogen af de officielle eller uofficelle plugins til pidgin
der har noget med pubsub at gøre. Kan du være mere specifik?

Kopete er nok ikke umiddelbart et bud, så skal jeg hive hele KDE ind.
Og jeg synes heller ikke umiddelbart at jeg kan se på Kopetes site at
den ved noget om pubsub eller XEP-0060. Kan du være mere specifik?

Det nærmeste jeg har kunnet komme noget der fungerer er X60br [¹],
som er baseret på pyGtk og Twisted. Desværre fungerer den ikke med
ejabberd (eller osse kan jeg ikke finde ud af at bruge den).

Mvh
Klaus

[¹] http://x60br.berlios.de/
--
Klaus Alexander Seistrup
http://twitter.com/kseistrup/status/1103999544

Fra : michael rasmussen

Dato : 08-01-09 21:07

On Thu, 8 Jan 2009 19:20:16 +0000 (UTC)

http://developer.pidgin.im/wiki/SupportedXEPs

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-01-09 21:15

Michael Rasmussen skrev:

> http://developer.pidgin.im/wiki/SupportedXEPs

Umiddelbart lyder det som om der blot er implementeret nok af XEP-0060
til at man kan bruge PEP (XEP-0163), det er ikke lige dét jeg er ude
efter - og uanset hvor jeg leder i interfacet på Pidgin, kan jeg ikke
se hvordan jeg overhovedet kan komme til at browse og manipulere pubsub-
noder. Men tak for forslaget.

Er der nogen der læser denne tråd der har praktisk erfaring med pubsub
(XEP-0060) på Linux?

Mvh,