Program til udtræk af grupper og medlemmer~
Fra : ronnie.ziegler@gmail~

Dato : 08-01-09 02:43

Hejsa,

jeg har brug for et program, som kan lave et udtræk af alle security
og distribution grupper samt deres medlemmer fra AD. Findes der et
Microsoft værktøj, som kan gøre dette eller evt. et (gratis) 3. parts
produkt, som kan give mig et bedre overblik?

På forhånd tak,
rondo

Fra : Chano Andersen

Dato : 08-01-09 19:34

ronnie.ziegler@gmail.com wrote:
> [...]
> Microsoft værktøj, som kan gøre dette eller evt. et (gratis) 3. parts
> produkt, som kan give mig et bedre overblik?

Måske CSVDE kan bruges?
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc787549.aspx

- Chano Andersen

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 09-01-09 15:35

<ronnie.ziegler@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>Microsoft værktøj, som kan gøre dette eller evt. et (gratis) 3. parts
>produkt, som kan give mig et bedre overblik?

VBScript kunne måske også være en vej. Lidt sakset fra nettet[1] som måske
kan hjælpe dig på vej:

******************************
'Setup ADO objects
Set adoCommand = CreateObject("ADODB.Command")
Set adoConnection = CreateObject("ADODB.Connection")
adoConnection.Provider = "ADsDSOObject"
adoConnection.Open "Active Directory Provider"
adoCommand.ActiveConnection = adoConnection

'Search Entire Active Direcotry domain
Set objRootDSE = GetObject("LDAP://RootDSE")
strDNSDomain = objRootDSE.Get("DefaultNamingContext")
strBase = "<LDAP://dc=mydomain,dc=com>"

'Filter on user objects
strFilter = "(&(objectClass=user)(objectCategory=person))"

'Comma delimited list of attribute values to retrieve
strAttributes = "sAMAccountName"

'Construct the LDAP syntax query
strQuery = strBase & ";" & strFilter & ";" & strAttributes & ";subtree"
wscript.echo strquery
'wscript.quit

'Properties of the query
adoCommand.CommandText = strQuery
adoCommand.Properties("Page Size") = 100
adoCommand.Properties("Timeout") = 30
adoCommand.Properties("Cache Results") = False

'Run the query
Set adoRecordset = adoCommand.Execute

'Move to the start of the recordset
adoRecordset.MoveFirst

'Enumerate the resulting recordset
Do Until adoRecordset.EOF
'Retrieve values and display
strName = adoRecordset.Fields("sAMAccountName").Value
WScript.Echo strName
adoRecordset.MoveNext
Loop

[1]: