Spamfilter i hotmail og Gmail?
Fra : Erik K.

Dato : 08-01-09 10:25

I Windows Mail findes et spamfilter, hvor man på forhånd kan filtrere
tvivlsomme afsenderlande fra. - Jeg kan ikke finde en lignende metode i
Hotmail og Gmail, eller er det bare mig, der ikke kan finde det? - Det
vælter jo ind med spammails fra alverdens lande!

Mvh
Erik

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 08-01-09 12:33

On Thu, 08 Jan 2009 10:24:44 +0100, Erik K. wrote:

> [...]
> Hotmail og Gmail, eller er det bare mig, der ikke kan finde det? - Det
> vælter jo ind med spammails fra alverdens lande!

Hvordan bærer Windows Mail, som jeg ikke kender, sig ad med at filtrere
på afsenderland?

--
Niels

Fra : Ole C

Dato : 08-01-09 12:52

Niels P Sønderskov skrev blandt andet:

> Hvordan bærer Windows Mail, som jeg ikke kender, sig ad med at
> filtrere på afsenderland?

Der er simpelthen en liste hvor man kan krydse af ud for de enkelte lande,
hvis domænenavne jo har en endelse, som kan genkendes og filtreres bort.

--
vh
Ole C

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 08-01-09 16:35

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> writes:

> Der er simpelthen en liste hvor man kan krydse af ud for de enkelte
> lande, hvis domænenavne jo har en endelse, som kan genkendes og
> filtreres bort.

Det har netop ikke noget som helst med afsender-landet at gøre. Det har
udelukkende noget at gøre med afsender-email-adressen at gøre. Man kan
fx sagtens bo i Sverige og sende mail fra en .dk email-adresse.

--
Jacob - www.bunk.cc

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 08-01-09 19:15

> [...]

> Hotmail og Gmail, eller er det bare mig, der ikke kan finde det? - Det
> vælter jo ind med spammails fra alverdens lande!

Hvis det er rigtigt forstået at du mener filtrering på topdomæner når du
nok ikke langt med det i Hotmail og Gmail, som i øvrigt begge kører meget
effektive (og nødvendige) spamfiltre. Som du forstår på de tidligere svar
er topdomænet helt ligegyldigt i denne forbindelse og har intet med lande
at gøre.

Hvis du har bemærket en kraftig stigning i spam på det sidste er du ikke
alene. Min egen gmail-konto plejer at have ca 200 stk i spamfolderen. Den
er i øjeblikket oppe over 1200.

--
Niels