Tanktaske ??
Fra : E.

Dato : 06-01-09 21:21

Som stadig ny MCist og derfor stadig nogle uopklaret spørgsmål.

Til ferieture i 1-2 uger har jeg måske brug for en tanktaske, men men, hvor
stor ? og hvad putter du i den når du køre på tur.

V-Strom ejer
Ebbe

Fra : HO

Dato : 06-01-09 21:41

"E." <lupo@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Som stadig ny MCist og derfor stadig nogle uopklaret spørgsmål.
> Til ferieture i 1-2 uger har jeg måske brug for en tanktaske, men men,
> hvor stor ? og hvad putter du i den når du køre på tur.

Hejsa
så stor som mulig, helst en to delt.
den nederste til lidt let tøj / sokker - et par ekstra handsker - rart at
have lidt ekstra tørt, skulle det sjaske ned hele dagen - tasken er nem at
tage med ind under et halvtag, eller på en Mac D. toilet for at skifte
eller mere tøj på hvis det er en koldt nat.
Øverste taske - forplejning - kaffe - sodevand - kiks - slik - telefon -
lommelygte - en lille lysdiode til teltet - kondomer o.s.v - nemt at lyne af
den nederste og tage med over på bænken på en rasteplads.
MVH
HO

Fra : Ole Mogensen

Dato : 07-01-09 19:44

HO wrote:
>kondomer o.s.v - nemt at lyne af
> den nederste og tage med over på bænken på en rasteplads.
> MVH
> HO

Hmmmmmmmmmmm

Ole

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 08-01-09 08:36

Ole Mogensen skrev den 07 jan 2009 i

> Hmmmmmmmmmmm

Ja, det tænkte jeg også

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 06-01-09 21:53

E. skrev:
> Som stadig ny MCist og derfor stadig nogle uopklaret spørgsmål.
>
> Til ferieture i 1-2 uger har jeg måske brug for en tanktaske, men men, hvor
> stor ?

Det afhænger jo i nogen grad af hvad du vil proppe i den - og hvad du i
det hele taget kan køre med.

Det er muligt at få tasker der er så store at man ikke længere har udsyn
til instrumenter, og dårligt kan nå styret!. Det vil jeg bestemt ikke
anbefale!

> og hvad putter du i den når du køre på tur.

Det jeg har behov for i løbet af køreturen - altså: lidt at drikke, ligt
guf, evt regntøj, kørekort, div. personlige papirer, tobak (ikke mindst)
ekstra høreværn, klude, kædespray (model mini) mobil, kamera, kort, tøre
handsker, støttefodsplade.

Jeg bruger i dag Bagster, hvilket gør det muligt at læsse lidt mere
(tungere) sager i tasken.

En magnettaske bør ikke læsses med alt for tunge sager idet den kan
forskyde sig, det har jeg nu aldrig oplevet, (heller ikke da jeg lånte
en "motherfucker" stor tanktaske (kan anes på billedet her:
http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=552&m=full - og læssede den
godt til i mangel på anden plads i oppakningen)

Magnettanktasker ridser! også selv om man er forsigtig. Jeg har brugt
"anti-glide-gulvtæppe-gummi-tingest" det beskytter mod det værste.

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Den længste

Dato : 06-01-09 22:48

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen

> Det afhænger jo i nogen grad af hvad du vil proppe i den - og hvad du i
> det hele taget kan køre med.

Nemlig. HVad skal du bruge på turen fra A til B. Penge, pas, tobak,
regndragt, småfornødenheder. Det ligger der i min

> [...]
Magnettanktasker ridser! også selv om man er forsigtig. Jeg har brugt
> "anti-glide-gulvtæppe-gummi-tingest" det beskytter mod det værste.

Ja men man skal jo oxo bruge sin cykel. Men det kommer an på hvor sippet man
er med sin lak på tanken. Den er forholdsvis nem og billig at omlakerer en
kold vinter
Jeg har endnu ikke oplevet en magnettaske falde/blæse af. Vil du have det
bedste, bør du nok invisterer i en Bagster. Det tror jeg er det bedste man
kan få.

Brian Laursen

Fra : Armand

Dato : 07-01-09 16:50

Den længste skrev:

> [...]
> omlakerer en kold vinter
> Vil du have det bedste, bør du nok invisterer i en Bagster. Det tror

Male om vinteren kontra at købe en Bagster :-/
Bagster's ér fede, men til prisen er det lige før at der er penge til en
bulet (ferie-)tank fra Ebay, som man til overflod kan lime små
befæstigelsesbøjler på :-/
Men ferien er måske netop dér hvor man helst vil fremvise sine "fjer"!?

--
Armand.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 07-01-09 17:25

> [...]
>
> Til ferieture i 1-2 uger har jeg måske brug for en tanktaske, men
> men, hvor stor ? og hvad putter du i den når du køre på tur.

Hej.

Denne var en mulighed
http://bikersandmore.de/bikersandmore/html/fa_260___6.html

Kindposerne er jo til at lyne af, hvis man ikke har brug for
dem....... og at smide noget tungt lidt frem og lidt ned på siderne,
gavner jo nok kun en ferie læsset mc

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Ole Mogensen

Dato : 07-01-09 19:48

Dennis Hellan Pedersen wrote:
> [...]
>
> Kindposerne er jo til at lyne af, hvis man ikke har brug for
> dem....... og at smide noget tungt lidt frem og lidt ned på siderne,

Det er faktisk ik' så tosset med de kindposer /hvis/ de sidder stabilt.

Jo lavere og mere centreret omkring føren vægten er, jo bedre.

Ole Mogensen

Fra : Armand

Dato : 07-01-09 20:29

Dennis Hellan Pedersen skrev:
> [...]
> Kindposerne er jo til at lyne af, hvis man ikke har brug for
> dem....... og at smide noget tungt lidt frem og lidt ned på siderne,

Jup!
I modsætning til HO's betragtning omkring den "lette" del af bagagen (á
det man umiddelbart vil få brug for undervejs):
Hvis man træder et par skridt tilbage og betragter hvor langt bag
bagakslen en ferieoppakning befinder sig og hvor (deriblandt -højt) at
de tungere dele befinder sig, vil det være en klar fordel at få modvægt
fremefter på tanken. At samme modvægt består af bagage der fjernes fra
bag-læsset er i den henseende dobbelt tjenligt.

Jeg erindrer tydeligt min første tanktaske: Det var efter at jeg i mange
af mine tidligste år havde klaret mig med først bagagebærer med
pøllebagage og sidenhen også et par små Krauser-sidetasker - Med primært
de tungeste dele fra bagagen på tanken genvandt man mærkbart lidt af
køreegenskaberne fra sin hverdagscykel

I modsætning til dengang er jeg nu komfort-minded og tourer i hvad der i
forhold til mine 80'er meritter absolut må anses for at være
luksus-klassen, så i dag kan jeg almindeligvis klare mig kun v.h.a. en
magnet tanktaske - Senest på weekend-tur til Køln for at besøge INTERMOT
(hvor jeg dog havde en flad "DMC-radise" med på bagsædet for at have en
container til deponering af påklædningen i garderoben på stedet).
Forøvrigt gavner tanktasken under langfart På Barbie tillige at den
fjerner meget af kåbens turbulæns-bulder i hjælmen

Derved at Barbie derfor ikke har nogen bagagebærer har jeg brugt at have
en bæltetaske på til hvad man primært medbringer af tegnebog; telefon;
digicam m.m., men min tanktaskes aftagelige top kan monteres istedet for
bunden og har på det seneste udgjort bagagemedie for det primære,
således at jeg kan leve op til min egen filosofi om 'ingen bagage på
kroppen', men eftersom at man ikke kører en halv tankfuld op i Danmark
uden at skulle have regntøj med er det alligevel den "normale" tanktaske
i fladeste opbygning der normalt er klistret på tanken!

--
Armand.